• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״מהיר ועצבני 9״, ״לוקה״, ״לאסי שובי הביתה״

16 ביוני 2021 מאת אורון שמיר

מהחלפת שלטון בישראל לאירועי יורו 2020-21 בכדורגל, אפשר לומר שהשבוע האחרון היה עמוס מדי בהרבה דברים שאינם קולנוע, למרות חזרתו של המסך הגדול ובגדול. כדי להתייחס לסדר היום הקולנועי קיים המדור הזה בדיוק, בו אני יכול להפנות לדברים שנכתבו כאן השבוע ולא כדאי להחמיץ, למשל המלצות דוקאביב של עופר ואור, וגם להביט קדימה אל סרטי הסופש. שלושה כאלה מצטרפים להיצע בבתי הקולנוע, אותו מספר כמו בשבוע שחלף. אולי כי אחד מהם הוא סרט שאף אחד לא רוצה להתחרות בו, לא בתחרות של שבירת קופות וגם לא במירוץ מכוניות. שוב כמו בפעם הקודמת, יש לנו גם סרט שמרחיב הפצה ולכן אתייחס אליו בפתיחה וחצי מחוץ למניין. זהו ״המועמדת המושלמת״ (The Perfect Candidate) של הייפא אל-מנסור, עליו כתבנו בבכורתו העולמית בפסטיבל ונציה, כשהיה נציג סעודיה לאוסקר, וכשהוקרן בטרום-בכורות. אז אפנה לכל אחד מן הפוסטים ההם ונעבור להיצע שציניקנים יקראו לו שלושה סרטי ילדים. בעיניי אחד מהם לא עונה על ההגדרה הזו, אבל אני לא מתחייב איזה. בחצי השני של המדור, שלושה סרטים לצפייה ביתית ועוד אחד שהיה אמור להיות שם, כך שיש מעין סימטריה מוזרה השבוע בין שני החלקים.

מהיר ועצבני 9 (F9: The Fast Saga) – הם היו הראשונים להגיד ״זה נראה רציני, נדחה בשנה שלמה את תאריך היציאה״. כי משפחת מהיר ועצבני לא משחקת משחקים. המהלך היה הכי נכון מבין כל הסרטים שסבלו מן המגפה, כי עכשיו הם בעמדה מצויינת להיות שובר הקופות האימתני של החצי הראשון של השנה הזו. מעל רבע מיליון דולר כבר יש לסרט, עוד לפני פתיחה בארה״ב וברוב אירופה. עד סוף החודש לא יישאר דבר מגודזילה או קונג. למה אני לא כותב כלום על העלילה? כי זה הפרק התשיעי בסאגה הממונעת של וין דיזל וחבריו או אויביו. אם לא ראיתם את הקודמים, לא תתחילו דווקא ממנו, ואם כן, לבטח תראו גם את זה וגם את העשירי שמתוכנן לשנה הבאה. ג׳סטין לין חוזר אל כס הבימוי, אחרי שביים את פרקים שלוש עד שש ואז הניח לסדרת הסרטים. הוא גם כתב יחד עם דניאל קייסי, וכל הקבועים שהם לא דוויין ג׳ונסון וג׳ייסון סטייתהם (שקיבלו סרט משלהם) שבים למסך, מחוזקים בג׳ון סינה. הוא מגלם את האח לבית משפחת טורטו המלא טינה כלפי דום (דיזל). והנה היא, העלילה.

לוקה (Luca) – גם במקרה של הסרט הזה תספיק מילה אחת כדי לדעת אם לצפות בו ובאיזו קדימות. המילה הזאת היא ״פיקסאר״. אמנם סרטם הקודם, ״נשמה״, רק הגיע לאקרנים בישראל, אבל בארה״ב הופץ לפני כחצי שנה ולכן הגיע הזמן לעוד פנינת אנימציה של הבת המוצלחת במשפחת דיסני המורחבת. או לפחות כך אפשר לקוות, גם לפיקסארים מותר להחטיא. העלילה נשמעת כאילו ״קרא לי בשמך״ השתובב בחברת ״פוניו״, ומה שנוצר הוא סיפור המתרחש בריביירה האיטלקית ועוסק בחברות צופנת סוד בין שני צעירים. בואו נגיד שבמקום זימה יש זימים, או שפשוט תביטו בפוסטר או בטריילר. הבמאי הוא אנריקו קאסרוסה, שלפני עשור ביים את ״La Luna״ הקצר ועכשיו שינה אות אחת וקרא לסרטו על שם גיבורו. בדיבוב המקורי מגלם אותו ג׳ייקוב טרמבלי, וסביבו ג׳ק דילן גרייזר, מאיה רודולף, ג׳ים גאפיגן וגם שמות איטלקיים יותר.

לאסי שובי הביתה (Lassie Come Home) – את הסרט הזה תמצאו רק בדיבוב לעברית בישראל, משום שמדובר אמנם בהפקה מצולמת אך דוברת גרמנית במקור, בבימויו של האנו אולדרדיזן. להורים ולילדים והילדות שימצאו עצמם מול סיפורה המפורסם של כלבת הקולי המבקשת להתאחד עם בעליה, ארץ המוצא של ההפקה החדשה ודאי לא תשנה. חלפו 80 שנה מאז ספרו של אריק נייט, שעובד לסרט קולנוע שנים בודדות אחרי יציאתו לאור, ולכל דור מגיע לאסי משלו. בפעם הקודמת שזה קרה השנה הייתה 2005, אז כנראה שמישהו בגרמניה החליט שעבר די זמן. כיוון שלאסי היא כלבה טובה מאוד, וגם כי הסיכוי שנכתוב על הסרט הזה סקירה הוא הנמוך מבין השלושה, אפשר להתרשם ממנו כתמונה בראש הפוסט.

סרטים חדשים ב-VOD

לפני הסרטים שכן יהיו זמינים החל ממחר, קצת על האחד שהיה צריך להיות פה. ״אמונייט״ (Ammonite) – סרטו של פרנסיס לי עם קייט ווינסלט וסירשה רונן, הופיע בתחילת החודש בקומוניקט של יס וסלקום, אך לפני כמה ימים קיבלתי מייל שמוכיח הפצה קולנועית שלו החל מהשבוע הבא. כיוון שאני לא חושד שישראל עברה לחלונות הפצה אמריקאים, כנראה שנעשתה פה פניית פרסה וסיפור האהבה בין שתי נשים שחוקרות מאובנים באנגליה של אמצע המאה ה-19, יזכה למסך הגדול בישראל. לכן, אכתוב עליו בשבוע הבא ונתמקד במי שיתכבדו בהפצה ביתית.

שני לבבות (Two Hearts) – ממש היום (16.6) יהיה זמין בסלקום tv סרטו של לאנס הול, מי שהיה מפיק פעיל בשנות ה-80 וה-90 ושב אחרי מעט מאוד נוכחות במאה זו. הלוואי שהייתי יכול לתקצר את העלילה, אבל כל המידע על הסרט הזה עוצר באמצע לטובת הטפה רוחנית או רמיזה על טוויסט שאני מפחד שהבנתי. בגדול, יש כאן שני סיפורי אהבה הנבדלים זה מזה לא רק בדמויות אלא גם בתקופות זמן. טיירה סקוביי וג׳ייקוב אלורדי הם הנאהבים הצעירים, ראדה מיטשל ואדן קנטו המבוגרים יותר, ושני הסיפורים יתחברו באופן לא צפוי ולבבי, תרתי משמע.

זאב בשלג (The Wolf of Snow Hollow) – הסרט הזה כבר קיבל את המקום שלו תחת שמש סריטה, במסגרת אימת החודש וגם בסיכום האימה השנתי, שניהם של אור. מחר (17.6) הוא מגיע אל yes ולכן נזכיר שמדובר ביצירתו הקומית-מקאברית של ג׳ים קאמינגס (״Thunder Road״), שלא רק כתב וביים אלא גם מככב כשוטר אלכוהוליסט בעיר קטנה שנאלץ להתמודד בכל ירח מלא עם גופה מבותרת. הוא מסרב להאמין שמדובר באיש זאב, אבל השריף (רוברט פורסטר) וסגניתו (ריקי לינדהום) לא פוסלים את האפשרות. תמונה לעיל.

אבהות (Fatherhood) – נטפליקס לא נותנים לנו מנוחה גם השבוע, בסרט שיגיע בשישי ה-18.6 אל שרתי ענקית הסטרימינג בדיוק בזמן ליום האב (לפחות בארה״ב). קווין הארט, רגע אל תלכו, מבטיח תפקיד רציני הפעם. לראייה, אשתו ואם בתו הקטנה הולכת לעולמה בסמוך ללידה, מה שמותיר אותו כבן-זוג מתאבל והורה יחידני לתינוקת. הבמאי הוא פול וייץ (״רווק פלוס ילד״ למי ששכחו), אז זה מסתדר, ויחד עם דיינה סטיבנס הוא עיבד את הספר של מאט לוגליין למסך. לצידו של הארט מככב ליל ריי האורי, ואת הילדה בגיל שהיא כבר דמות מגלמת מלודי הרד (״Them״).

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.