• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

פרסי הקולנוע האירופאיים 2010

5 בדצמבר 2010 מאת אור סיגולי

לפני חודש כתבנו כאן על המועמדים לפרסי הקולנוע האירופאיים. ושם התאוננתי על הדברים התמוהים ברשימת המועמדים, על הנוכחים והנפקדים.
אך גם זה לא הכין אותי למפח הנפש (היחסי) שבא עלי עם פרסום הזוכים. אבל אולי סתם ציפיתי ליותר מדי.
הזוכים וכו' אחרי הקפיצה.

כי מגיע לי. מקגרגור ב"סופר צללים"

הסרט הטוב ביותר: "סופר צללים"
באותו פוסט קודם טענתי שסרטו של פולנסקי הוא הימור נכון אך הסתייגתי בכך שטענתי שהבחירה פופוליסטית מדי. כנראה שהאליטיזם המגוחך שלי התברר כטעות. כרגיל. לא רק ש"סופר" לקח את פרס הסרט, משאיר מאחוריו מועמדים כמו "דבש", "לבנון" ו"סול קיטצ'ן" הטובים ממנו בהרבה (לדעתי, לדעתי), הוא גם הצליח לגרוף עוד 5 פרסים אחרים. שזו סתם הגזמה, אם אתם שואלים אותי. אני הימרתי על "על אלים ובני אדם" מה שבאמת היה מופרך מלכתחילה.

הבמאי הטוב ביותר: רומן פולנסקי – "סופר צללים"
אז על אף אכזבתי, אני באמת חייב להודות שיש לפולנסקי – קולנוען גאון שאיש לא יערער עליו – כמה רגעים מבריקים בסרטו האחרון שהופכים אותו למותחן ראוי. פה הימרתי נכונה.

התסריט הטוב ביותר: (אני מקווה שאתם יושבים) "סופר צללים"
בהתחשב בכך שכל ארבעת המועמדים האחרים היו די מאכזבים, אני מניח שהתסריט של פולנסקי ורוברט האריס הוא הרע במיעוטו. ניחא. גם כאן הימרתי נכון.

השחקן הטוב ביותר: יואן מקרגור – "סופר צללים"
שזה בכלל מוגזם. כל ארבעת השחקנים האחרים עשו תפקידים כל כך הרבה יותר מורכבים ומאתגרים, שזה סתם לא ברור לי. אני מנתב את הזכייה שלו למקום אופטימי יותר ומקווה שדווקא זה יגרום למצביעי האקדמיה האמריקנית להיזכר בתפקידו השנה ב"אני אוהב אותך פיליפ מוריס" ובכך לזרוק לו איזו מועמדות. ואימרו אמן. אני הימרתי על זוכה פסטיבל קאן אליו ג'רמנו בסרט "החיים שלנו" שעותקים שלו ניצפו בספריית האוזן השלישית. עשו לעצמכם טובה וצפו בו.
"סופר צללים" הסרט זכה גם בפרס המלחין ובפרס העיצוב.

השחקנית הטובה ביותר: סילבי טסטו – "לורדס"
עוד הפתעה. בין לזלי מאנוויל ("שנה אחרת") לבין סיבל קיקלי ("כשאנחנו עוזבים"), לקיחת הפרס על ידי שחקנית לא מוכרת בסרט קטנטן היא משהו ששווה התייחסות. לצערי עוד לא ראיתי את הסרט (נטפל בזה בקרוב), אז אם מישהו שקורא שורות אלו צפה ויש לו מה לומר, אל נא תהסס.

השחקנית הטובה ביותר באירופה

הצילום הטוב ביותר: "לבנון"
כבוד! גאווה ישראלית! סתחיין לגיורא ביח ולעבודתו המדהימה ב"לבנון". ידעתי שתזכה.
"לבנון" זכה גם בפרס התגלית שזה, לפחות אותי, משמח ביותר.

פרסים נוספים:
עריכה: "קרלוס"
מלחין: “סופר הצללים”
סרט תיעודי: “נוסטלגיה לאור” של פטריסיו גוזמן.
סרט אנימציה: “הקוסם”, סילוויאן שומה
חביב הקהל: “מיסטר נובודי” של ז’אקו ואן דורמל

לסיכום, הימרתי נכון על 8 קטגוריות. שזה נחמד אך קצת מאכזב. דווקא פה הייתי שמח אם מועצת הקולנוע האירופאית תהיה יותר פרועה ואמיצה בבחירות שלה. אולי בשנה הבאה.

תגובות

  1. כמי שאוהב מאוד את "סופר הצללים" – מצאתי אותו מרתק לכל אורכו, מבריק לפרקים ומפיק את המקסימום מנקודת המוצא העלילתית – הזכיות בפרס השחקן והתסריט נראות גם לי תמוהות.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.