• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

אוסקר 2011: המועמדים לפרס איגוד השחקנים

14 בדצמבר 2011 מאת אור סיגולי

אחד מהאירועים המשמעותיים ביותר בעונת הפרסים הוא פרסי איגוד השחקנים – הפרסים שניתנים על ידי השחקנים לעצמם.
הפרס הוא מרכזי מכיוון שישנה חפיפה כמעט מוחלטת בין המועמדים האלו למועמדים לאוסקר, בדרך כלל ממוצע של ארבעה מתוך חמישה. זאת מכיוון שחברי איגוד השחקנים מהווים אחוז משמעותי מחברי האקדמיה האמריקנית ולכן ההצבעות זהות.
גם בחמש הקטגוריות שהוכרזו היום נראיתה אותה תבנית: ארבעה מועמדים מובנים מאליהם ועוד אחד מפתיע.

ההלם הגדול ביותר של איגוד השחקנים 2011: אלברט ברוקס, שלקח לעצמו את רוב הזכיות בפרסי המבקרים בשבוע האחרון על "דרייב" אינו מועמד כלל!!
המועמד המוביל, באופן טבעי, הוא "העזרה" עם שתי מועמדויות לשחקנית משנה ועוד אחד לשחקנית ראשית ולצוות.
התותחים הכבדים "סוס מלחמה", "נערה עם קעקוע דרקון", "רועש להחריד וקרוב להפליא" ו"הוגו" עם אפס מועמדויות. "דרייב" ו"החפרפרת" לא בסביבה.

רשימת המועמדים המלאה עם התייחסות ספציפית לכל קטגוריה אחרי הקפיצה…

המועמדים לפרסי איגוד השחקנים 2011:

שחקנית המשנה הטובה ביותר:
ברניס בז'ו – "הארטיסט"
ג'נט מק'טיר – "אלברט נובס"
מליסה מק'קארתי – "מסיבת רווקות"
אוקטביה ספנסר – "העזרה"
ג'סיקה צסטיין – "העזרה"

היעדרותה של שיילין וודלי מ"היורשים" היא הבולטת ביותר. צ'סטיין הצליחה בכל זאת לנקז את ההתפלאות מששת ההופעות שלה השנה לסרט אחד וסביר להניח שזה יקרה גם באוסקר. מליסה מק'קארתי נראה שדי ביססה את עצמה לכיוון מועמדות בטוחה (המועמדות של "מסיבת רווקות" בפרס הצוות מעידה על כך שיש אהבה גדולה להסרט בהוליווד).

הימור: אחת מנשות "העזרה". אוקטביה ספנסר או ג'סיקה צ'סטיין, עם נטייה קלה לכיוון ספנסר.

שחקן המשנה הטוב ביותר:
קנת' בראנה – "השבוע שלי עם מרילין"
ארמי האמר – "ג'יי. אדגר"
ג'ונה היל – "מאניבול"
ניק נולטי – "לוחם"
כריסטופר פלאמר – "בגינרס"

אני יודע מי הולך לישן היום בראש שקט – זהו אדון פלאמר. מה שקרה כרגע זה שהבהירו לנו שאלברט ברוקס, היריב המשמעותי ביותר של פלאמר לאוסקר, אולי יהיה מועמד אבל זכייה איננה באה בחשבון. פלאמר, נכון לשנייה זו, הוא הזכייה היחידה הבטוחה באוסקר השנה. על היעדרותות הכמעט בלתי תיאמן של ברוקס עוד ידברו הרבה במהלך העונה.
האהבה לנולטי ולהיל משמחת במיוחד, כמו גם הטפיחה על השכם להאמר, ששנה שעברה הרהיב בתפקידו הכפול ב"הרשת החברתית".
עוד היעדרויות בולטות: בן קינגסלי ב"הוגו", מקס פון סידוב ב"רועש להפליא וקרוב להחריד" ופאטון אוסוולד ב"Young Adult".

הימור: פלאמר. בטח שפלאמר. בראנה אולי היחיד שיכול להפתיע.

השחקנית הטובה ביותר:
ויולה דיויס – "העזרה"
מישל וויליאמס – "השבוע שלי עם מרילין"
טילדה סווינטון – "חייבים לדבר על קווין"
מריל סטריפ – "אשת הברזל"
גלן קלוז – "אלברט נובס"

שני המפסידים הגדולים של שבוע המבקרים היו גלן קלוז וליאונרדו דה-קפריו שקיבלו רק שאריות של מועמדויות במקרה הטוב. איגוד השחקנים תיקן את זה, ואם תשאלו אותי, באופן די צפוי. הייתי אומר שקלוז חזרה למירוץ אבל סביר להניח שהיא מעולם לא עזבה אותו.
המפסידות העיקריות הפעם הן: אליזבת' אולסן ("מרתה מרסי מייל מרילין"), רוני מארה ("נערה עם קעקוע דרקון") ושרליז ת'רון שהוחלפה בסווינטון. סיכוי סביר שאחת מהשלוש האלו תחליף את סווינטון באוסקר.

הימור: ויולה דיויס. מריל סטריפ זכתה ב2008, דיויס היא אחת השחקניות הכי אהודות כרגע בסביבה ואין ספק שהם אהבו את "העזרה".

השחקן הטוב ביותר:
דאמיין בישיר – "A Better Life"
ליאונרדו דה-קפריו – "ג'יי. אדגר"
ז'אן דוז'ארדן – "הארטיסט"
בראד פיט – "מאניבול"
ג'ורג' קלוני – "היורשים"

כמו במקרה קלוז, גם דה-קפריו יכול לנשום לרווחה. לאוסקר הוא יגיע. בישיר הוא כמובן הפתעת הקטגוריה אבל למי שעוקב אחרי הפרס הזה ברור שלסרטים עצמאיים וקטנים מאוד מאוד קשה להכנס לקטגוריה הזו, לכן לא היה לי ספק שמייקל פאסבנדר (שאני מאמין שיחליף את בישיר בשלב האוסקרים), מייקל שאנון ו-וודי הארלסון לא יגיעו למעמד. כואב הלב על גארי אולדמן, מה שכן. כואב הלב.

הימור: דווקא כאן העניינים לא כל כך ברורים. אני מניח שהכי חכם יהיה להמר על דוז'ארדן אבל פיט וקלוני לא יוותרו בלי מאבק.

צוות השחקנים הטוב ביותר:
"הארטיסט"
"העזרה"
"היורשים"
"חצות בפריז"
"מסיבת רווקות"

זוהי המקבילה של איגוד השחקנים לפרס הסרט הטוב ביותר באוסקר. מה שאפשר לראות עכשיו זה שסיכוייו של "חצות בפריז" להיות מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר ממש מצויינים ואולי נראה את "מסיבת רווקות" גם מחוץ לפרס שחקנית המשנה (תסריט מקורי, אולי?).
"הוגו" ו"סוס מלחמה" אינם 'סרטי שחקנים' ולכן היעדרותם אינה מפתיעה במיוחד. "רועש להחריד וקרוב להפליא", לעומתם, בהחלט חסר. לא הייתי מספיד את סיכויו עדיין, למען האמת.

הימור: קשה לי לראות משהו אחר מאשר "העזרה" זוכה כאן.

תגובות

  1. השאלה היא: כמה מן השחקנים הצליחו בכלל לראות את "קרוב להפליא…" בטח חלקם ראו אותו, אבל ממש לא בטוח שהרבה. לא שממילא היה בו פונטציאל למשהו מעבר לאנסבל ושחקן משנה, הדמות הראשית היא ילד.

    1. אור סיגולי הגיב:

      בשלב הזה כבר קשה לי לקנות את עניין ה"עוד לא ראו אותי". היו הקרנות עיתונאים, היו הקרנות אקדמיה, מערך יחסי הציבור כבר עובד במרץ. הסרט פשוט לא קיבל הרבה קולות.
      וזה גם לא לגמרי נכון שלא היה לו פוטנציאל רחב יחסית. הסא"ג דווקא מאוד אוהב לתת מועמדויות לצעירים (הילדים של "בילי אליוט", "קוראים לי סם", "למצוא את ארץ לעולם לא", "לרכוב על לוויתן" ו"שלוש-עשרה"), מקס פון סידוב וסנדרה בולוק בהחלט קיבלו תשומת לב מוקדמת, והכי חשוב – בסא"ג אוהבים להעמיד סרטים כי הם טובים ולא בגלל צוות השחקנים שלהם. "מלון רואנדה", "החתונה היוונית שלי" ו"סיביסקיט", למשל. "נער החידות ממומבאי" ניצח את "מילק ואת "ספק" ו"שיקאגו" ניצח את "השעות", כזכור.
      לא שזה אומר משהו לגבי הסיכויים של "קלור"ל". אני די בטוח שהוא ייתן פוש בשלב המועמדויות עם גילדות או בלי.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.