• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״קולות רקע״, ״דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף״, ״האיש שלא היה״, ״קיארה״

4 במאי 2022 מאת אורון שמיר

בין יום הזיכרון שהסתיים ליום העצמאות ה-74 שמתחיל רשמית, חשבתי שזה זמן מתאים להעלות את מדור סרטים חדשים לשבוע זה. על סרטים ייעודיים לאירועים הללו כתבתי בפוסט נפרד, כאשר הפוסט הנוכחי מיועד לכל מה שחדש בבתי הקולנוע באופן השגרתי יותר. כי אם אין שום דבר שגרתי ביום חמישי ה-5 לחודש החמישי, שזה חמסה חמסה חמסה, ולפיכך הייתי רוצה שתהיה פה חמישייה אם לא שתיים (אך לשווא). בשביל לקרב את ארבעת המצטרפים החדשים אל האקרנים למספר הזה, שווה לציין ש״איפה אנה פרנק״ של ארי פולמן, שעל בואו לקולנוע התרעתי ביום הזיכרון לשואה, מרחיב כעת את הפצתו ויוקרן באנגלית ובעברית. תוכלו לקרוא עליו בלינקים, ובהמשך המדור על ההיצע הביתי והאירופאי למדי להשבוע. נאחל גם יום מלחמת הכוכבים שמח (May the 4th be with you) וכמובן סינקו דה קוואטרו חגיגי לשוחרי ״ארסטד״, ובכך נדמה לי שכיסיתי את כל החגים והמועדים להיום. אבל אף פעם אי אפשר לדעת בוודאות.

קולות רקע – מסע בן שלוש שנים עומד להגיע לסיומו מחר, כאשר סרטו של יבגני רומן (״האיש שבקיר״, ״מקוללים״) יעלה לאקרנים בישראל. נחשפו אליו לראשונה בפרסי אופיר של 2019, משם המשיך אל פסטיבל חיפה שם כתב עליו עופר, ואז נדחה ונדחה עד היום. כולי תקווה שזה לא יפגע כלל בסיכויי ההצלחה של הסרט הבאמת מקסים ומיוחד הזה, סיפורם של שני מדבבי סרטים ותיקים (ולדימיר פרידמן ומריה בלקין הנפלאים) העולים מבריה״מ אל ישראל של 1990 ומגלים שהכישורים הייחודיים שלהם כנראה לא נדרשים בביתם החדש. הזוגיות שלהם, סיפור הקליטה והעבודות בהם השניים מוצאים את עצמם, ניצבים בבסיס העלילה שלדעתי מוטב לא לדעת עליה יותר ממה שפירטתי. מה שכן אפשר להזכיר הוא את נוכחותם של אוולין הגואל ואלכסנדר סנדרוביץ' בתפקידי משנה, ואת הצלם והתסריטאי השותף זיו ברקוביץ׳. התמונה בראש הפוסט היא מתוך הסרט.

דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) – מארוול פותחת רשמית את עונת הקיץ הקולנועית עם הסרט שמגיע להמשיך את עניין היקומים המקבילים שהחל ״ספיידרמן: אין דרך הביתה״. זה לא היה אמור להיות הסדר המקורי של הסרטים, אבל בדרך ייתכן והרווחנו את שובו של הבמאי סם ריימי אל הקולנוע של מארוול. אינני יודע, נחכה לסקירה של לירון שתעלה ברגע שיהיה מותר מבחינת אמברגו ביקורות מחר. האם יש טעם לכתוב תקצירים לסרטי מארוול בשלב הזה? האם לכתוב אלו שחקנים מופיעים בסרט נחשב ספוילר? יש לי עוד תהיות קיומיות אבל נדמה לי שכן מותר לגלם שהסרט יעסוק בהתמודדות של דוקטור סטריינג׳ (בנדיקט קאמברבץ׳) עם הקרע הבין-מימדי שיצר בסרט הקודם, ושהוא מבקש את עזרתה של וונדה (אליזבת׳ אולסן) בהבנת ואולי גם תיקון המולטיוורס. שלא כבדרך כלל אצל מארוול, התסריט נכתב בידי אדם אחד, מייקל וולדרון, שאחראי לסדרה ״לוקי״ והכתיבה שלו עבור ״ריק ומורטי״ ודאי סייעה לו במסע הבין-מימדי.

האיש שלא היה (Operation Mincemeat) – מצד אחד אני מבין את המפיץ שלא בחר לקרוא לסרט ״מבצע קציצה״ כמו באנגלית, זה לגמרי שם של קומדיה וזה לא המצב. מצד אחר, בפוסטר אפשר למצוא באותיות גדולות מספיק את התותב הרשמי למחצה ״הסיפור האמיתי של מבצע קציצה״, לכן בהחלט יש פה ניסיון לאכול את הקציצה ולהשאיר אותה שלמה. זה כמובן השם האמיתי של מבצע ריגול תחבולני מצד המודיעין הבריטי במלחמת העולם השנייה, שבגרסת הסרט רוקחים אותו קולין פירת׳ ומתיו מקפדיין (טום מ״יורשים״). גם פנלופי ווילטון וקלי מקדונלד בקאסט המלא פרצופים בריטיים, ומאחורי המצלמה ג׳ון מאדן (״מלון מריגולד האקזוטי״). התסריט של מישל אשפורד (״הסקס של מאסטרס״) מבוסס על ספרו של בן מקינטייר, שמצידו נסמך כאמור על אירועים אמיתיים.

קיארה (A Chiara) – נסיים את החלק הזה של המדור עם סרט איטלקי, שאולי יהיה מוכר לבאי ולבאות פסטיבל ירושלים, שם כתב עליו אור. הבמאי-תסריטאי הוא ג'ונאס קרפיניאנו, אמריקאי-איטלקי שזכה לחסותו של מרטין סקורסזה והינו חביב פסטיבלים, כפי שיעיד גם סרטו הקודם, ״הנער מצ'אמברה״. סרטו הנוכחי מתמקד בנערה ששמה כשם היצירה, המתגוררת בשכונה מוזנחת בדרום איטליה, וחוזה בחגיגה משפחתית שהופכת לאירוע ממנו נמלט אביה. חייה של קיארה ושל משפחתה משתנים והופכים מלא קלים למאוד בעייתיים, כשאר מהודרות החדשות טוענות כי האב הוא פושע נמלט ובתו צריכה לנסות להבין מי הוא באמת. מגלמת אותה סוואמי רוטולו, ששיחקה אצל הבמאי בסרטו הקודם, אבל הוגדרה כעת כתגלית עוד מימי פסטיבל קאן בו הוקרן הסרט במסגרת ״השבועיים של הבמאים״ ממנה יצא מחוזק בפרס הסרט האירופאי הטוב ביותר.

סרטים חדשים ב-VOD

מעבר לדלת (Next Door) – דניאל ברוהל (או בריהל, כפי שהתחילו לקרוא לו ב-yes), מככב בתור דניאל, כוכב קולנוע גרמני שנוסע לפגישת ליהוק אודות השתתפות בסרט גיבורי-על בינלאומי. בשלב הזה שווה להזכיר שברוהל הוא חלק מן היקום של מארוול, בתור נבל, ואם זה לא מספיק קרוב למציאות – הוא עצמו גם ביים את הסרט. העלילה, אם הבנתי נכון, נעצרת כאשר הכוכב פוגש את שכנו לבניין, שמבשר לו כמה אמיתות מטרידות על השכנות ביניהם. דניאל אחר, קלמן, כתב את התסריט ואת הסרט אפשר לראות ממחר (5.5) אצל יס.

הונאה (Deception) – סרט אירופאי נוסף שאפשר יהיה לראות ב-yes החל ממחר הוא סרטו החדש של ארנו דפלשן הצרפתי. לא בטוח שתנחשו זאת מן הכותרת אבל מדובר בעיבוד לרומן של פיליפ רות׳ דווקא, העוסק בסופר אמריקאי בשם פיליפ (דניס פודלידס) המתגורר בלונדון ומלהטט בין אשתו, המאהבת ונשים נוספות הנכנסות ויוצאות מחייו, חלקן מדומיינות. מגלמות אותן בין היתר לאה סיידו, עמנואל דבוס, ואנוק גרינברג. הסרט דובר צרפתית, אגב, למרות האמריקאי והלונדון וכל זה, כי מהו סרט של דפלשן בלי דיאלוגים עמוסים בשפת אמו. תמונה מייצגת, לעיל.

רחוק מהבית (The Takedown) – נסיים בשישי (6.5) אצל נטפליקס, עם מה שנראה כמו קומדיית אקשן צרפתית בבימויו של לואי לטרייה המלהיב לשעבר (מאז שעבר להוליווד אחרי ״המשלח״ הראשון והשני). עומאר סי ולואן לאפיט מגלמים שני שוטרים פריזאים שעבדו יחד לפני שנים (בסרט קודם מלפני עשור) אך דרכיהם נפרדו. כעת הם נאלצים לשוב ולשתף פעולה באלפים הצרפתים, שם עליהם לפענח רצח בעיירה שאולי רובצת עליה קנוניה. את התסריט כתב סטפן קאנזנדז׳יאן והטריילר מבטיח גם הומור שלא ממש משתקף בתקציר ואפשר רק לקוות שקיים בסרט עצמו בצורה מוגברת.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.