• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״בלו ביטל״, ״דוגי סטייל״, ״דרקולה: מסע הדמים״, ״היורשת״, ״אלה והנסיך בעקבות אבן החיים״

16 באוגוסט 2023 מאת אורון שמיר

חצי אוגוסט מאחורינו, זמן טוב לשלוח איחולי הצלחה להורים שבינינו. בתי הקולנוע עושים את שלהם עם סרטים חדשים לכל המשפחה, אחד מהם ספק עולה לאקרנים לראשונה וספק חוזר לסיבוב נוסף אחרי חצי שנה. אני מוכן להישבע שהגרסה המונפשת והחדשה-יחסית של ״מסביב לעולם ב-80 יום״ (Around the World in 80 Days) כבר הוקרנה בבתי הקולנוע בישראל בפברואר, אבל לא הצלחתי להשיג את תשובת היח״צ לשאלה הדי-פשוטה הזו. ייתכן שתוכנן להיות מוקרן, הוזז ואיש לא טרח לעדכן את הקולנועים, באמת שאני לא יודע כרגע ובכל מקרה המידע על הסרט נותר כפי שהיה במדור אליו קישרתי. הסרט כן בקולנוע ממחר, בוודאות של 99% כמובן, וכמוהו עוד חמישה סרטים חדשים שחלקם מתאים לילדים ולנוער. אבל זה שהכי נראה כמו סרט לילדים, ממש אינו כזה ואולי כדאי שנפתח איתו. לסיום: סרט סטרימינג נבחר.

דוגי סטייל (Strays) – המדור השבוע מוגש בסימן שמות עבריים שמתחשק להעיר עליהם, אבל הנוכחי כמעט הגיוני. ״משוטטים״ או אפילו ״כלבי רחוב״ עלול היה לגרום להורים חסרי עירנות לקחת את הטף לסרט עם הכלבים החמודים והמדברים, לתהות למה הדיבוב לא בעברית, ואז לברוח מן העולם כאשר כל בדיחות המין והצואה מתחילות למלא את המסך. השם העברי מכוון לכך שמדובר בקומדיית סקס והפרשות, פשוט בכיכובם של כלבים אמיתיים שהפה שלהם זז בזכות פלאי האנימציה. ההשוואה הכי קרובה היא ״מסיבת נקניקיות״, שרק נראה כמו סרט ילדים. וויל פארל מגלם בקולו את רג׳י, כלבלב שמנסה לזכות בחיבת בעליו (וויל פורטה) ללא הצלחה. כאשר הוא ננטש בסמטה, שלושה כלבים משוטטים אחרים מאמצים אותו לחבורה ומראים לו את חיי הרחוב. עיניו של רג׳י נפקחות והוא מחליט לשוב הביתה ולנקום בבעליו המרושע – ולנשוך לו את הזין. בחיי שזו העלילה. על הדיבוב תמצאו גם את ג׳יימי פוקס, איילה פישר ורנדל פארק, לצד הפתעות שלא כדאי לגלות. מי שביים הוא ג׳וש גרינבאום (״בארב וסטאר״) על-פי תסריט של דן פרולט (״חוליגן אמריקאי״, ״Players״), ואם תוסיפו את לורד ומילר כמפיקים זה נשמע כמו סרט השנה שלי. לצערי, כפי שכתבתי ל״הארץ״, זה לא.

בלו ביטל (Blue Beetle) – זה נראה כאילו הדוב מ״ספר הג׳ונגל״ הזמין למסיבה ואז חיזלש, אבל מבט בשם הלועזי מגלה כי לפנינו סרט על גיבור-על בשם החיפושית הכחולה. שולו מרידואניה (מיגל מ״קוברה קאי״) הוא חיימה רייס, הסופר-גיבור הלטינו-אמריקאי הראשון (אם לא סופרים את האחרים), וזה אחד מהסרטים של די-סי/וורנר שהופקו לפני האתחול המתוכנן וכעת לא ברור מה תפקידו. הבחור הצעיר חי עם משפחתו הלא-אמידה, עד שיום אחד חייזר סימביוטי בוחר בו כמארח ומעניק לו כוחות-על: חליפת שריון כחולה-מטאלית והיכולת ליצור במציאות כל כלי נשק שיוכל לדמיין. לי זה נשמע כמו שילוב בין ונום, איירון מן וגרין לנטרן, שרק הוא כבר קיים בקומיקס של די-סי ולא אצל המתחרים ממארוול. בקאסט תמצאו עוד לטינו-אמריקאים בכל מיני גילים: ג'ורג' לופז האגדי, המועמדת לאוסקר אדריאנה בראזה, בליסה אסקובדו, ברונה מרקזין, הארווי גווילן, וסוזן סרנדון (מותר לא-לטינה אחת). אנחל מנואל סוטו ביים, גארת׳ דאנט-אלקוסר כתב.

דרקולה: מסע הדמים

דרקולה: מסע הדמים (Last Voyage of the Demeter) – נעבור לשם עברי שהוא לא בדיוק ספוילר אבל כן הורס את התקציר. מצד אחר, גם השם הלועזי עושה זאת רק בדרך אחרת. הדמטר היא ספינת משא המפליגה מקרפטיה אל אנגליה כאשר באמתחתה מטען מסתורי. כפי שאפשר להסיק, המטען הוא דרקולה וזו ההפלגה האחרונה של הספינה, מסיבות מובנות. את הספינה מאיישים בין היתר ליאם קאנינגהם בתור רב החובל, אשלינג פרנצ׳וזי, קורי הוקינס, ודייויד דסטמלצ׳יאן, שאינו נוספרטו למרבה ההפתעה. הכבוד הזה שמור לחוויאר בוטט, המרבה לגלם יצורי בעותים (הוא ״סלנדרמן״ למשל), משל היה דאג ג׳ונס של ספרד. הסרט מבוסס על פרק מתוך ״דרקולה״ של ברם סטוקר, שהפך לתסריט מאת בראגי שוט (״אסקייפ רום״) וזאק אולקביץ׳ (״רחוב הפחד: 1978״), אותו ביים אנדרה אוברדל (״סיפורים מפחידים שמספרים בחשיכה״).

היורשת (The Origin of Evil) – אפשר להבין את חוסר הרצון לתרגם את שם הסרט הצרפתי הזה למשהו שנשמע כמו סרט אימה ויבריח את הקהל האמיתי של דרמת המתח בעלת הארומה הכלכלית. אבל ממש לפני שנתיים היה סרט בשם ״היורשת״, גם הוא מותחן, אז אפשר היה אולי לגוון לעניות דעתי. לור קלאמי, שהיא כבר מזמן לא רק נעמי מ״10 אחוז״ אלא אחת השחקניות העסוקות בצרפת, מככבת גם כאן. היא מגלמת אישה על סף חורבן פיננסי המחליטה לחדש את הקשר עם אביה. להתפתעתה היא מגלה כי התעשר, עבר תאונה, וכעת משפחתו החדשה מנסה לגזול את הונו, כך לדבריו. כל הנפשות הפועלות מתחילות במאבק סמוי בסרטו של סבסטיאן מרנייה, עם ז'ק וובר, דוריה טילייה ודומיניק בלאנק. התמונה בראש הפוסט היא מתוך הסרט.

אלה והנסיך בעקבות אבן החיים (Ella and the Little Sorcerer) – נסיים עם הפקת אנימציה אמריקאית אך נטולת כוכבים, ומדובבת לעברית, הפעם בלי שום מילה ממנה על השם שנבחר לסרט בישראל. אלה היא בעצם סינדרלה, אבל במקום הסיפור הקבוע והידוע היא צריכה להתמודד הפעם עם נסיך שנהפך לעכבר בידי מכשפה מרושעת. כדי להשיבו למצב המקורי, על הגיבורה וכמה מחבריה, ביניהם קוסמת קטנה אני מסיק משם הסרט באנגלית, יצאו למסע חיפושים אחר האבן הקסומה מן הכותרת. הבמאית היא אליס בלהארט, אחת הכותבות של ״סינדרלה והנסיך הסודי״ בעל העלילה הדומה, שאני יכול רק לשער שזהו ההמשך שלו ולא העתקה עצמית.

אזהרת ספוילר (Spoiler Alert) – עוד סרט חדש ממחר (17.8), אבל בחנות הסרטים של yes ולא בבתי הקולנוע, הוא הדרמה הקומית של מייקל שואוולטר (״חולי אהבה״, ״זוג יונים״) שדילגה אשתקד על האולמות בישראל. ג׳ים פרסונס ובן אולדריג׳ מנהלים קשר רומנטי, על אף שאחד מהם עדיין לא יצא מהארון מול משפחתו. כאשר אחד מהם מאובחן עם סרטן סופנית, הכל משתנה. עם סאלי פילד, ביל אירווין וג׳וש פאיס.

תגובות

  1. שרון הגיב:

    ההשוואה הכי קרובה לדוגי סטייל היא טד, לדעתי. הוא גם מוזכר בטריילר

    1. אורון שמיר הגיב:

      סרט שהדחקתי ולכן לא חשבתי עליו כמקור השוואה, אכן יש פה משהו. תודה על התגובה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.