• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״וורקראפט: ההתחלה״ ו״האשליה 2״

10 ביוני 2016 מאת אורון שמיר

ראשית, התנצלותי הכנה על העיכוב שבהגעת הסופש לבלוג, מה שאומר שפוסט שעולה בדרך כלל שלשום מתפרסם רק הבוקר. שנית, התנצלות בשם מפיצי הקולנוע על ההיצע הדליל – רק שני סרטים חדשים הצטרפו אתמול אל בתי הקולנוע (היה אמור להיות אחד נוסף שנדחה בשבוע ויסתפק בטרום-בכורה – ״מועדון שנות ה-80״ משובב הנפש של ג׳ון קארני). אבל יום האתמול בהחלט היה גדוש אירועים, כשפסטיבל קולנוע דרום השדרותי ננעל עם הקרנת ״מעבר להרים ולגבעות״ של ערן קולירין (בקרוב בתחרות של פסטיבל ירושלים), ומי שיצא לדרך הוא פסטיבל סרטי הסטודנטים במהדורתו ה-18. השנה גם תצויין שנת ה-30 מאז הפסטיבל הראשון (שהיה בעבר פסטיבל דו-שנתי, לכן ההפרש), מיסודו של החוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב (שהפך השנה לבית הספר ע״ש סטיב טיש). על שלל אירועי הפסטיבל וכמובן על סרטים שנראה וכיתות אמן של יוצרים בינלאומיים נפרט החל מהיום ועד סוף השבוע הבא, אפשר בינתיים להציץ במיני-מדריך שכתבתי בשבוע שעבר. אבל הכי מומלץ פשוט להגיע בכל יום מעכשיו ועד ה-16.6, כולל. מתי עוד ייצא לכם או לכן לשבת לעשן משהו ברחבת הסינמטק עם הבמאי של קומדיית הסטלנים המכוננת ״פיינאפל אקספרס״, או לנהל שיחה בפנטומימה עם היוצר המעוטר של ״הארטיסט״? נסו את אתר הפסטיבל לעוד פרטים ולוח אירועים.

״וורקראפט: ההתחלה״ (Warcraft) הוא עיבוד ראשון לקולנוע של סדרת משחקי המחשב והקונסולות של חברת בליזארד, סדרה שהחלה את דרכה בעולם התרבות ב-1994. עלילת הסרט היא מעין פריקוול למשחק הראשון, ומטרתה להסביר את שורשי המאבק הנצחי בין האורקים לבני האדם. על פי המיתולוגיה של הסרט, מכשף אפל העביר את צבא האורקים מעולמם הגוסס אל עולמם של בני האנוש במטרה לכבוש אותו. כדי להגן על עצמם יאלצו בני האדם להיעזר בקוסם משלהם ובלוחמים אדירים, כאשר דמויות מסויימות ימצאו את עצמן בדיוק באמצע. טרביס פימל, טובי קבל, בן פוסטר, פולה פאטון, רוב קזינסקי, דומיניק קופר, רות נגה, בן שנצר ודניאל וו, ינסו להעניק אופי לדמויות החד-מימדיות של המשחק, חלקם בשריונות בוהקים ואחרים בטכניקת לכידת תנועה שתהפוך אותם למפלצתיים למראה. הבמאי הוא דאנקן ג׳ונס (״קוד מקור״, ״ירח״) שגם שיכתב את התסריט של צ׳ארלס לוויט, שמצידו התבסס על הדמויות שיצר ואף דיבב כריס מטצן במשחקי המחשב. אור אחראי לסקירה, אני כתבתי לעכבר.

״האשליה 2״ (Now Now You See Me 2) מגיע אלינו בדיוק שלוש שנים אחרי סרט ראשון בסדרה שלא ידע שהוא כזה, ולכן דאג לסגור הכל היטב (כולל אחד מהסופים הכי מחריבי עלילות של השנים האחרונות). ג'סי אייזנברג, דייב פרנקו, וודי הארלסון ומארק רפאלו שבים לככב בתור צוות הקוסמים המשתמשים במופעים שלהם לטובת מעשי שוד מחוכמים, ומכנים עצמם ״ארבעת הפרשים״. מייקל קיין ומורגן פרימן חוזרים אף הם, לתפקיד הזקנים החכמים, ובגזרת התוספות ההכרחיות אפשר למצוא הפעם את ליזי קפלן ודניאל רדקליף, שגילם את אחד הקוסמים המפורסמים בתרבות הפופולרית בעברו. כאן הוא דווקא משחק גאון טכנולוגיה המאתגר את גיבורינו, מאלץ אותם לבצע את הפעלול-תעלול המורכב והמרשים ביותר שלהם, איך לא. אד סולומון שב לכתוב, ולצידו פיט קיארלי (״ההצעה״, זה עם סנדרה בולוק, לא המערבון של ג׳ון הילקוט). את כס הבמאי של לואי לטרייה מהסרט הבכור תופס הפעם ג'ון מ. צ'ו, במהלך הקריירה הקבוע שלו – הוא גם אחראי לסרטים מספר שתיים בסדרת ״ג׳י.איי.ג׳ו״, ו״סטפ-אפ״, וכפי שקרה בסרטי הריקודים ימשיך לסרט שלישי גם עם הקוסמים הקרימינלים.

now-you-see-me-2

פינת הפלוס לא תשודר היום, ותהפוך לפוסט בפני עצמו מאת עופר, המתייחס למיני-רטרוספקטיבה שתיערך החל ממחר בסינמטקים לבמאי האיטלקי לוקינו ויסקונטי (שבעיניי הוא הגדול בדורו). במסגרתה יוקרנו עותקים משופצים של ״הברדלס״, ״רוקו ואחיו״ ו״תמונה משפחתית״, כלומר כל הברט לאנקסטר, אלן דלון וקלאודיה קארדינלי שאדם יכול לבקש, החל בסופש הארוך של חג השבועות והלאה. מלבד זאת, בטח כבר הבנתם והבנתן שאת ההנאות האמיתיות מהאמנות השביעית אפשר לצרוך בחודשי הקיץ בעיקר בפסטיבלים השונים, ופחות ופחות בבתי הקולנוע המסחריים.

תגובות

  1. חיים צ' הגיב:

    התבלבלת, הסרטים של ויסקונטי אינם מוקרנים בסופשבוע של חג השבועות. למשל, "תמונה משפחתית" יוקרן במוצ"ש עוד כשבוע, ואחריו.

    1. אורון שמיר הגיב:

      זה נכון, הניסוח שלי מטעה. מיד אתקן, ובינתיים עופר הגיע כדי לעשות סדר:
      http://srita.net/2016/06/10/luchino_visconti_retrospective/

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.