• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״צעקה״ (2022), ״אימהות אמיתיות״, ״סווינגרס״, ״החלק הטוב שבי״

12 בינואר 2022 מאת אורון שמיר

סוף שבוע הססני נוסף מסתמן בבתי הקולנוע, בזמן שכל המספרים שלא צריכים לעלות בהחלט מאמירים, הטמפרטורות דווקא יורדות והתנאים וההגבלות ברורים בערך כמו יצירת אוונגרד. בשביל הסרטים האמיצים שכן יוצאים לאקרנים אנחנו כאן, ויש כאלה גם השבוע, לצד אירועים מיוחדים שיוזכרו אף הם. אין בי שום שיפוטיות כלפי מי שלא מרגיש או מרגישה בנוח לצאת לקולנוע כרגע, ובדיוק בשביל זה יש גם צפייה ביתית בחלק השני של המדור, שיכפיל את ההיצע לכל הפחות. מחוץ למניין שווה גם להזכיר ש״הארי פוטר וחדר הסודות״ (Harry Potter and the Chamber of Secrets), השני בסדרת סרטי הקוסמות, שב אל בתי הקולנוע להפצה מיוחדת 19 שנים וקצת מאז שביקר שם. זאת אחרי שהסרט הבכור עשה אף הוא סיבוב חגיגי לכבוד 20 שנה למותג הקולנועי, שיסגור טרילוגיית ספין-אוף בהמשך השנה עם הפרק השלישי בסדרת סרטי ״חיות הפלא״.

צעקה (Scream) – מותג ותיק אף יותר הקם לתחייה הוא זה שיצרו התסריטאי קווין וויליאמסון והבמאי ווס קרייבן באמצע שנות ה-90. אור הכין מדריך מקיף לכל סרטי ״צעקה״ עד כה לכבוד הגעתו של הפרק החמישי, שכדי לבלבל ולמרר את חיי נקרא כמו הסרט הסרט הבכור. רבע מאה חלפה ושום דבר לא השתנה בעיירה וודסבורו – שוב רוצח מכוסה מסכה מטופשת מהלך אימים על צעירי המקום, שוב סידני פרסקוט (נב קמפבל) צריכה לשוב ולהתמודד עימו. יחד עם קמפבל, קריסטן סיוטארט של הניינטיז, שבים לגלם את הדמויות שלהם שורדי הסרטים הקודמים, הכבר-לא-זוג קורטני קוקס ודייויד ארקט, מרלי שלטון מהסרט הקודם (והנורא), והמון בשר טרי שכולל בין היתר את ג׳ק קוויד, מליסה בררה, ג׳נה אורטגה ודילן מינט. הבמאים שמחליפים את קרייבן המנוח הם מאט בטינלי-אולפין וטיילר ג'ילט ("מי שעומד מאחורי") ואת התסריט כתבו הפעם ג'יימס ונדרבילט ("תעלומת רצח") וגאי ביוסיק. לא נשאיר אתכם ואתכן בלי סקירה.

אימהות אמיתיות (True Mothers) – בזמן שפסטיבל אקינו ממשיך בסינמטקים, סרט של במאית יפנית נודעת אחרת יוצא לאקרנים בבתי הקולנוע. אבל כיוון שאין באמת דבר כזה יותר מדי סרטים מארץ השמש העולה, אני האחרון שיתלונן על בוא סרטה הנוכחי של נעמי קוואסה. גם אם עבר קצת זמן מאז בכורתו בפסטיבל טורונטו של 2020 ואפילו מאז הקרנתו בפסטיבל הקולנוע ירושלים בקיץ האחרון. מעשה בזוג הורים שמנסים להביא ילד לעולם ומחליטים לבסוף לאמץ. שנים לאחר מכן מתדפקת על דלתם מי שטוענת כי היא אמו הביולוגית של בנם ורוצה אותו בחזרה. זוהי נקודת המוצא העלילתית בסרט השואל שאלות על אימהות ואמת, ובו מככבים הירומי נאגאסאקו ואראטה לורה בתור ההורים המאמצים ואג'ו מקיטה בתור הצעירה המבקשת חזרה את בנה הביולוגי. התמונה בראש הפוסט היא מתוך הסרט.

סווינגרס (Swingers) – סרט חדש לציבור דוברי הרוסית, שאם בתי הקולנוע לא מקפחים אז למה שנעשה זאת כאן בסריטה. מדובר ברימייק לקומדיית הוללות לטבית, ארץ שכנראה ידועה בהומור ובסצנת חילופי הזוגות שלה (או שלא), שמאז 2016 זכתה לעיבוד בכל שנתון, בשש שפות ומדינות שונות: אסטוניה, אוקראינה, נורווגיה, פולין, הולנד וכעת רוסיה. הקטע המשונה אף יותר במתחרה של ״זרים מושלמים״ או ״נס בתא מספר 7״ הזה, הוא שעל כל הסרטים חתום אותו במאי של הסרט המקורי, אנדרס אקיס. איך הוא לא השתגע מלביים את אותו סרט שוב ושוב בשלל לשונות, קשה לומר. הפעם עוזר לו הבמאי המקומי דימיטרי פיקס והתסריטאי סלבה סה (שהלך לעולמו מאז) ואת העלילה קל לנחש מהשם – קומדיה רומנטית על זוגיות בהחלפה, ספציפית בערב השנה החדשה. עם דימיטרי נגייב, אירנה פגובה, איליה נוסקוב ונטליה רודובה.

החלק הטוב שבי (My Best Part) – הפצה סינמטקית ביוזמת הפסטיבל הגאה שגם לה מגיע מקום במדור. כמו סרטה של קוואסה שהוזכר לעיל, גם סרט הביכורים כבמאי של ניקולא מאורי, המגלם את הרווה בסדרה הצרפתית ״10 אחוז״, הוא חלק מליין-אפ פסטיבל הרפאים של קאן 2020. בישראל הוא הוקרן לראשונה כחלק משבוע הגאווה של אותו TLVFest וכעת אפשר לראותו בהקרנות נוספות בסינמטק תל אביב. מאורי גם גם מככב בסרטו, כשחקן עם חרדת נטישה הפוגמת במערכת היחסים הנוכחית שלו (עם ארנו וואלואה). הוא חוזר לגור בכפר עם אמו (נטלי ביי) ולהתמודד עם אירועי ילדותו שהובילו למצבו. אפשר למצוא בסרט גם איחוד משמח עם שותפתו של מאורי לסדרה שהפכה אותו לכוכב, לור קלמי (הלא היא נעמי של ״10 אחוז״).

קולנוע זמיר – זהו השם של היוזמה החדשה בסינמטק הרצליה, המתואר כמועדון לסרטים ״מלוכלכים״ בהנחיית שני קיניסו וגילי פורת (צוות הפודקאסט טראשטוק). מדובר בתוכנית שתרוץ כל השנה וכדי להוכיח על כוונותיה בחרה לפתוח עם ״איזה מין בושה!״ (A Dirty Shame) של ג׳ון ווטרס, אחד ממלכי הטראש האהובים, בקומדיית סקס שהגדירה את עצמה מראש כפוגענית. טרייסי אולמן מגלמת עקרת בית המנהלת שגרת פרברים משמימה, עד שהיא נחבלת בראשה ומתמכרת למין. לצידה מככבים ג׳וני נוקסוויל, כריס אייזק, וסלמה בלייר בחזה תותב מגוחך בגודלו. למי שזה נשמע כמו סוג הכיף שהוא או היא זקוקים לו בעולם התקין פוליטית בו כולנו נחנקים יחד, ההקרנה תתקיים הערב (רביעי ה-12 בינואר) ב-20:30 בסינמטק הרצליה, כולל הקדמה מפי קיניסו ופורת שיכינו אתכם ואתכן לבאות. מומלץ לעקוב אחרי היוזמה והסינמטק כדי לגלות את הסרט הבא.

סרטים חדשים ב-VOD

סופר הקלפים

כמה וכמה סרטים מפסטיבלי הקיץ-בואך-סתיו בישראל מגיעים יד ביד מחר אל שירותי ה-VOD של yes, HOT וסלקום tv גם, אז חשבתי להזכיר אותם במשותף ובקיצור, כולל לינקים לטקסטים הרלוונטיים שכתבנו בזמן אותם פסטיבלים. ״גגארין״ (Gagarine) הוא סרט צרפתי למרות השם הרוסי, המתרחש בשכונה הקרויה על שם הקוסמונאוט שיש לו גם קשר לעלילה. עופר כתב עליו בפסטיבל ירושלים כפי שאפשר להתרשם בלינק. ״סופר הקלפים״ וגם ״לילה המלכים״ היו שניהם חלק מאותו דיווח של אור מפסטיבל חיפה, בקטע קוסמי. הראשון הוא סרטו של פול שרדר הגדול בכיכובו של אוסקר אייזק כעוד גבר שבור לאוסף של הבמאי-תסריטאי, שדילג משום מה על בתי הקולנוע. השני הוא סרטו של פיליפ לקוט (״Run״) שהיה נציג חוף השנהב לאוסקר והינו סרט כלא לא שגרתי. אגב, גם ״פיג״ מפסטיבל חיפה מגיע אל אותם שירותי השכרה וירטואלית אבל בניגוד לסרטים הנ״ל קיבל את הסקירה שלו בקולנוע, אז רק נזכיר שהוא מסרטי השנה של לירון.

הבית (The House) – הסרט עם השם הכי גנרי הוא דווקא זה שנראה הכי מעניין מבין כל מה שעולה בנטפליקס בשישי (14.1) או אפילו בכלל בסוף השבוע הנוכחי אצל ענקית הסטרימינג. מדובר ביצירת אנימציה מאוד לא שגרתית בסגנונה, סטופ-מושן בשלל מרקמים שאינם פלסטלינה, המורכבת משלושה סיפור מאת ארבעה במאים. הגורם המקשר הוא הלוקיישן, אותו בית מסתורי שהעניק את שמו ליצירה המוגדרת כקומדיה שחורה אבל נראית בטריילר כמו סרט אימה. רשימת המדבבים המפורסמים כוללת בין היתר את הלנה בונהם קרטר, מתיו גוד, מירנדה ריצ׳ארדסון ומיה גות׳.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.