• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״ההילולה״, ״סרט בסנטר״, ״משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות – חלק ראשון״, ״משרה מלאה״, ״מעופפת״, ״לעוף על אפריקה: חברות מעל הכל״

12 ביולי 2023 מאת אורון שמיר

בזמן שישראל שוב רועשת וגועשת סביב ענייני חברה ומדינה, ננסה לשמור על שפיות הדעת ולהתמיד במה שאנחנו מתמחים בו. באופן אישי, תזמון מאוד מעניין שלי להגיע ארצה, אבל לפחות אפקוד את פסטיבל הקולנוע של ירושלים שיוצא לדרך מחר (חמישי). אור ועופר יהיו כמו בכל שנה כמובן ואנחנו מקווים שגם לירון תצטרף, ונשמח כמובן לכל שיחת מדשאה. עד שזה יקרה אנחנו סוגרים פערים או מקדימים את המאוחר עם סקירות, כפי שאור עשה כבר אתמול עם סרט גדול מימדים שעלה לאקרנים באמצע השבוע וכפי שעשיתי שלשום בתור כתבנו לענייני קומדיה, מסתבר. אבל יש עוד סרטים להזכיר את בואם, וגם קצת צפייה ביתית אחרי הזנחה קלה בזמן האחרון עקב עודף סרטים בקולנוע במדור.

ההילולה (שנות ה90 הסרט) – הסוגריים כאן הם שלי, כדי לשמור על מבנה הפוסט. במקור יש מקף, סוגריים, או פשוט עיצוב שמפריד בין ״ההילולה״ לבין השם המשני שמזכיר את סדרת הטלוויזיה הפופולרית מתוכה נוצר. על הפרויקט חתום גם מני אסייג, יוצר הסדרה הקומית וקודמתה ״מופע שנות ה-80״, אבל הכוחות המניעים אף יותר הפעם הם בני משפחתו, השותפים למותג: אחיו שלום והבן/אחיין דניאל מקבלים קרדיט על כתיבה, יחד עם אור כהן, ואף מככבים. שלום אסייג גם ביים, לצד אריאל בנבג'י, שבעצם חוזר לקולנוע אחרי שנים בטלוויזיה. זמן ההתרחשות ברור מן הכותרת, אני מקווה, ובמרכז העלילה הדמויות המוכרות מן הסדרה, פסיפס של שכונה מהפריפריה. סבו של גיבור הסיפור, בגילומו של שלום אסייג, מתגלה אליו בחלום ומכוון אותו אל הילולת הבאבא סאלי. אחרת – מישהו ימות. בדרך אל נתיבות, הקבוצה תועה ומגיעה אל עזה, שם היא נחטפת. עוד בקאסט: אוולין הגואל, עופר שכטר, שלומי קוריאט, לינור אברג'יל, צחי נוי, אריק משעלי, יגאל עדיקא, גרא סנדלר.

סרט בסנטר – סרט ישראלי שני לשבוע זה, הפעם תיעודי וכזה שכבר סוקר אצלנו בימי בכורתו בפסטיבל דוקאביב. סחתיין על עצם ההפצה, שמגיע לקולנוע לב ובהמשך לסינמטקים. הסנטר משם הסרט אינו האיבר שמתחת לפה אלא כינויו של הדיזנגוף סנטר, הקניון ההזוי והפלאי שהוקם בשנות ה-70 ועדיין ניצב על תילו. המושג ״קניון״ בכלל לא היה רווח אז, הארכיטקטורה מבלבלת את באי המתחם עד היום, והפינות השונות והמשונות שטמונים בהן סיפורים למכביר. מי שליקטו אותם הוא הצמד הפורה והמוערך קובי פרג' ומוריס בן מיור (״להאיר את יוסי״, ״המלכה שושנה״). התמונה בראש הפוסט היא מתוך הסרט.

משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות – חלק ראשון (Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One) – בפעם השביעית, טום קרוז חוזר אל תפקיד הסוכן/פעלולן איתן האנט, מנהיג צוות המשימות הבלתי אפשריות לכאורה. התירוץ לסצנות פעולה מורכבות ומרהיבות, או ״עלילה״ בעגה המקצועית, מוצאת את הצוות במצוד אחר נשק שאסור שייפול לידיים הלא נכונות. כך בתקציר הרשמי, אור ביאר יפה את התמונה בסקירה שלו. מאחורי הקלעים ממשיך להוביל את המותג כריסטופר מקווארי, שזה הסרט השלישי שלו במסגרת מב״א כבמאי ומובטח לו גם פרק שמיני, אם תקראו בעיון את הכותרת. יחד עם קרוז חוזרים סיימון פג ו-וינג ריימס הקבועים, והתוספות המבורכות שהצטברו לאורך הדרך, הלא הן רבקה פרגוסון ו-ונסה קירבי. חידושים בגזרת הליהוק הפעם: היילי אטוול ופום קלמנטיף, שתיהן בלי התחפושות של מארוול.

משרה מלאה (Full Time) – סרט נוסף שאור כתב עליו מבעוד מועד, הפעם בצרפתית. זה קרה בפסטיבל הקולנוע החיפאי לפני כמעט שנה, לשם הגיע אחרי זכיות בפסטיבל ונציה, ושבנו להיזכר בסרט לפני כמה שבועות בזכות פסטיבל הקולנוע הצרפתי. כעת הוא עולה לאקרנים וזו הזדמנות שלישית לספר על סרטו של אריק גראוול בכיכובה של לור קלאמי. בדרך כלל הייתי כותב שהיא נעמי מהסדרה ״10 אחוז״ אבל מאז תום הלהיט ההוא הספיקה להפוך לאחת השחקניות העסוקות בצרפת וכבר סביר יותר שתכירו אותה מהקולנוע ולא מנטפליקס. קלאמי מגדלמת אם לשניים המגדלת אותם בקושי כלכלי, מתגוררת בכפר ומתפרנסת כחדרנית מלון בעיר. משרה ראויה שתשפר את חייה ללא היכר נמצאת באופק, אבל ביום הראיון פורצת שביתת תחבורה ציבורית בצרפת והדרמה הריאליסטית נהפכת למותחן של ממש. הנה תמונה מהסרט.

מעופפת (My Fairy Troublemaker) – נעבור אל סרטי הילדים, טפטוף תדיר לאורך ימי החופש הגדול, וראשונה היא הפקת האנימציה הזו מלוקסמבורג ובתמיכת גרמניה. בדיבוב לעברית, כמובן. סיפורה של ילדה בת 12 שעוברת יחד עם אמה לבית חדש, אל משפחת בן הזוג הנוכחי של האם ואל העיר הרחוקה מן הטבע שהגיבורה כה אוהבת. כאשר היא מוצאת בחדרה פיית שיניים כושלת, שהגיעה בטעות משום שכל שיני החלב של הילדה כבר נפלו, השתיים צריכות לשתף פעולה ולהשיב את המעופפת אל עולם הפיות לפני שתהפוך לפרח. קרולינה אוריגר ביימה.

לעוף על אפריקה: חברות מעל הכל (Richard the Stork and the Mystery of the Great Jewel) – זוכרים וזוכרות את ריצ׳רד, ציפור הדרור שגדל בין חסידות? זה בסדר אם לא, חלפו כחמש שנים מאז הסרט המונפש הראשון בכיכובו. בכל מקרה, הוא דרור והן להקת חסידות שאמנם אימצו אותו אבל לא מוכנות לתת לו להוביל, מה שגורם לו להתעופף משם אל הרפתקה משלו. משהו שבין ערך החברות ומציאת תכשיט מסתורי, אם לשלב בין השמות העברי והלועזי של הסרט. הבמאים הם בנג׳מין קוואבק ומטה טנגה, וההפקה משותפת הפעם לגרמניה, בלגיה ונורווגיה.

קופסת הציפורים: ברצלונה (Bird Box: Barcelona) – נסיים אצל נטפליקס, שמחרתיים (14.7) תוכלו לראות אצלה את ההמשכון/ספין-אוף למחולל הממים מ-2019. זה היה קצת מזמן אז נזכיר את הקונספט: האנושות נאלצת להתנהל בכיסוי עיניים או עיוורון מרצון, משום שכל מי שמתהלך בעיניים פקוחות נחשף לדבר-מה שגורם לו להתחרפן עד כדי התאבדות. הפעם זה קורה בברצלונה ואת הניצולים אחריהם נעקוב מובילים ג׳ורג׳יניה קמפבל ומריו קסאס, שאולי מוכר מסרטי אלכס דה לא איגלסיה (״הבר״, ״המכשפות מהיער״). האחים הקטאלוניים אלכס ודויד פסטור (״הנשאים״, ״ימים אחרונים״) חתומים כאן על הבימוי.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.