• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

פרסי אופיר 2017 – הימורי הזוכים

18 בספטמבר 2017 מאת מערכת סריטה

אתם זוכרים את זה שכשלקראת הכרזת המועמדים אנחנו מפרסמים את החמישיות שלנו, ומדגישים שהן אינן הימורים, אבל אנשים ממשיכים להתבלבל? אז בפוסט הזה אלו באמת ההימורים. אלו לא הבחירות האישיות שלנו, אלא מה שאנחנו חושבים שעומד לקרות בטקס עצמו.
זו עוד מסורת שנתית שלנו, בה אנחנו שואפים להכניס קצת עניין ומתח, ולרוב יוצאים חפויי ראש ומקווים שישכחו לנו שעשינו את זה. השנה זה מסובך, כי יש כמה קטגוריות שברור בהן לאן הרוח נושבת לרמה של הוריקן אירמה, ויש כאלו שבאמת אין לנו מושג קלוש מה יקרה בהן. מה שבטוח, טקס רגוע זה לא יהיה.

לחדשים שביניכם – קודם כל, ברוכים הבאים. שמחים שאתם פה. זה בעצם מה שקורה כאן: שלושת האופירפילים חסרי התקנה של סריטה (אורון, עופר, אור), מהמרים על מי שהם חושבים שיש לו את הסיכוי הטוב ביותר לזכות בכל אחת מהקטגוריות המחולקות בטקס, כותבים גם למי יש סיכוי להפתיע, וגם עושים כבוד אחרון לסרט שהיה צריך להיות מועמד, אך נשמט מהרשימות הסופיות.
אתם מוזמנים להתרענן ברשימה המלאה בלינק הזה.

לגבי הצלחות וכישלונות העבר שלנו בתחום ההימורים:
בשנה שעברה (2016) אור ניצח עם הימור נכון ב-14 קטגוריות, אורון עם 10, ועופר קלע 8 שנה שנייה ברציפות.
בשנת 2015 שמונה הימורים נכונים היו כל מה שעופר צריך כדי להיות בראש, אור אחריו עם 7 ואורון שלישי עם 4.
בשנת 2014 אורון היה המנצח עם 11 נכונים, עופר אחריו עם 9, ואור שלישי עם 8.
בשנת 2013 אור ועופר סיימו עם תיקו 8, ואורון היה עם 6.
בשנת 2012 אור ועופר סיימו עם תיקו 7, ואורון לאחריהם עם 5.

אפשר להתחיל.

פרס הליהוק הטוב ביותר:

הימור יכול להפתיע היה צריך להיות פה
אור מוטלים בספק לא פה לא שם אל תשכחי אותי
עופר מוטלים בספק פוקסטרוט המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה
אורון מוטלים בספק פיגומים המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה

כמובן שלא נהמר כנגד שיאנית הקטגוריה, אורית אזולאי, בטח לא כשהיא הרהיבה עם ליהוק נון-אקטורים בסרט עטור שבחים כמו "מוטלים בספק". עם זאת, צריך לזכור ש"געגוע" הוא הסרט היחיד שמועמד לכל ארבעת פרסי המשחק, אז יכול להיות שזה יעבוד לטובתו.

פרס האיפור הטוב ביותר:

הימור יכול להפתיע היה צריך להיות פה
אור המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה פוקסטרוט אזימוט
עופר המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה פוקסטרוט
אורון המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה משפחה

עוד קונצנזוס סריטתי, הפעם לטובת שירי שמשה של "המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה". סרטים שלא מועמדים לפרס הסרט לרוב לא זוכים בקטגוריות השונות, אבל הפעם נראה שזה הכיוון. זאת לא הפעם האחרונה שהסרט הזה יוזכר בהימורים שלנו.

פרס הסרט התיעודי הקצר מ-60 דקות:

הימור יכול להפתיע היה צריך להיות פה
אור ליליאן מקווה שאני בפריים
עופר מקווה שאני בפריים ליליאן
אורון מקווה שאני בפריים הקרב האחרון של פפה פיתוי בע"מ

קטגוריה שלרוב מפתיעה. אור אמנם לא בטוח עד כמה מקומו של "ליליאן" בקטגוריה הזו מוצדק בעקבות היותו יותר מוקומנטרי, אבל הוא גם יודע לא להמר נגד סרטי תעודה של yes. עופר ואורון דובקים בסרטה של נטעלי בראון על הבמאית מיכל בת-אדם.

פרס הסרט התיעודי הארוך מ-60 דקות:

הימור יכול להפתיע היה צריך להיות פה
אור מוחי טהורה לעד
עופר סאלח פה זה ארץ ישראל מוחי גן ילדים
אורון טהורה לעד דימונה טוויסט בחדר שלי

הפיצול המשולש רק מעיד על כך שזו קטגוריה פתוחה למדי, או לפחות כך נראה לנו.

טהורה לעד

פרס הסרט הקצר הטוב ביותר:

הימור יכול להפתיע היה צריך להיות פה
אור 212 בן ממשיך לים
עופר נפילות בן ממשיך
אורון בן ממשיך נפילות לים

אחת הקטגוריות החזקות של האופיר השנה, עם שישה מועמדים. גם הפעם לא נרשמה תמימות דעים לגבי הזוכה האופציונלי. עם זאת, נוכל להסגיר שכשזה הגיע להצבעות האמיתיות, יצא שכל חברי סריטה הצביעו לאותו הסרט.

פרס המוזיקה המקורית הטובה ביותר:

הימור יכול להפתיע היה צריך להיות פה
אור געגוע פוקסטרוט
עופר פוקסטרוט החטאים היער שהיה
אורון געגוע החטאים המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה

יורם חזן מועמד פעמיים השנה, על "געגוע" ועל "מוטלים בספק". אור ואורון חושבים שסיכוייו גדולים יותר על הראשון. עופר מאמין שהחיבה לסרטו של שמוליק מעוז תגרום למוזיקה המצומצמת של "פוקסטרוט" לזכות.

פרס עיצוב פס הקול הטוב ביותר:

הימור יכול להפתיע היה צריך להיות פה
אור פוקסטרוט לא פה לא שם אינרציה
עופר פוקסטרוט געגוע
אורון פוקסטרוט משפחה אינרציה

גם 13 מועמדויות באופן כללי, גם סרט מלחמה, גם קטעי ריקוד. כל זוכה אחר יהיה תדהמה מוחלטת.

פרס עיצוב התלבושות הטוב ביותר:

הימור יכול להפתיע היה צריך להיות פה
אור המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה פוקסטרוט
עופר המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה החטאים
אורון החטאים המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה כמעט מפורסמת

הפעם כל מהמרי סריטה הולכים על סרטים שאינם מועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר. ענבל שוקי כבר זכתה פעמיים ("צומת וולקן", "סיפור גדול") ולגמרי יכולה לעשות זאת בשלישית עם סרטו של אבי נשר. ליבוביץ' היא אמנם שם חדש באופירים, אבל התלבושות יוצאות הדופן שעיצבה ל"גברת ינקלובה" בהחלט יכולים להביא אותה לפודיום.

פרס העיצוב האומנותי הטוב ביותר:

הימור יכול להפתיע היה צריך להיות פה
אור פוקסטרוט המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה
עופר פוקסטרוט המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה
אורון פוקסטרוט משפחה אוויר קדוש

מהדירה המנוכרת, המכולה המוטה על צדה ועד המחסום שבדרכו להפוך לאימג' איקוני של הקולנוע הישראלי, ערד שאואט (זוכה האופיר על "הערת שוליים" ו"מי מפחד מהזאב הרע") כפי הנראה יקח את האופיר השלישי שלו.

פרס העריכה הטובה ביותר:

הימור יכול להפתיע היה צריך להיות פה
אור פוקסטרוט מוטלים בספק מדינת הגמדים
עופר פוקסטרוט געגוע מדינת הגמדים
אורון פוקסטרוט געגוע משפחה

מאז 2010, היו רק פעמיים בהן זוכה העריכה היה גם זוכה פרס הסרט ("הערת שוליים", "בית לחם"). אנחנו מאמינים שגיא נמש ואריק להב ליבוביץ' יעשו זאת השנה. אם כך יקרה, תהיה זכייתו השלישית של להב ליבוביץ' מאז 2014, אחרי "אפס ביחסי אנוש" ו"היורד למעלה".

פרס הצילום הטוב ביותר:

הימור יכול להפתיע היה צריך להיות פה
אור פוקסטרוט מוטלים בספק היער שהיה
עופר פוקסטרוט געגוע אוויר קדוש
אורון פוקסטרוט געגוע היער שהיה

כבר שלוש קטגוריות רצוף שהן כולנו מסכימים על זכיית "פוקסטרוט", ואני בטוח שלא הרבה מתווכחים אתנו. גיורא ביח (זוכה על "למראית עין", "לבנון" ו"מי מפחד מהזאב הרע") הוא ההימור המרכזי, אבל לא כולם הסכימו עם הקונספט מנקר העיניים של "פוקסטרוט" ויכול להיות שנראה גם זוכה אחר פה.

פוקסטרוט

פרס התסריט הטוב ביותר:

הימור יכול להפתיע היה צריך להיות פה
אור געגוע פוקסטרוט
עופר געגוע פוקסטרוט
אורון געגוע פיגומים בית בגליל

אחד מבכירי הכותבים והבמאים של הקולנוע הישראלי, שבי גביזון, חוזר לקולנוע אחרי 14 שנה ואנחנו בטוחים שהאקדמיה לא תרצה שייצא בידיים ריקות (למרות שכבר הוכח בעבר שאין פה באמת סנטימנטים). אבל מעבר לזה, הסיפור של "געגוע" הוא אחד מיוצאי הדופן ביותר של השנה, וזה כבר יתרון גדול.

פרס שחקן המשנה הטוב ביותר:

הימור יכול להפתיע היה צריך להיות פה
אור חזאזי גרש – מוטלים בספק כהן – פיגומים
עופר חזאזי גרש – מוטלים בספק כהן – פיגומים
אורון חזאזי גרש – מוטלים בספק כהן – פיגומים הספרי – משפחה

על אף שכולנו הימרנו על אותו שחקן, זה רחוק מלהיות עניין סגור. המועמדים בפרס שחקן המשנה כולם שחקנים אהובים בסרטים אהובים גם, והרבה דברים יכולים לקרות.

פרס שחקנית המשנה הטובה ביותר:

הימור יכולה להפתיע הייתה צריך להיות פה
אור חווה – לא פה לא שם ריסקין – געגוע מרון – היער שהיה
עופר חווה – לא פה לא שם ריסקין – געגוע מרון – היער שהיה
אורון חווה – לא פה לא שם ריסקין – געגוע מרון – היער שהיה

גם פה אל תטעו לקונצנזוס להטעות אתכם. המאבק בין "לא פה לא שם" ל"געגוע" בתחום השחקניות הוא צמוד מאוד.

פרס השחקן הראשי הטוב ביותר:

הימור יכול להפתיע היה צריך להיות פה
אור לקס – פיגומים אביבי – געגוע גבירץ – אל תשכחי אותי
עופר לקס – פיגומים אשכנזי – פוקסטרוט
אורון לקס – פיגומים אביבי – געגוע

אולי הקטגוריה הפתוחה ביותר שיש. בין התגלית אשר לקס, הטור דה פורס של שי אביבי, חזרתו המשמחת של ליאור אשכנזי, וההופעה המעודנת של רן דנקר, המאבק באמת קשוח.

פרס השחקנית הראשית הטובה ביותר:

הימור יכולה להפתיע הייתה צריכה להיות פה
אור קנבורה – לא פה לא שם לוי – געגוע שביט – אל תשכחי אותי
עופר קנבורה – לא פה לא שם ריגר – החטאים שביט – אל תשכחי אותי
אורון קנבורה – לא פה לא שם ריגר – החטאים בן יעקב – אינרציה

מה שכתבנו בפרס שחקנית המשנה? בדיוק אותו דבר.

פרס הבימוי הטוב ביותר:

הימור יכול להפתיע היה צריך להיות פה
אור פוקסטרוט לא פה לא שם
עופר פוקסטרוט געגוע
אורון פוקסטרוט פיגומים  היער שהיה

אם היכולות הקולנועיות של שמוליק מעוז לבדן לא היו מצליחות לשכנע את האקדמיה, הגיעו פסטיבל ונציה ושרת התרבות, וסגרו את הפינה. מעוז התנהל בצורה כל כך אצילית ודיפלומטית לאורך כל העונה הזו, שזה בטוח עזר למתנדנדים.

פרס הסרט הטוב ביותר:

הימור יכול להפתיע היה צריך להיות פה
אור פוקסטרוט לא פה לא שם אל תשכחי אותי
עופר פוקסטרוט לא פה לא שם
אורון פוקסטרוט פיגומים

לא נראה לנו שתמצאו מישהו שיגיד אחרת, וזו באמת תהיה ההפתעה הגדולה ביותר בתולדות האופיר אם "פוקסטרוט" לא יזכה בפרס הסרט הטוב ביותר. אנחנו מאמינים שהוא היה זוכה גם בלי כל עניין האוסקר, אבל זה בטוח לא פגם.

אנחנו מחזיקים אצבעות שהשנה טקס פרסי האופיר יהיה כיף, קולח וחגיגי, כמו שטקס פרסים אמור להיות. ובעיקר מאחלים לכולם ליהנות.

געגוע

תגובות

  1. אביחי הגיב:

    אתם מרבים להתעסק ב"שטויות נחמדות" וזה בהחלט חביב ואפילו "מתחנף". אבל על העיקר, אף מילה על שערוריית מירי רגב והטקס? על האיום של צרת התרבות ומלשינייה על התרבות הישראלית, כולל הקולנוע? אף הגנה על הסרט המושמץ מידי שרת תרבות נבערת מדעת שמפיצה בדותות (היא הרי אף לא צפתה בסרט) ואף מילה (אפילו וכחנות) על ההחלטה (ההכרחית בעיני) לא להזמינה לטקס? ולצחוק או לבכות מנימוק "סתימת הפיות" כשהיא=היא סותמת הפיות העיקרית,בעלת השררה?! אולי תתבגרו קצת? ואגב, המוסיקה לסרט געגוע (המאכזב כשלעצמו,לטעמי) היא קיטש קלישאי!

    1. אלון גל הגיב:

      אביחי, הם פשוט מתעסקים בקולנוע 🙂

  2. יולי תמיד הגיב:

    לפי התקנון המפורסם באתר האקדמיה אין שום כללים שמסדירים מישהו שחקן ראשי ומיהו שחקן משנה. זה לא מוזר? לפי הזיכרון שלי מ"לא פה לא שם" הייתי מחליף בין המועמדות לשחקנית ראשית ולשחקנית משנה – המעשנת היא הראשית והדתייה היא המשנית, לא?

    1. גם לנו היו ויכוחים על זה… יוצרי הסרט קובעים. לגבי המקרה של הסרט- יש מספר דרכים לקביעת גיבור. במקרה של עורכת הדין – אני מוכן לקבל אותה כמשנית כי במערכה האחרונה של הסרט, הדילמה שלה כבר הסתיימה והיא רק עוזרת לדמויות האחרות, בעוד הקונפליקט של הבחורה הדתייה נכנס למרכז ומאחד מאמץ של כל הדמויות הראשיות. עבורי שלושתן ראשיות, אבל היה צורך לחלק זאת בדרך כלשהי

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.