• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

עלו השבוע: "מסיבת רווקות", "לארי קראון" ועוד ארבעה

7 ביולי 2011 מאת אורון שמיר

איזה קטע. היום השביעי לחודש השביעי ובדיוק שישה סרטים חדשים עולים לאקרנים. אה, אופס, לא משנה. אז נראה שהמפיצים ממשיכים את הרוטינה של סוף שבוע עמוס בסחורה טריה, מלווה באחד דליל וכן הלאה. אם זה עובד להם, שיהיה בכיף. אני יכול רק להגיד שבאופן אישי לא ממש משנה לי מה יש היום, כי בערב אני בבריכת הסולטן בירושלים. זהו ערב פתיחת פסטיבל הקולנוע ה-28 של עיר הקודש, שם אצפה ב"סופר 8" ("Super 8") ואשוב לכאן לדווח. אפרופו, בהמשך היום יעלה כאן פוסט שינסה להסביר את הלו"ז של הבלוג לשבוע וחצי הקרובים ולטירוף הפוסטים שיתחולל פה. היזכרו בסיקור פסטיבל חיפה של אור ותקבלו מושג כללי. ונחזור לעניינו.

בעוד אני מתלונן שאין מספיק קומדיות השנה, נוחתות עלינו שלוש קומדיות במכה. "מסיבת רווקות" ("Bridesmaids") כבר הוכתר בתור המקבילה הנשית לקומדיות החבר'ה הגבריות ששטפו אותנו בשנים האחרונות. ג'אד אפטאו הפיק, פול פייג ביים ואני ממולו וקריסטן וויג כתבו את הלהיט שמספר על שתי חברות שמתמודדות על הזכות לתכנן את חתונתה של חברה שלישית. מלבד וויג מככבות גם מיה רודולף, רוז בירן וג'ון האם בתפקיד המניאק. הקומדיה הבאה היא "מר פופר והפינגווינים" ("Mr. Popper's Penguins"), בה ג'ים קארי מגלם איש עסקים שיורש שישה פינגווינים המשנים את חייו. הבמאי הוא מארק ווטרס ("ילדות רעות"), על-פי ספר הילדים של ריצ'רד ופלורס אטווטר. הצלע האחרונה במשולש הקומדיות האמריקאיות היא "לכסח ת'בית" ("House Broken") של הבמאי סם הארפר, שאף כתב את התסריט יחד עם מרדית' פרסטון. העלילה מספרת על פנסיונר שרוצה לגרש מביתו את שני בניו בני העשרים ומשהו, כדי ליהנות מהשלווה. ולא, זה לא "אחים חורגים" עם וויל פארל וג'ון סי ריילי, אלא דווקא סרט שונה לגמרי עם דני דה ויטו וקטי סגל.

נעבור אל הדרמות המכילות יסודות קומיים, גם הן מאמריקה. ראשונה היא "לארי קראון" ("Larry Crowne") מפגש הפסגה של טום הנקס וג'וליה רוברטס. לו רק היינו עכשיו בשנות התשעים, למישהו עוד היה אכפת. הנקס חווה את משבר גיל העמידה וחוזר לקולג', את התפקיד של רוברטס תנחשו לבד. הנקס אף ביים וכתב את התסריט יחד עם ניה ורדלוס, זאת מ"החתונה היוונית שלי", אז בבקשה תבינו אותי כאשר אבחר לסיים לכתוב את התקצירון הזה ואעבור הלאה הישר אל סרטו החדש של הבמאי/תסריטאי מייק מילס, "בגינרס" ("Beginners"). לו רק הייתה מילה עברית ל-Beginners… בכל אופן, זוהי דרמה קומית על אוליבר (יואן מקגרגור) המקבל מאביו (כריסטופר פלאמר) שתי הודעות על עתידו הקרוב של האב: יש לו סרטן סופני והוא עובר לחיות עם מאהבו הצעיר. אבל אל תדאגו לאוליבר שלנו הוא ומלאני לורן מתחילים לצאת.

נסיים עם דרמת הספורט "סקרטריאט" ("Secretariat") המתרחשת בשנת 1973 ומגוללת את קורותיו של סוס מירוץ ששמו כשם הסרט. כן, גם אני חשבתי בהתחלה שזה סרט על מזכירה צרפתית. ג'ון מלקוביץ' ודיאן ליין מככבים בסרטו של רנדל וואלאס, על-פי תסריט מאת וויליאם נאק ומייק ריץ'.

ועכשיו תורכן ותורכם לספר מה כדאי ולא כדאי לראות בקולנוע בסוף שבוע זה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.