• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "נאום המלך", "קר עד העצם" ועוד שלושה

27 בינואר 2011 מאת אורון שמיר

ניחוח עז של איכות נודף מבתי הקולנוע בסוף השבוע הנוכחי. שני סרטי אוסקר, שתי דרמות מעניינות (אחת בזכות הבמאי ואחת בזכות הקאסט) וגם סרט אקשן בכיכובו של ג'ייסון סטאתהם, כדי שכולם יהיו מרוצים. אולי חוץ מחובבי הקולנוע הלא-אמריקאי.

"נאום המלך" ("The King's Speech"), הסרט שמועמד ל-12 פרסי אוסקר מאז שלשום, הוא המדובר מכולם. הדרמה התקופתית של טום הופר, בה מגלם קולין פירת' את המלך ג'ורג' השישי הנאבק בקשיי הדיבור שלו, עתידה לעשות נעים למנויי קולנוע לב ולאוהבי הקולנוע הפשוט, הצנוע, המחייך אל הקהל שלו. אני ציפיתי ליותר. גם אור, שכתב עליו לאתר עכבר העיר סקירה שתעלה לכאן מחר במלואה. המועמד לאוסקר הנוסף והקטן יותר שעולה היום לאקרנים הוא "קר עד העצם" ("Winter's Bone"). זוכה פסטיבל סאנדנס הקודם הינו דרמת אינדי, כלומר סרט שנראה ומרגיש עצמאי ודל-תקציב, העוקב אחר נערה במהלך החיפושים אחר אביה הנעדר. צפיתי בסרטה דברה גראניק בפסטיבל ירושלים האחרון. הנה מה שחשבתי עליו אז, בקצרה. ואם להשוויץ לרגע, כבר לפני חצי שנה חזיתי לו מועמדות לסרט הטוב ביותר ולשחקנית הראשית והדי-אלמונית אבל לגמרי מדהימה ג'ניפר לורנס (שתזכה בכבוד להפסיד לנטלי פורטמן בעוד חודש).

אם בעבר סרט חדש של פרנסיס פורד קופולה ("אפוקליפסה עכשיו", "הסנדק", "השיחה" וכו' וכו') היה שיחת העיר, היום הוא מתקבל בתשואות חלושות של מעריצים בלבד. "טטרו" ("Tetro") בכיכובו של וינסנט גאלו מגיע להקרנות מסחריות כשנה לאחר שהיה זמין להשאלה בספריות הדי.וי.די. אבל כל עוד הוא הגיע אל המסך הגדול, המקום בו סרטים של קופולה האב ראויים להיות מוקרנים – אין טענות. עופר כתב עליו בבלוגו. דרמה מסקרנת נוספת היא "קומפני מן" ("The Company Men"), על נפגעי המשבר הכלכלי הנוכחי בארה"ב. ג'ון וולס כתב, ביים וליהק אסופה מרשימה הכוללת את בן אפלק, טומי לי ג'ונס, כריס קופר, קווין קוסטנר ומריה בלו. לקינוח, סרט אקשן של סיימון ווסט ("קון אייר"), בו ג'ייסון סטאתהם מגלם מתנקש בכיר הלוקח תחת חסותו את בן פוסטר. "המכונאי" ("The Mechanic"), זהו שמו.

כמו תמיד, נשמח להמלצות, אזהרות ודעות באיזור התגובות.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.