• סרטים חדשים: ״זומבילנד: ירייה כפולה״
  • פסטיבל חיפה 2019: דיווח שביעי, וראשון של אורון
  • פסטיבל חיפה 2019: דיווח שישי, והרביעי של אור
  • פסטיבל חיפה 2019: דיווח חמישי
  • פסטיבל חיפה 2019: אור חוזר עם חמישה סרטים
  • פסטיבל חיפה 2019: דיווח שלישי של עופר
  • פסטיבל חיפה 2019: אור מצטרף לדיווחים היומיים
  • פסטיבל חיפה 2019: דיווח ראשון של עופר
  • מה לראות בפסטיבל הקולנוע של חיפה 2019
  • ״יום גשום בניו יורק״, סקירה
  • ״ג׳וקר״: ההבדל בין סרט מדובר לסרט גדול
  • כל הנציגים לפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר
  • איש מזל התאומים
  • המלצות סינמטקים - מהדורת אוקטובר 2019

אופיר 2012: המועמדים!

14 באוגוסט 2012 מאת אור סיגולי

זהו, אחרי ששפכנו כל כך הרבה מילים, סוף סוף הוכרזו העולים לגמר בכל 16 הקטגוריות בפרסי הקולנוע הישראלים.

"העולם מצחיק" שבר את שיאי המועמדויות של כל הזמנים, כצפוי, כאשר לא פספס אפילו בקטגוריה אחת. בגדול, רשימת המועמדים היא אוטומטית לחלוטין, מלבד פרס שחקנית המשנה. אולי. "בלדה לאביב הבוכה" מסתבר שאינו פייבוריט חזק כפי שחשבנו כאשר לא נכנס לקטגורית התסריט והבימוי.

ואגב לענייני הפרינג'/גרילה. בעיני אפשר כבר עכשיו להכריז על כשלון הקונספט. מלבד האזכור הברור מאליו בקטגוריית הסרט, אף – שימו לב – אף סרט מכל תשעת סרטי הפרינג'/גרילה לא נכנס לקטגוריות השונות. הקונספט החדשני מחק כל אזכור לקולנוע הפרינג' בארץ.

מלבד שמונת הסרטים האלו, סרטים נוספים שלא זכו במועמדות ולו אחת: "רווקה פלוס", "איגור ומסע העגורים", "איש בלי סלולרי", "החיים בינתיים", "הסיפור של יוסי", "התפוררות", "מנתק המים" ו"עלטה" החביבים עלי.

בפרס מפעל חיים זוכה התסריטאי אלי תבור ("צ'אלי וחצי", "חגיה בסנוקר", "אסקימו לימון", אלכס חולה אהבה" ועוד ועוד).

רשימת המועמדים המלאה ממש פה, בהמשך.

המועמדים לפרסי אופיר 2012

הסרט הטוב ביותר:
"בלדה לאביב הבוכה" – חיים שריר, משה אדרי, ליאון אדרי
"המשגיחים" – מרק רוזנבאום
"העולם מצחיק" – טליה קלינהנדלר, משה אדרי, לאון אדרי
"למלא את החלל" – אסף אמיר
"רוק בקסבה" – מיכאל שרפשטיין, משה אדרי, לאון אדרי
נציג הפרינג'/גרילה – "ג'ו + בל"

הבמאי הטוב ביותר:
ערן קולירין – "ההתחלפות"
מני יעיש – "המשגיחים"
שמי זרחין – "העולם מצחיק"
רמה בורשטיין – "למלא את החלל"
יריב הורוביץ – "רוק בקסבה"

הפרס הראשי של "ההתחלפות" והוא מחליף את בני תורתי.

השחקן הראשי הטוב ביותר:
אורי גבריאל – "בלדה לאביב הבוכה"
רועי אסף – "המשגיחים"
אלי פיניש – "העולם מצחיק"
יוסף כרמון – "חיותה וברל"
גל תורן – "לרדת מהעץ"

השחקנית הראשית הטובה ביותר:
שרון טל – "ההתחלפות"
אסי לוי – "העולם מצחיק"
אסיה נייפלד – "חדר 514"
רבקה גור – "חיותה וברל"
הדס ירון – "למלא את החלל"

שחקן המשנה הטוב הביותר:
אלון אבוטבול – "הדילרים"
דב נבון – "ההתחלפות"
גל פרידמן – "המשגיחים"
דני שטג – "העולם מצחיק"
חיים שריר – " למלא את החלל"

שחקנית המשנה הטובה ביותר:
רותם זיסמן-כהן – "המשגיחים"
נעמה שטרית – "העולם מצחיק"
עירית שלג – "למלא את החלל"
שרית וינו-אלעד – "עד סוף הקיץ"
ח'אולה אלחג'-דיבסי – "רוק בקסבה"

וינו-אלעד ואלחג'-דיבסי הם הדבר היחיד שקרוב להפתעה בערך בכל רשימת המועמדים.

התסריט הטוב ביותר:
אסי דיין – "ד"ר פומרנץ"
מני יעיש – "המשגיחים"
שמי זרחין – "העולם מצחיק"
רמה בורשטיין – "למלא את החלל"
גור בנטביץ' – "לרדת מהעץ"

אפקט אסי דיין מכה שוב!

הצילום הטוב ביותר:
אמנון זלאיט – "בלדה לאביב הבוכה"
שי גולדמן – "ההתחלפות"
ירון שרף – "העולם מצחיק"
אסף סודרי – "למלא את החלל"
שרון מאיר – "לרדת מהעץ"

העריכה הטובה ביותר:
אריק להב-ליבוביץ' – "ההתחלפות"
אסף קורמן – "המשגיחים"
עינת גלזר-זרחין – "העולם מצחיק"
שרון אלוביק – "למלא את החלל"
מאיה קניג – "לרדת מהעץ"
יצחק צחייק – "רוק בקסבה"

פס-הקול הטוב ביותר:
דוד ליס, גיל תורן – "בלדה אלביב הבוכה"
גיל תורן, ארז עיני שביט – "ההתחלפות"
אשי מילוא, אביב אלדמע – "העולם מצחיק"
מוטי חפץ , אביב אלדמע – "למלא את החלל"
מיכאל ליגום, אבי מזרחי, גיל תורן – "רוק בקסבה"

המלחין הטוב ביותר:
מרק אליהו – "בלדה אביב הבוכה"
רן שם טוב – "הדילרים"
שושן – "המשגיחים"
יונתן בר גיורא – "העולם מצחיק"
אסף אמדורסקי – "רוק בקסבה"

העיצוב האומנותי הטוב ביותר:
אייל אלחדד – "בלדה לאביב הבוכה"
מיגל מרקין – "ההתחלפות"
יואל הרצברג – "העולם מצחיק"
אורי אמינוב – "למלא את החלל"
אריאל גלזר – "רוק בקסבה"

עיצוב התלבושות הטוב ביותר:
דבורה אוחנה – "בלדה לאביב הבוכה"
מאיה מור – "הדילרים"
דורון אשכנזי – "ההתחלפות"
לי אלמביק – "העולם מצחיק"
חני גורביץ' – "למלא את החלל"

הליהוק הטוב ביותר:
מיכל אליאס – "בלדה לאביב הבוכה"
מני יעיש – "המשגיחים"
אורית אזולאי – "העולם מצחיק"
מיכל קורן – "למלא את החלל"
גלית אשכול – "לרדת מהעץ"

רק בהערת שוליים: הסרט הישראלי עם הליהוק הגרוע ביותר של השנה מועמד פה. זה מראה על אוטומטיזציה.

האיפור הטוב ביותר:
מירב הורוביץ בושושה – "בלדה לאביב הבוכה"
ליאת שיינין – "הדילרים"
מאיה גרסטל – "העולם מצחיק"
אתי בן-נון – "למלא את החלל"
סיגלית גראו – "רוק בקסבה"

הסרט התיעודי הטוב ביותר:
"בני דודים לנשק" – מפיק: סער יוגב, בימוי: נעמי לבארי
"הצלמניה" – מפיק: ברק הימן, בימוי: תמר טל
"יום אחד אחרי השלום" – מפיק: ארז לאופר, בימוי: מירי וארז לאופר
"שישה מיליון ואחד" – מפיק: דוד פישר, אירית שמרת, בימוי: דוד פישר
"שלטון החוק" – מפיק: לירן עצמור, בימוי: רענן אלכסנדרוביץ'

סיכום מועמדויות סרטי עלילה:
"העולם מצחיק" – 15
"למלא את החלל" – 13
"בלדה לאביב הבוכה" – 9
"המשגיחים" – 9
"ההתחלפות" – 8
"רוק בקסבה" – 8
"לרדת מהעץ" – 5
"הדילרים" – 4
"חיותה וברל" – 2
"ג'ו + בל" – 1
"ד"ר פומרנץ" – 1
"חדר 514" – 1
"עד סוף הקיץ" – 1

תגובות

  1. עדן הגיב:

    אלי תבור !

  2. אריאל כהן הגיב:

    כאחד מיוצרי הפרינג לאקדמיה אני יכול לומר לך שאין נציגות לאף סרט עצמאי בקטיגוריות כי לא אפשרו לנו! יכולנו להיות מועמדים רק לפרס הפרינג ופרס הליהוק ותו לא!

    1. אור סיגולי הגיב:

      אני מצטער, אבל בדקתי את זה וזה ממש לא נכון.
      סרטי הפרינג'/גרילה הופיעו בכל הטבלאות של ההצבעה האלקטרונית וחברי האקדמיה יכלו להצביע בעדם בכל הקטגוריות שיש בטקס.
      הסיבה, אם הייתי צריך לשער ולשער בלבד, מדוע הם לא עשו זאת, היא העובדה שהם לא הגיעו להקרנות הבודדות של הסרטים האלו ומבחינתם כבר "נתנו את קולם לסרט פרינג'" בקטגוריית הסרט ולכן לא הרגישו צורך להנכיח את הקולנוע המסויים הזה בשאר הקטגוריות.

      1. עדן הגיב:

        זו אכן תקלה, שצריך לחשוב איך לתקן אותה. אולי לצרף מועמד שישי בכל קטגוריה ואולי לעשות טקס פרסי פרינג'

  3. מד-דוג הגיב:

    פרט מעניין –
    אם דיין לא יזכה בפרס התסריט, ועינת גלזר-זרחין תזכה כהרגלה בעריכה, היא תשווה את שיא הזכיות לאדם בודד (שמוחזק על ידי אסי דיין – 8 זכיות). אם דיין יזכה בכל זאת, הפער יישאר קבוע…
    עם זאת, אחד מהפרסים של דיין הוא מפעל חיים…

  4. מולכו הגיב:

    בקיצור, אם את/ה לא עם יונייטד, טרנספקס, מובי פלוס, או נורמה, אין לך ממש סיכוי. בין אם את/ה פרינג' ובין אם לא. מקסימום תקבל מועמדות אחת.

    (וואו, אני נשמע כמו איתי תמיר)

להגיב על אור סיגולי לבטל

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.