• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: "אשמת הכוכבים", "הדרקון הראשון שלי 2", "מנותקים", "סיפור האהבה של מיסטר מורגן", "הזמיר"

20 ביוני 2014 מאת אורון שמיר

תזכורת: היום (20.6) בשעה 11:30 בקולנוע לב דיזנגוף סנטר תתקיים הקרנת טרום בכורה של ״אפס ביחסי אנוש״. בואו לראות אותו לפני שהוא הופך ללהיט החל מעוד שבוע וגם להשתתף בדיון שייערך לאחר מכן. על הבמה נהיה אור, עופר ואנוכי, הבמאית והתסריטאית טליה לביא, הצלם ירון שרף והשחקניות נלי תגר ושני קליין. וגם אתם ואתן, אני משוכנע שלא תתחרטו. וכעת נמשיך בלוח השידורים הרגיל:

חמישה סרטים חדשים ולשם שינוי אפס פסטיבלי קולנוע – זה מה שמחכה לכם ולכן באולמות ההקרנה החל מהיום (טוב נו, כבר מאתמול). שניים מהם מכוונים לקהל הצעיר שבדיוק יוצא לחופש, שניים נוספים הם כבר לא סרטים צעירים בעצמם, ואחד הוא לא אמריקאי, שזה תמיד נחמד.

״אשמת הכוכבים״ (The Fault In Our Stars) הוא עיבוד קולנועי לספרו של ג׳ון גרין, על נער ונערה שהחלימו ממחלת הסרטן, המאיימת לשוב בכל רגע, והמתאהבים באופן שמרגיש להם חסר סיכוי. שיילין וודלי ואנזל אלגורט, שגילמו אח ואחות ב״מפוצלים״, הם הנאהבים הצעירים ותומכים בהם שחקנים כמו לורה דרן, סם טרמל ו-ווילם דפו. הבמאי הוא ג׳וש בון, בסרטו השני אחרי ״Stuck On Love״ ועל העיבוד התסריטאי הופקד הצמד של ״500 ימים עם סאמר״ ו-״The Spectacular Now״ – סקוט ניוזטדטר ומייקל אייץ׳ וובר. אישית מאוד לא התחברתי לסרט, עליו כתבתי לעכבר.

״הדרקון הראשון שלי 2״ (How to Train Your Dragon 2) הוא מה שקורה כשמתרגמים שם של סרט לעברית ב-2010 בלי לחשוב על האופציה שהוא יצליח ויהפוך לסדרה. ״הדרקון הראשון שלי״ היה אחת היציאות היותר מוצלחות של אולפני האנימציה של דרימוורקס בשנים האחרונות, וההמשכון לא איחר להגיע. לאחר שיצרו שלום בין ויקינגים ודרקונים בסרט הראשון, מגלים היקאפ ודרקונו חסר השיניים מערת קרח ובה המון דרקונים לא מבוייתים, וגם גורם נוסף המאיים על האיזון והשלום שנוצרו בין בני האדם וזוחלי הענק. דין דבלואה, מי שהפך את ״לילו וסטיץ׳״ לאימפריה בדיסני וביים גם את הדוקומנטרי המקסים על להקת סיגור רוס ששמו ״Heima״, חוזר לכס הבמאי שהיה שלו בסרט הראשון (ויביים גם את השלישי). אור יכתוב על הסרט כאן אצלנו במהלך הסופש.

״מנותקים״ (Disconnect) זכור לי מפסטיבל פרינט סקרין 2013, וגם אז הוא הגיע בתור מודל 2012. מעניין שמצא את דרכו לבתי הקולנוע דווקא עכשיו, בזמנו הוא היה נשמע לי כמו גרסה אמריקאית של סרט אחר משנת 2012 – "קירות צדדיים" הארגנטינאי – וזאת בשל התקציר שמבטיח מקבץ סיפורים של אנשים המנסים לתקשר ולמצוא קשר בעולם הדיגיטלי והווירטואלי בו אנו חיים. ג'ייסון בייטמן, אלכסנדר סקארסגארד, הופ דייויס, אנדראה רייסבורו ופאולה פאטון מככבים בין היתר, בסרטו של הנרי אלכס רובין ("כדורצח") על פי תסריט של אנדרו סטרן.

״סיפור האהבה של מיסטר מורגן״ (Last Love) הוא סרטה של סנדרה נטלבק (״אהבה בתפריט״), על פי ספרה של פרנסואה דורנה. מככבים בו מייקל קיין, כאלמן ומורה לשעבר לפילוסופיה, וקלמנס פוסי כצעירה פריזאית המפתחת עימו קשר מיוחד. פרצופים מוכרים נוספים: ג׳יין אלכסנדר, ג׳יליאן אנדרסון וג׳סטין קירק. גם הסרט הזה מגיע אלינו קצת באיחור, ועם התעתיק ״מיסטר״ בשמו. לו רק הייתה מילה עברית ל״מיסטר״ שיכולה להתאים…

״הזמיר״ (The Nightingale) הוא הפקה סינית-צרפתית, והעלילה מפגישה את סין הכפרית עם זו המתועשת. חקלאי קשיש לוקח את נכדתו הקטנה והמפונקת ואת הזמיר האהוב שלו, ויוצא עימן למסע שמתחיל בעיר על מנת לשוב לכפר הולדתו ולשחרר את הציפור לחופשי. הבמאי הוא פיליפ מויל (״פרפרים״) ואת הגיבור מגלם לי באו טיאן, הזכור כבוס הגדול ב״כנופיות שנחאי״ הנהדר של ז׳אנג יימו.

פלוס – ״ספר המורמונים״ פוגש את ״סאות׳ פארק״

ושוב אני מנצל את המשבצת הזו כדי לכתוב קצרות על דברים שאינם קולנוע. כבר שנים ש״Book of Mormon״, המחזמר הבימתי של טריי פארקר ומאט סטון קונה לו מעריצים ומעריצות כמעט עד הפיכתו לדת פופולרית לפחות כמו זו של כת המורמונים שעומדת במרכזו. פארקר וסטון ידועים בעיקר כיוצרים של הסדרה המיתולוגית עוד בחייה ״סאות׳ פארק״, ושילוב בין שתי היצירות היה יותר ממתבקש. בשלב זה נכנס לתמונה סיימון צ׳ונג, שהכין להנאתו סרטון בו שיר הפתיחה המיסיונרי של ההצגה מגיע אל העיירה המצויירת בקולורדו שם מתרחשת הסדרה. העניין הוא שזה נראה כל-כך טוב עד שאפשר היה לטעות ולחשוב שמדובר בווידאו רשמי של ״סאות׳ פארק״, החל מהאנימציה וכלה בסגנון ואפילו בבדיחות וברגעים הקטנים. ההעמדה וקריצות נוספות לקוחות מן המחזמר, אז לחובביו יש כאן הנאה כפולה:

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.