• כחום הגוף
  • אוסקר 2023/24: הטקס בסיקור חי
  • אוסקר 2023/24: מהמרים על הזוכים
  • מאהבת, מטרידנית, רוצחת
  • אוסקר 2023/24: דירוג כל הסרטים המועמדים
  • אוסקר 2023/24: איך הלך עם ההימורים המוקדמים
  • אוסקר 2023/24: רשימת המועמדים המלאה

סרטים חדשים: ״זומבילנד: ירייה כפולה״, ״מליפיסנט: אדונית הרשע״, ״מסיבת הפרידה של ריצ'ארד״

17 באוקטובר 2019 מאת אורון שמיר

כפי שוודאי הבחנתם והבחנתן, הבלוג שלנו מוקדש השבוע לפסטיבל הקולנוע של חיפה. אור ועופר העפילו לכרמל בשבת ומאז יום ראשון בבוקר הם מדווחים משם במרץ. כדי לא לעצור את השצף והרצף, נעשה רק הפסקה קלה לטובת אזכור הסרטים שמגיעים אל בתי הקולנוע בכל הארץ, לא רק בחיפה (אם כי אחד מהם, הראשון להפעם, כבר הוקרן בפסטיבל). כתמיד לא ויתרתי על הוספת אופציות לצפייה ביתית, הפעם זה יהיה ספיישל בן שלושה סרטים חדשים שיגיעו בשישי הקרוב אל שרתי נטפליקס, כקונטרה או כתוספת לשלישייה שמתווספת אל ההיצע באולמות.

״זומבילנד: ירייה כפולה״ (Zombieland: Double Tap), כי מי יבוא לסרט בשם ״זומבילנד: וידוא הריגה״, עורך את בכורתו בדיוק עשור מאז שהכרנו את קולומבוס (ג׳סי אייזנברג), טלאהסי (וודי הרלסון), וויצ׳טה (אמה סטון) וליטל רוק (אביגיל ברסלין), ניצולי אפוקליפסת הזומבים שהפכו לחבורה מלוכדת. הרבה השתנה בעולמנו, למשל העובדה שהטריילר מציין/מתבדח לגביה שמאז הפכה כל רביעיית השחקנים המרכזית למועמדי או זוכי אוסקר. בעולם של זומבילנד, לעומת זאת, המשפחה הלא שגרתית מתקשה לתפקד כנגד זומבים שהתפתחו מאז הפעם האחרונה, ומצד אחר כל מיני אופציות רומנטיות מאיימות להפר את האידיליה. בין המצטרפות החדשות לקאסט אפשר למנות את רוזריו דוסון, זואי דויטש ואת אוון ג׳וגיה. הבמאי הוא שוב רובן פליישר, שמאז ביים את ״30 דקות או פחות״, ״יחידת הגנגסטרים״ ו״ונום״, והתסריטאים החוזרים רט ריס ופול וורניק צירפו אליהם את דייב קאלאהן (״גודזילה״). כיוון שהסרט ערך את בכורתו בפסטיבל חיפה, יש לנו כבר טקסט של אור.

״מליפיסנט: אדונית הרשע״ (Maleficent: Mistress of Evil) גם הוא המשכון הוליוודי למותג מצליח, אלא שאצלו יש רק חמש שנות הבדל מאז בכורת ״מליפיסנט״ (ו-60 שנה ל״היפהפיה הנרדמת״ של דיסני, שזהו ספין-אוף/עיבוד מחודש שלו). אנג׳לינה ג׳ולי ואל פאנינג חוזרות לגלם את מליפיסנט ואת הנסיכה אורורה, בהתאמה, ובלי לספיילר מדי את הקודם אפשר לומר שהיחסים בין היפהפיה הנמה לבין המכשפה שהטילה עליה את הקללה שוב עולים על סרטון. אורורה מעוניינת להינשא לנסיך פיליפ (האריס דיקנסון), מליפיסנט מתנגדת, אמו של הנסיך, המלכה אינגרית׳ (מישל פייפר) לא מתה על מליפיסנט, ומכאן הדרך למלחמה כוללת נראית קצרה. יואכים רונינג (״קון-טיקי״) ביים, והתסריטאית היא לינדה וולברטון שאחראית גם לקודם, ששיתפה הפעם פעולה עם הצמד נואה הרפסטר ומייקה פיצרמן-בלו (״טרנספרנט״). תיתכן סקירה אבל עוד קודם לכן נשוב אל הסרט הראשון בפוסט מיוחד של לירון.

״מסיבת הפרידה של ריצ'ארד״ (The Professor) שובר רצף של סרטי המשך עם נקודותיים בכותרת, אבל נסלח לו על זה. האמת היא שבמקור הוא נקרא ״Richard Says Goodbye״, למי שתהו מאיפה השם העברי הגיע, אבל אולי זה היה קצת מוזר מדי משום שלסרט הקודם של הבמאי והכותב וויין רוברטס קראו ״Katie Says Goodbye״. בכל מקרה, את ריצ׳ארד מהכותרת מגלם ג׳וני דפ והסיבה שהוא נפרד היא משום שאובחן כחולה סופני שנותרו לו חודשים ספורים לחיות. כיוון שהוא לא מוכן לוותר על עבודתו כמרצה, הסטודנטים שלו צריכים להתרגל לשינוי האישיותי, כמו גם הקולגות שלו במוסד המכובד שצריך להתמודד עם גישת ה״אין חוקים״ החדשה של עמיתם. מעניין איך ג׳וני דפ נכנס לתפקיד של מישהו שימיו במקצוע שלו ספורים והוא מתנהג בגסות רוח אל כולם ובעיקר אל כולן, על פי הטריילר. את המסך חולקות איתו רוזמרי דה-וויט, אודסה יאנג, רון ליבינגסטון, דני יוסטון וגם זואי דויטש, שהמדור השבוע מוגש בחסותה ככל הנראה.

צפייה ביתית: שלושה סרטים חדשים בנטפליקס החל מיום שישי ה-18.10

המכבסה (The Laundromat) – השת״פ החדש של נטפליקס וסטיבן סודרברג הוא מעין דרמה קומית על פרשת מסמכי פנמה. גארי אולדמן ואנטוניו בנדרס מגלמים את מוסק ופונסקה, הצמד המשפטי שדרכו נחשף הסקנדל, ודרכו אנו מתוודעים להרבה סיפורים קצרים של העלמות מס ושערוריות ביטוח. מריל סטריפ גם היא משחקת תפקיד מרכזי יחסית, בסרט שערך את בכורתו בפסטיבל ונציה ושם כתב עליו עופר.

ספר לי מי אני (Tell Me Who I Am) – הוא הדוקו השבועי של ענקית הסטרימינג, כזה שמנסה לצבור לעצמו באזז סתווי מאז הבכורה בפסטיבל טלורייד. הבמאי אד פרקינס, המועמד לאוסקר על הדוקו הקצר ״כבשה שחורה״, מביא את סיפורם של התאומים אלכס ומרקוס לואיס. בגיל 18, אחד מהם איבד את זכרונו לאחר תאונת אופנוע והפרצוף היחיד שזיהה היה שלו/של אחיו, שהחל לבנות עבורו את זכרונו מחדש.

איליי (Eli) – מגיע לספרייה המקוונת יחסית קרוב לסדרה ״אלי״ על המרגל אלי כהן, אז לא להתבלבל בינה ובין סרט האימה הזה. צ׳ארלי שוטוול מגלם את איליי, ילד עם אלרגיות נדירות המאלצות אותו לחיות בבועה מסוגר מן העולם. הוריו שומעים על טיפול חדשני, שמבטיח לשפר את מצבו תוך הרעה קטנה בהתחלה, אבל מסתבר שהמניעים של המטפלים אינם טהורים. סרטו של קיארן פוי (״סיטדל״, ״רוח זדונית 2״).

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.