• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "המשרתת", "זהות לא ידועה" ועוד שלושה

24 במרץ 2011 מאת אורון שמיר

חמישה סרטים חדשים, מתוכם ארבעה אמריקאים ודרום-קוריאני אחד, המכסים את רוב הז'אנרים הבסיסיים. זה היבול השבועי והטרי שנחת היום בבתי הקולנוע. נבחן אותו.

כבוד לדרום-קוריאה קודם כל, מעצמת הקולנוע החביבה עליי בשנים האחרונות. אם כי, "המשרתת" ("Hanyo") לא נראה בדיוק כמו סוג הסרטים הקוריאניים שאני אוהב. מצד אחד, הוא משווק כמותחן אירוטי, העוסק במשולש אהבה בין משרתת חדשה, בעל הבית שלה ואשתו ההרה. מצד שני, זה מציג בקולנוע "לב", כמה בוטה זה יכול להיות? מצד שלישי, מדובר ברימייק לסרט קוריאני משנות השישים. מצד רביעי, הפוסטר והטיזרים הוציאו לי את החשק. מכל הצדדים, לבמאי קוראים סאנג סו-אים ולצערי אני לא מכיר אף אחת מהעבודות הקודמות שלו. אוף.

מבין האמריקאים מגווני הז'אנרים הכי מעניין נראה לי "זהות לא ידועה" ("Unknown"), בו ליאם ניסן מגלם מדען אמריקאי בברלין, אשר חווה תאונת דרכים, נכנס לתרדמת ומתעורר אל עולם בו איש לא מזהה אותו. למעשה, חושדים בו כמתחזה ועליו לצאת למסע להוכחת זהותו האמיתית. עוד מככבים בסרטו של חאום קולט-סרה גם פרנק לנגלה, דיאן קרוגר, ג'נוארי ג'ונס וברונו גאנץ. התקציר והטריילר בעיקר עשו לי חשק לדעת מה הסוף, אך מבלי לצפות בסרט. מה שקצת קשה לומר על "סניגור במבחן" ("The Lincoln Lawyer") שתקצירו הוא "עורך דין שעובד מן המושב האחורי של מכונית הפאר שלו, מייצג לקוח מפורסם מבברלי הילס". נשמע… מרגש במיוחד. מתיו מקונוהי מככב כסנגור והופך את בעיית האמינות לעצומה עוד בשלב הליהוק. אין מצב שאני מאמין שמקונוהי סיים לימודי משפטים. בכלל, אם הוא לא גולש גלים רפה שכל, אין מצב שאאמין לו, באופן אישי. לצידו תמצאו את ריאן פיליפה ומריסה טומיי ורשימת הקרדיטים בסרטו של בראד פורמן מפתיעה מאוד כאשר מתברר בה שאין מדובר בעיבוד לספר של ג'ון גרישם. הספר המעובד הוא של מייקל קונלי. בבית משפט אחר (ובסרט אחר) מתנהלת תביעה כנגד עיתונאית חוקרת (קייט בקינסייל), אשר חשפה את שמו של סוכן CIA. את המקור שלה היא דווקא מסרבת לחשוף ונשלחת לכלא בשל כך. לסרט קוראים "רק האמת" ("Nothing But the Truth"), כתב וביים אותו רוד לוריא ובשחקנית הראשית תומכים ורה פרמיגה ומאט דילון. הקומדיה שבחבורה קרויה "הדילמה" ("The Dilemma") והדבר המעניין ביותר הנוגע לה הוא הבמאי. וינס ווהן וקווין ג'יימס הם שני החברים-הכי-טובים-מהתיכון שעובדים יחד בעסקי עיצוב המכוניות. ווהן מגלה שאשתו של ג'יימס (וינונה ריידר) בוגדת בו עם בחור צעיר (צ'אנינג טאטום). והנה הדילמה – האם לספר, או לא לספר? ג'ניפר קונלי וקווין לטיפה משלימות את הקאסט ועל התסריט אחראי אלן לואוב שנמצא בתנופה לאחרונה ("אהבה בהחלפה", "וול סטריט 2", "לזרום עם זה"). מדוע דווקא רון האוורד מביים את העסק הזה, פשוט אין לי מושג. בכל מקרה, שני האנשים שאני הכי פחות מבין מדוע הם קומיקאים בשני התפקידים הראשיים, הוא נתון שמספיק לי כדי לפסוח על הסרט הנ"ל. מה איתכם?

המדור השבוע מוקדש לזכרה של אליזבת' טיילור הגדולה, אשר הלכה אתמול לעולמה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.