• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: "גנבת הספרים", "סוגרים חשבון", "אני פרנקנשטיין", "הרקולס: תחילתה של אגדה", "קוד פרוץ"

23 בינואר 2014 מאת אורון שמיר

חמישה סרטים חדשים עלו היום לאקרנים, והפעם כדי למצוא מועמד לאוסקר צריך לחפש באופן קצת יותר יסודי מאשר בשבועות קודמים. יש רק אחד כזה, ועוד ארבעה שבהיעדר ניסוח מוצלח יותר מרגישים קצת כמו שאריות של מערך ההפצה. סרטי ינואר כאלה. אבל האם יש ביניהם כאלה השווים צפייה?

"גנבת הספרים" (The Book Thief), הוא המועמד השבועי לאוסקר, בקטגוריית המלחין הטוב ביותר (ג'ון וויליאמס, בכל זאת). הסרט מקודם בישראל בזכות ביקור משולש, של הבמאי בריאן פרסיבל ("דאונטון אבי"), המפיקה קארן רוזנפלט והשחקנית הראשית סופי נליס (גדלה הילדה מ"אדון לזהאר"). העלילה מתרחשת בגרמניה של ימי מלחמת העולם השניה, כאשר, אה, אנשים רעים שאסור להגות את שמם ועוזריהם זרעו פחד ושנאה ברחובות השלווים. ליזל (נליס) מתחילה את הסרט כילדה המגיעה למשפחה אומנת (ג'פרי ראש ואמילי ווטסון), צדה את עינו של ילדון מקומי (ניקו לירש) וצריכה להסתיר הרבה סודות. כמו למשל שהיא לא יודעת קרוא וכתוב, או שהוריה המאמצים מחביאים יהודי בעליית הגג. הסרט מבוסס על ספרו של מרקוס זוסאק ועובד לתסריט בידי מייקל פטרוני.

"סוגרים חשבון" (Grudge Match), הידוע בכינויו "סטאלון נגד דה נירו", הוא פחות או יותר מה שאתם מצפים ואתן מצפות ממנו להיות – שילוב בין דרמת אגרוף לקומדיית קשישים. כלומר, אני באופן אישי לא ציפיתי דווקא לזה וקצת הופתעתי, אבל אולי אתם חכמים ואתן חכמות ממני. הבמאי הוא פיטר סיגל ("שחק אותה סמארט"), התסריטאים הם טים קלהר ורודני רותהם (כותבים קומיים לכל מיני ג'ון סטיוארט) והעלילה היא כזו שתפגיש בסיום שני מתאגרפים יריבים ותיקים ומזדקנים לקרב אחרון בהחלט. כתבתי על הסרט, החביב יותר מכל ציפיותיי העכורות, לעכבר העיר.

וכעת אל שלושה סרטים שתצטרכו לחפש ממש טוב באולמות עם מספרים גבוהים מאוד במולטיפלקסים מרכזיים. "אני פרנקנשטיין" (I, Frankenstein) מכיל פוטנציאל מגניבות מסויים, כאשר העלילה מתארת את קורותיו של ד"ר פרנקנשטיין (אהרון אקהארט, אם הבנתי נכון) ושני גזעים יריבים של מפלצות גותיות משהו. על הבימוי חתום סטיוארט ביטי, מי שהיה תסריטאי שותף בסדרת "שודדי הקאריביים" וסרטי קיץ גדולים נוספים ולאחרונה החל גם לביים.
"הרקולס: תחילתה של אגדה" (The Legend of Hercules), לא להתבלבל עם סרט ההרקולס בכיכובו של דווין "הסלע" ג'ונסון, נראה כאילו הוא מנסה להתחבר בלוק שלו לסרטים כמו "300" או "בני אלמוות", ומציג גרסה קולנועית נוספת לסיפורו של בן האלים שחי ביוון המיתולוגית ונלחם את דרכו לגבורה. רני הרלין ("מת לחיות 2" ועוד סרטי אקשן ניינטיזיים) ביים.
"קוד פרוץ" (The Numbers Station), נא לא להתבלבל עם "Mercury Rising" אפרופו ברוס וויליס ושנות התשעים, הוא מותחן אקשן שבו ג'ון קיוזאק הוא סוכן CIA שמקבל משימה פשוטה – לאבטח איזה מתקן סודי ממנו משודר קוד, ובו מקודדת אחת (מאלין אקרמן) ומלא אנשים שצצים משום מקום ויורים עליהם. זה השלב בו המשימה הופכת לפחות פשוטה, יש להניח. הבמאי הוא הדני קספר ברפוד, שהביא למסך את תסריט הביכורים של איש משחקי הווידאו פ' סקוט פרייז'ר.

עזרו לנו למפות את הסרטים באם צפיתן או צפיתם, או חכו לרשמים שלנו במהלך הסופש.

תגובות

  1. Yaniv Eidelstein הגיב:

    אכן לא הבנת נכון… ארון אקהארט הוא המפלצת של פרנקנשטיין.

    1. כן, בדיוק… לזה התכוונתי… ברור. יכול להיות שהכותרת קצת בלבלה אותי 🙂

להגיב על אורון שמירלבטל

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.