• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״המתמחה״, ״הזמן שלנו״, ״סמייל 2״, ״רובוטריקים: ההתחלה״, ״הצילו! כדור הארץ השתגע״, ״פנדה באפריקה״, ״אלי והמפלצות״, ״זאק ושוקו גיבורי על״

18 באוקטובר 2024 מאת אורון שמיר

המדור הזה היה אמור לעלות לפני חג, נדחה לצאתו, ואז עוד קצת כי שום אינפורמציה לא הייתה יכולה להתחרות באירועי אמש. עוד חיסול ועוד חיסול ובעזה עדיין חטופים, ובגבולות עדיין לא שקט, ואני רק מדמיין שפסטיבל חיפה מתקיים כרגיל במקום להידחות לחנוכה. האמת היא שאירועי התעשייה ואירועים מיוחדים שנהגו לציון שנה לשבעה באוקטובר דווקא יתקיימו בשבוע הבא, במועדם המקורי ובסינמטק החיפאי שעדיין עובד תחת הנחיות פיקוד העורף. תוכלו לראות סוף סוף את ״על כלבים ואנשים״ של דני רוזנברג, למשל. כל הפרטים באתר הפסטיבל. אחרי חג הסוכות יגיע רצף הפסטיבלים הסתווי-חורפי של ישראל: הגאה הבינלאומי, רסטורציות בירושלים, קולנוע דרום, סרטים בערבה, ושוב ירושלים פעמיים, קולנוע יהודי וסרטי נשים. אלו המון אירועים והלינקים יובילו אל המידע המתעדכן באתרי הבית שלהם, אנחנו ננסה לסקר כמה שיותר ובמאמר מוסגר אגיד שחלק מסרטי חיפה נדדו אל הפסטיבלים האלה, כך שבכל זאת יהיו אפשר לראותם סמוך למועד המקורי.

עד אז יש לא מעט סרטים חדשים בקולנוע להתייחס אליהם לרגע, עם הבטחה להמשך בחלק מהמקרים. השבוע שולטים בכיפה סרטים מונפשים ולילדים, אם כי לא הייתי מכליל בהכרח בקטגוריה השנייה את  ״My Hero Academia: You're Next״, ואני גם לא בטוח אם להכליל אותו במדור. ההפצה שלו נראתה ספורדית כשבדקתי, בלי שם עברי ובלי יותר מדי הסברים למי שלא עוקב אחרי סדרת האנימה. אז רק אציין אותו כאן ואודה לשותפיי לסריטה על שהם שומרים על קצב עדכון נהדר פה: לירון דגמה קצת נטפליקס, אור ממשיך בפרויקט החדש שלו, ועופר החליף אותו בסיקור ראשוני של כל נציגי המדינות לאוסקר הבינלאומי בשנתון הנוכחי. נזדרז עם הסקירות לסרטי השבוע אבל קודם הבה נכיר אותם.

המתמחה (The Apprentice) – רגע לפני הבחירות לנשיאות ארה״ב, הדרמה הביוגרפית אודות דונלד ג׳יי טראמפ הצעיר עולה לאקרנים גם בישראל. מדובר בתסריט שאינו מבוסס ישירות על מקור אחד, שאינו מאושר על ידי המועמד לנשיאות, אבל שמכיל בעיקר סיפורים מוכרים ומאומתים על עלייתו לצמרת של האיש הכי מפחיד בעיניי בפוליטיקה העולמית (הבנתי שבישראל אוהדים אותו, אבל גרתי בניו-יורק בכל תקופת הכהונה שלו אז אני משוחד לכיוון השני). סבסטיאן סטן מגלם את הדונלד בלי המניירות המוכרות שלו, לפחות בהתחלה, כבחור צעיר ושאפתן ממשפחת נדל״ן שאינה נמנית על האליטה של מנהטן. כדי להגיע לשם בעצמו הוא מתקבל למועדון חברים יוקרתי, פוגש את המשפטן הידוע לשמצה רוי כהן (ג׳רמי סטרונג בהופעה טיטאנית) והשאר היסטוריה. מריה בקלובה בתפקיד איוונה, לימים אשתו הראשונה ואם ילדיו, ומרטין דונובן הוא פאפא טראמפ. לא פחות מעניין, את התסריט של גבריאל שרמן, עיתונאי וסופר בדרך כלל, ביים עלי עבאסי – הבמאי של ״גבול״ ו״עכביש קדוש״, שעבר להוליווד עם בימוי שני הפרקים הנועלים של הסדרה ״האחרונים מבינינו״ וזהו סרטו הראשון בשפה האנגלית. סקירה של עופר בקרוב.

סמייל 2 (Smile 2) – כשנתיים לאחר הצלחת סרט הביכורים שלו, ״סמייל״, פארקר פין חוזר עם המשכון זריז. הפעם, השד שמשתכן בראשי הקורבנות שלו למשך שבעה ימים עד שהוא מוצא שיטה מזוויע במיוחד לעבור הלאה, מוצא את דרכו אל חייה של כוכבת פופ (נעמי סקוט). כמו בסרט הקודם, היא מתחילה לראות חיוכים מפחידים בכל מקום ומתקשה להבחין בין דמיון ומציאות (ולכן גם הקהל) בעוד טראומות העבר שלה צפות מעלה ויוצאות החוצה בצורת אנשים שהיא מכירה. הכל על רקע סיבוב הופעות שהיא מתכוננת אליו אחרי שנת שיקום מתאונה וחזרה לבמה הציבורית. רוזמרי דה-וויט היא האמא/אמרגנית של הכוכבת, דרו ברימור מפציעה (בתפקיד עצמה), ועוד מבליחים הם ראול קסטילו, לוקאס גייג׳, קייל גאלנר, וריי ניקולסון, שיודע לחייך כמו אבא שלו ב״הניצוץ״.

הזמן שלנו (We Live in Time) – כוכבים גדולים יותר בסרט שלהערכתי יעשה קצת פחות רעש אפשר למצוא בדרמה הרומנטית הזו, בכיכובם של פלורנס פיו ואנדרו גארפילד (בתמונה). הם מגלמים זוג שנפגש ומתאהב, אחריהם אנחנו עוקבים במשך כעשור, ורוב התקצירים די מעורפלים באשר להמשך או לסיבה לצפות בסרט מעבר לרצון לראות את הכוכבים הללו יחד. אני לא יודע אם זה לגמרי הוגן אבל גיגול פשוט (בעיקר תמונות) יגלו מה עוד קורה בסרט שכדאי לדעת. ניק פיין (״תאוות נדודים״, ״מכתב אחרון ופרידה״) כתב, ג׳ון קראולי (״ברוקלין״, ״החוחית״) ביים.

רובוטריקים: ההתחלה (Transformers One) – נתחיל את החלק המונפש של המדור עם סרט שיש בו ריכוז מקסימלי עוד יותר של שמות גדולים, אפילו יותר מכל מי שהוזכרו עד כה. אבל רק בדיבוב לאנגלית, גרסה שמוצגת בישראל בינתיים (קשה להעריך לכמה זמן). בין המדבבים בסרט הזה תמצאו את כריס המסוורת׳, סקרלט ג׳והנסון, בריאן טיירי הנרי, קיגן מייקל-קי, לורנס פישבורן, סטיב בושמי, וג׳ון האם. הם מגלמים בקולם גרסאות מוקדמות של רובוטריקים מפורסמים, בסרט המתרחש כולו על כוכב סייברטרון, ביתם של החייזרים משני הצורה. הרבה לפני שנקראו אופטימוס פריים ומגטרון, שני רובוטים-כורים התחברו על רקע עבודות הפרך שבכריית המחצב אנרג׳ון, וחלמו על עתיד טוב יותר למעמד הפועלים. יחד עם מי שיהיו לימים באמבלבי וארסי, הם יוצאים לגלות את האמת על הכוכב שלהם ולמגר את האיומים עליו. סרטו של ג׳וש קולי (״צעצוע של סיפור 4״), באנימציה שאני אישית פחות התחברתי אליה.

הצילו! כדור הארץ השתגע (The Day the Earth Blew Up) – סרט חדש של הלוני טונס הוא לא משהו שקורה כל יום, ועוד בסגנון אנימציה שמזכיר נשכחות או מדמה את התצורה המוכרת והאהובה של הדמויות. במקרה זה, דאפי דאק ופורקי פיג, הנאלצים להתמודד עם פלישת חייזרים. הבמאי הוא פיטר בראונגרדט, שכתב וצייר המון פרקים בכל מיני סדרות לפני שהתמקצע בעשור האחרון על כמה סרטוני לוני טונס, שאחד מהם פשוט הפך לסרט הזה. הסרט יוצג בישראל גם בדיבוב המקורי לאנגלית, וכך תוכלו לשמוע את אריק באוזה, אחד המדבבים העסוקים כיום, מגלם בקולו את שתי הדמויות הראשיות.

פנדה באפריקה (Panda Bear in Africa) – מה עושה דוב פנדה ביבשת אפריקה?! כך יזדעקו כל הילדות והילדים חובבי הזואולוגיה. ובכן, הוא הגיע לשם במיוחד כדי להציל את חברתו הדרקונית האדומה, שנחטפה בידי אריות ועוזריהם. אני מקווה שהוא יצליח, אפריקה היא אינה מקום לדרקונים או דובי פנדה, ועל פי הטריילר לא ניכר שהוא יודע קונג-פו. יכולותיו מסתכמות באומץ לב משולב תמימות, אולי זה יספיק. ריצ'רד קלאוס וקרסטן קילריץ' ביימו את ההפקה חוצת היבשות הזו, שנעה מדנמרק אל מדינות אירופאיות נוספות ומסתיימת בסין. יוצג בדיבוב לעברית כמובן.

אלי והמפלצות (Elli & Her Monster Team) – עדיין מדובב לעברית בלבד, הפעם מגרמניה במקור, ועם שלושה שמות על הבימוי: פייט דה רייקר, יספר מולר וינס מולר. זה אמנם לא מופיע בימד״ב משום מה אבל הסרט מבוסס על ספר ילדים מאת קלאוס באומגארט. אלי הוא שמה של רוח רפאים ידידותית, המוצאת מפלט וחברה במתקן של רכבת שדים בגן שעשועים נטוש. זאת משום שבעולם העתידני בו מתרחש הסרט, מפלצות נרדפות וניצודות בידי רובוטים שהופכים אותן לספרות דיגיטליות. זה מה שקרה לדוד של אלי, ובעזרת חבריה החדשים היא נחושה להצילו.

זאק ושוקו גיבורי על (Zak & Wowo The Legend Of Lenders) – נסיים עם הפקה צרפתית-קנדית שבישראל נבחר לה שם יצירתי, אבל אין קשר ל״בובה של לילה״ או למשקה החלבי. זאק הוא צעיר שאחיו התאום קייל נחטף/נעלם, אחרי שגילה איך להשתמש באבנים קסומות שנתנה להם אמם. מתוך רצון להציל את אחיו, זאק חובר אל יצור פרוותי העונה לשם שוקו, לא בדיוק הבנתי אם על שם הגזע שלו (כמו לקרוא לאדם ״אדם״) או מה, ויחד עם גיבורה נוספת בשם אינדיאנה הם יוצאים להרפתקת ההצלה. אינני בטוח לגבי גיבורי-על, נראה שיש להם כוחות קסם דווקא, אבל תשאלו את הבמאים פיליפ דושן וקובייר ז׳אן-בפטיסט. אולי הם ידעו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.