• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: "12 שנים של עבדות", "הרוג את יקיריך", "ג'ק ריאן: גיוס הצללים", "קיקוריקי"

16 בינואר 2014 מאת אורון שמיר

בעוד כמה שעות יוכרזו המועמדים והמועמדות לאוסקר ה-86, הלא הוא אוסקר 2014 לסרטי 2013, או כל ניסוח אחר עד שיום אחד מישהו יחליט כבר על סטנדרט אחיד. עם זאת, רק סרט אחד מבין הארבעה שעולים השבוע לבתי הקולנוע בישראל אמור לככב בהכרזה היום. אנחנו כמובן נהיה כאן עם הרשימה והמחשבות, אבל קודם לכן – התייחסות ראשונה לסרטים של סוף שבוע זה.

"12 שנים של עבדות" (Twelve Years a Slave) הוא הסרט שצפוי להיות המועמד המרכזי, וגם הזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר בעוד פחות מחודשיים. מצד אחד, זהו סרטו החדש של האשף סטיב מקווין ("רעב", "בושה") אשר שב לשתף פעולה עם כוכב סרטיו הקודמים מייקל פאסבנדר, הפעם בתפקיד משנה. מצד שני, ביוגרפיה קולנועית על פי ספר אוטוביוגרפי של סולומון נורת'אפ, אדם חופשי שנמכר לעבדות במרמה בארצות הברית של המאה ה-19, כפי שעובדה למסך בידי ג'ון רידלי. לא בדיוק השילוב הכי צפוי בעיניי, ויש לזרוק פנימה גם את בנדיקט קאמברבאץ', פול ג'יאמטי, בראד פיט ושני שמות שכדאי להתחיל לשנן לקראת האוסקרים – לופיטה ניונגו וצ'וואטל אג'יופור בתפקיד הראשי. עופר יפליא במילותיו בימים הקרובים, אני כבר ניסיתי את כוחי בכתיבה עליו בעכבר העיר (מזהיר מראש – לא אהבתי).

"הרוג את יקיריך" (Kill Your Darlings) מצטרף אל גל סרטי דור הביט עם פורטרט נוסף של חייהם הסוערים של המשוררים, הסופרים והנגררים, ששברו קונבנציות אמנותיות באמצע המאה הקודמת. הפעם אלה ימי האוניברסיטה העליזים של אלן גינזבורג (דניאל רדקליף), וויליאם בורוז (בן פוסטר) ג'ק קרואק (ג'ק יוסטון) וחבריהם, עם גינזבורג כדמות המרכזית שמתאהבת בסטודנט מבריק אך מניפולטיבי בשם לוסיאן קאר (דיין דיהאן), בעל האקס הטורדני (מייקל סי הול). דייויד קרוס וג'ניפר ג'ייסון לי הם אבא ואמא גינזבורג ובונוס מיוחד – אליזבת' אולסן כזוגתו של קרואק. ג'ון קרוקידס ביים וכתב במשותף עם אוסטין באן את סרטם הארוך הראשון של השניים. סקירה של אור על הסרט תעלה אף היא לבלוג במהלך הסופש.

"ג'ק ריאן: גיוס הצללים" (Jack Ryan: Shadow Recruit) הוא הפרויקט הקולנועי האחרון בו היה מעורב הסופר טום קלנסי ("משחקים פטריוטיים", סדרת משחקי המחשב "ספלינטר סל" ועוד) לפני שהלך לעולמו בשלהי אשתקד. כצפוי מבית מדרשו של קלנסי ז"ל מדובר בעלילת ריגול חובקת עולם שבה האמריקאיים הם הטובים, ובמקרה הזה החבר'ה הרעים הם הרוסים, בדגש על בעל הון בשם ויקטור צ'וורין (קנת' בראנה, שגם ביים). ג'ק ריאן מהכותרת (כריס פיין) הוא חייל אמריקאי שנפצע ושיקם את עצמו בעזרת הרופאה שהפכה לבת זוגו (קירה נייטלי), ואז גויס לשורות ה-CIA (המגולמת בידי קווין קוסטנר). המשימה שלו היא למנוע פיגוע טרור רוסי שימוטט את כלכלת ארה"ב, ואל תגידו לי שזה לא הגיוני – זה מה שקורה בסרט הזה. אני לא מאמין שאיש מכותבי הבלוג יצליח למצוא מילות שבח עבורו, אז נמשיך הלאה.

"קיקוריקי" (Smeshariki: Nachalo) יוצג בארץ רק בדיבוב לעברית, אז אל תתפלאו אם עוד חודש וחצי אכתוב עליו שהוא נהדר, באיחור ניכר. הסרט, שמבוסס על סדרת טלוויזיה באותו שם, מציע עלילה לפיה חבורה של יצורים כדוריים שקצת מזכירים את "אנגרי בירדס" וקצת דומים לכל מיני חיות, מתמכרים לתוכנית טלוויזיה עד כדי כך שהם נוסעים לחפש את גיבור העל שמככב בה. אלא שכמו שגילה גיבור הסרט "בולט", מי שמגלם גיבור על בטלוויזיה אינו בהכרח כזה בחיים האמיתיים. לבמאי קוראים דניס צ'רנוב.

מזכיר שנית את הכרזת המועמדים לאוסקר בהמשך היום, ותוהה בקול רם האם ללכת לצפות ביחיד מבין ארבעת הסרטים החדשים של סופש זה שטרם ראיתי, או לעשות השלמות…

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.