• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

עלו השבוע: "בעולם טוב יותר", "ציון ואחיו" ועוד חמישה

31 במרץ 2011 מאת אורון שמיר

לא פחות משבעה סרטים מצטרפים אל לוח ההקרנות של בתי הקולנוע בסוף השבוע הנוכחי. רובם מדוברים למדי, כך שהבחירה בנוגע לאלה אשר יוצגו בכותרת הפוסט לא הייתה קלה. לבסוף החלטתי על זוכה האוסקר לסרט הטוב ביותר בשפה זרה ועל פרגון לישראלי שבחבורה, כרגיל. הראשון הוא סרטה החדש של הבמאית הדנית סוזאן ביר ("אהבות פתוחות") שנקרא "בעולם טוב יותר" ("Hævnen") והתקציר שלו מבטיח שני סיפורים המשתלבים תמאטית – בדנמרק, אב חוטף מכות לעיני בנו בפארק משחקים אך מסרב להגיב באלימות. באפריקה, אל מרפאה מאולתרת של מתנדבים נכנס פצוע, בו מבקשת האוכלוסיה המקומית לפגוע בשל היותו מנהיג של קבוצת מורדים אכזרית. השני הוא "ציון ואחיו", פיצ'ר הביכורים של ערן מירב, עליו הרחבתי בפוסט האתמול, המגולל את סיפורם של שני אחים חיפאים המסתבכים בעקבות תאונה. צחי גראד ורונית אלקבץ הם הדמויות ההוריות ואת הנערים מגלמים עופר חיון וראובן בדלוב.

אני מניח שאחרים ודאי היו מודיעים בתרועות רמות על בואו של "ג'סטין ביבר – הסרט" ("Justin Bieber – Never Say Never"). הערה לעצמי: לברר כבר מי או מה זה הג'סטין ביבר הזה שכולם מדברים עליו. הסרט מבטיח תיעוד תלת-מימדי של חייו הקצרצרים של הכוכב. הבמאי הוא ג'ון צ'ו ("סטפ-אפ 2") ורשימת הקרדיטים מסגירה כוכבים-ילדים נוספים בדמות מיילי סיירוס וג'יידן סמית'. נראה לי שאחמיץ פנים ואז אחמיץ את האירוע המרגש הזה. האמיצים מוזמנים לספר איך היה.

מבחינת באזז, רבים ודאי היו בוחרים לציין בכותרת גם את "הנערה שבעטה בקן צרעות" ("Luftslottet som sprängdes"), החלק השלישי בטרילוגיית המילניום השבדית של הסופר סטיג לארסון, אחרי "נערה עם קעקוע דרקון" ו-"הנערה ששיחקה באש". אבל לי אין מושג גם במקרה הנ"ל. במאי הסרט השני, דניאל אלפרדסון, חוזר ואיתו שבים לתפקידיהם השחקנים הקבועים נעמי ראפאס ומייקל ניקויסט, כאשר העלילה מתמקדת הפעם בנסיונות של העיתונאי בלומקויסט להוכיח את חפותה של ההאקרית ליסבת בשלושה מקרי הרצח. אם גם לכם אין מושג מה זה אומר, התחילו את הסדרה מהתחלה או חכו שהטרנד יחלוף לו.

אירוע קולנועי נוסף, גם אם לא מתייחסים אליו כך בישראל, הוא "קוד מקור" (Source Code), סרטו החדש של דאנקן ג'ונס אשר הרשים את עולם הקולנוע עם "Moon" לפני שנתיים. התקציר מבטיח מותחן מדע-בדיוני בו חייל מתנדב לפרוייקט ממשלתי במהלכו הוא מתעורר שוב ושוב בגופו של אדם אחר, הנמצא על רכבת שעומדת להתפוצץ, במטרה להצליח ולשנות את העבר כדי לעצור את הפיגוע. הקאסט כולל את ג'ייק ג'ילנהול, מישל מונאהן וגם את ורה פרמיגה. נשמע מגניב, עם פוטנציאל עצום להתפקשש.

שני סרטים אמריקאים נוספים ומעט פחות מדוברים הם "קשה על הבוקר" ("Morning Glory") ו-"השותפה" ("The Roommate"). יציאתו של הסרט הראשון נדחתה כמה פעמים, אבל כעת נזכה לחזות בקומדיה בה רייצ'ל מק'אדמס מגלמת מפיקת טלוויזיה המנסה להציל מגסיסה תוכנית בוקר שמגישיה (דיאן קיטון והריסון פורד) לא סובלים זה את זו. רוג'ר מיצ'ל ("נוטינג היל") ביים. הסרט השני והאחרון להפעם הוא המותחן הפסיכולוגי/סרט האימה בו סטונדנטית שנה א' (מינקה קלי) מגלה את זהותו של שותפתה לחדר במעונות (לייטון מיסטר) ואז מגלה את זהותה האמיתית והפסיכוטית. לבמאי בעל השם המתנגן קוראים כריסטיאן א. כריסטיאנסן. כל מי שגר אי פעם עם שותפים, ודאי יזהה את החומרים החזקים לסרט אימה המובנים בסיטואציה המוכרת 🙂

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.