• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

לפני כולם ובחינם: בואו לראות את ״ציפורי חול״ בטרום-בכורה חגיגית בהשתתפות היוצרים

15 בפברואר 2016 מאת אורון שמיר

בסוף האירוע הקודם של סריטה, הקרנת טרום-בכורה ל״ארץ פצועה״, רמזתי לכל מי שנכחו באולם על המפגש הבא שלנו שיתקיים ממש בקרוב. יצא שחודש פברואר תיעתע בי והוסיף יום ללוח השנה, כפי שהוא עושה אחת לארבע שנים, ובעצם יש לנו שתי הקרנות סריטה בחודש אחד! זה יקרה בעוד שבועיים מהיום, ביום שני ה-29 בפברואר. לקחנו בחשבון את הקובלנות על השעה המוקדמת מדי בפעם הקודמת, כך שהפעם נתחיל ב-20:00 ונזמין אתכם ואתכן להגיע קצת לפני כן אל האולם הקבוע שלנו – קולנוע מוזיאון תל אביב (שדרות שאול המלך 27). הסרט שנקרין הפעם יעלה לאקרנים באופן רשמי ב-10 במרץ, אבל אפשר יהיה לראות אותו לפני כולם ובחינם בדיוק בעוד שבועיים – ״ציפורי חול״, סרט הקולנוע הראשון באורך מלא של השחקן ובמאי התיאטרון אמיר וולף. הרענו לו באופירים, שם קטף לבסוף רק את פרס שחקנית המשנה שהלך אל דבורה קידר המלכה, המלצנו עליו ביום הקולנוע הישראלי ולאחר מכן בפסטיבל חיפה, וכעת הוא ישוב אלינו מסיבוב פסטיבלים חובק עולם כדי להתארח יחד עם יוצריו בשיחה שלאחר ההקרנה. הפעם אני לא מגלה מי יישב לצידנו ולצד הבמאי-תסריטאי, תצטרכו לבוא כדי לגלות. טוב, נשברתי – בפאנל שלנו יתארחו הבמאי-תסריטאי אמיר וולף, התסריטאי השותף יצחק וולף, הצלם אמנון זלאייט (״חסד מופלא״, ״סיפורי תל אביב״, ״לילסדה״, ״רוק בקסבה״) והמלחין עדי כהן (״לילסדה״, ״שירת הסירנה״, ״מסוכנת״ עליו זכה בפרס אופיר).

האפשרות לאורחים ואורחות מרגשות במיוחד בעיניי, מכיוון שגם לפני וגם מאחורי הקלעים מדובר על שילוב מנצח של ותיקים וצעירים. וולף נעזר בסרט הביכורים שלו בצלם אמנון זלאייט והעורך יצחק צחייק, שתי אגדות מהלכות של הקולנוע הישראלי, ולפני המצלמה מדובר כבר בחגיגה של ממש. קו עלילה אחד של הסרט, על בלש לוזר המנסה לשוב אל עבודתו ומקבל תיק מסתורי, מובל בידי אמנון וולף בתפקיד הבלש, ומלי לוי-גרשון יקירתינו בתור גרושתו. התעלומה שהוא חוקר מתחילה עם גופת קשיש הנשטפת במורד הירקון, ותאלץ לעמת אותו עם עברו של אמו ניצולת השואה (עליזה רוזן). בקו העלילה השני אנו נחשפים אל מאורעות העבר הקרוב, המבקשים לגלות לנו הצופים מה היה סיפורה של הגופה עוד כשהייתה חיה ונושמת. חלק זה של הסרט מובל בידי עודד תאומי, המסתבך עם מספר אלמנות של ניצולי שואה בתרגיל עוקץ שמלוא היקפו ייחשף אט-אט, כמו גם פרטים על דמותו הלוטה בערפל. לצידו אפשר למצוא את מרים זוהר בתפקיד דיווה ודבורה קידר כעוזרת שלה, וכן את גילה אלמגור בתפקיד רופאה בגמלאות. שחקנים ושחקניות רבים נוספים קופצים להופעות אורח או תפקידים קטנים, והפאזל הצבעוני הזה נבנה לנגד עינינו בשילוב מובהק ובלתי סביר של קומדיה שחורה, פטיש ליידיש, ופסקול ג׳אז. נכון שעכשיו תרצו להגיע?

עדכון: אנחנו סולד אאוט, הרבה לפני מועד האירוע. תיפתח רשימת המתנה.

כדי להבטיח מקום בהקרנה החגיגית והחינמית שלנוכל מה שצריך לעשות הוא לשלוח מייל אלינו לסריטה, עם שמכם או שמכן המלא. מכיוון שבאירוע הקודם שלנו רוב הפונים והפונות ביקשו בין שניים לשישה כרטיסים למרות שהבהרתי שכל שם מקבל כרטיס אחד, בואו נעשה את זה בדיוק ההיפך הפעם – כל מייל עם שם מלא (בחייאת, זה לא כזה מסובך, שם פרטי ושם משפחה גם) יזכה את השולח או השולחת בכרטיס זוגי ל״ציפורי חול״. רוצים רק אחד ובמקרה יש בכם או בכן הגינות בסיסית? ציינו זאת בגוף המייל. לא תציינו? תקבלו שניים. תכתבו מספר הגדול משתיים? לא תקבלו כלום. עדכון: כאמור, אזלו המקומות. בנוסף, ומכיוון ששברתם ושברתן את רוחי עם שאלות נפוצות, אני משיב את הפינה האהובה ואכתוב כל פרט מידע שרק יכול לעלות על דעתי ממש כאן בהמשך בצורת שאלות תם ותשובות חביבות ככל הניתן.

אז מתי זה?
ביום שני ה-29 בפברואר (תאריך שקל לזכור) בשעה 20:00 בקולנוע מוזיאון תל אביב. מומלץ להקדים מעט.

אני רוצה לבוא, פשוט להגיע? איך נרשמים?
שולחים אלינו מייל עם שם מלא ומקבלים חזרה מייל תשובה שמבטיח כניסה זוגית. לא צריך להראות בכניסה את האישור, אני אהיה שם עם רשימה שמית. אפשר גם פשוט להגיע, אבל אז תצטרכו לחכות עד 20:00 ולקוות שיהיה מקום באולם. מי שמגיע ראשון תופס ראשון את המקום החביב עליו, המקומות לא מסומנים.

איפה זה האולם?
בקולנוע מוזיאון תל אביב. שהוא לא מוזיאון ישראל, אבל גם נמצא בתל אביב. שדרות שאול המלך 27 בתל-אביב, ליתר דיוק.

מה, יש קולנוע במוזיאון?
כן.

איך מגיעים לשם?
כאמור, מוזיאון תל אביב נמצא בשדרות שאול המלך 27 בתל-אביב, בררו עם האפליקציה החביבה עליכם או עליכן מה הדרך הכי מהירה ונוחה. המון קווי אוטובוס מגיעים למוזיאון, ונדמה לי שעבור מי שיגיע או תגיע מחוץ לעיר עדיף לנחות בתחנה המרכזית של ארלוזורוב, לא זו הדרומית. הבאים והבאות ברכב יוכלו לחנות בכל אחד ממלא החניונים שפזורים במוזיאון או בסביבתו, אפילו בית ציוני אמריקה או הלונדון מיניסטור זה מרחק הליכה סביר. לדעתי יש גם מנחת מסוקים בקריה שאפשר להשתמש בו, אבל אישור לשם זה כבר לא באחריותי.

אם איחרתי קצת ונהיה פתאום 20:15, הכרטיס שלי יישמר?
קודם כל, אין מקומות שמורים. מי שבא ראשון תופס את המקום הכי טוב באולם, וכן הלאה. אז כדאי להקדים, לא לאחר. שנית, החל מהשעה 20:00 מתבטלות כל הרשימות המקדימות, ואנחנו נכנסים לאולם כדי להתחיל. מצידי תגיעו באיחור של שעה ומשהו ישר לדיון, איש לא יעצור אתכם ואתכן בכניסה אם תאחרו. אבל חבל – גם תפסידו חלק מהסרט וגם תפריעו למי שכן הגיע בזמן.

ואם גם כל המשפחה שלי רוצה לבוא?
אז שישלחו אלינו מיילים גם הם, אני מבטיח לטפל עד גמר המקומות באולם. ואולי גם להתחשב בבקשות חריגות אם הן מוצדקות.

מה זה הסרט בכלל?
״ציפורי חול״, סרטו של אמיר וולף, הוא מותחן קומי-בלשי עם הרבה מוזיקה, קצת יידיש ושואה. ועם קאסט מרהיב שכולל את מרים זוהר, גילה אלמגור, דבורה קידר, עודד תאומי, אמנון וולף, מלי לוי-גרשון, עליזה רוזן ועוד שמות שאנחנו לא רוצים לגלות.

וכמה זה עולה אמרנו?
באמת שזה בחינם, אין שום אותיות קטנות או עוקץ. סתם רצון שלנו כאן בבלוג לפרגן ולהרים לסרטים ישראליים שאהבנו במיוחד, וכמובן לצ׳פר את מי שעוקב או עוקבת באדיקות אחרי הבלוג באיזו טרום-בכורה של סרט מדובר. לדעתי כולם מרוויחים מספיק מהעסקה הזו בשביל שלא נצטרך לערב כסף.

התחרפנת קצת, הא?
אולי קצת, אבל בסוף היה כל-כך כיף בפעם שעברה שהחלטתי לעשות זאת שוב, בסיכון להתחרפנות נוספת. מוזמנים ומוזמנות לעזור לי עם זה.

firebirds2

תגובות

  1. חוה בירן הגיב:

    לא מצליחה לשלוח מייל, ומאוד רוצה כרטיסים לי ולבן זוגי
    חוה ורוני בירן

    1. אורון שמיר הגיב:

      היי חוה, שלחנו לך מייל 🙂

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.