• סרטים חדשים: ״אמא!״ מגיע לבתי הקולנוע
  • ״סיפורי מאירוביץ׳״, סקירה וניתוח
  • פרויקט כל זוכי האוסקר לסרט הטוב ביותר - פרק 46
  • ״אנשים ומקומות״, סקירה
  • פרויקט כל זוכי האוסקר לסרט הטוב ביותר - פרק 45
  • דיווח שני ואחרון מפסטיבל הקולנוע של ניו יורק
  • גם בניו יורק יש פסטיבל קולנוע
  • פסטיבל חיפה 2017: הסיכום של עופר
  • פסטיבל חיפה 2017 - סיכום ופרידה של אור
  • ״חזק יותר״, סקירה
  • בלייד ראנר 2049
  • כל הנציגים לאוסקר הסרט הטוב ביותר בשפה זרה
  • המשחקים של ג'ראלד
  • קינגסמן: מעגל הזהב

לקראת אוסקר 2010

16 בנובמבר 2010 מאת אורון שמיר

אמנם ליל ה-27 בפברואר נדמה רחוק למדי, אבל נדמה שעונת האוסקרים החלה. גם אם לא באופן רשמי. ימים רבים של ספקולציות, הימורים, הפתעות ואכזבות עוד נכונו לחובבי האוסקר עד התאריך הנ"ל, אך הנה כבר עכשיו ריכוז של כמה קישורים שקשורים.

מימין: קווין בראונלו, פרנסיס פורד קופולה, איליי וולך.
נשאר בבית ונשאר נודניק: ז'אן לוק גודאר

החבר'ה הרציניים באתר הוליווד ריפורטר זימנו שישה תסריטאים בולטים לשיחת שולחן עגול (או מרובע במקרה הזה). למרות שאנחנו רחוקים חודש וחצי מהכרזת המועמדים, בחרו בריפורטר את השישיה הבאה: אהרון סורקין ("הרשת החברתית"), סיימון בופוי ("127 שעות"), מייקל ארנדט ("צעצוע של סיפור 3"), ג'ון וולס ("Company Men") דייויד לינדזי-אבייר ("Rabit Hole") וטוד פיליפס ("אל תלחצי, אני בדרך"). צריך לזכור שבכל טקס אוסקר ישנם למעשה 10 מועמדים על כתיבה – חמישה לתסריט מקורי וחמישה נוספים לתסריט מעובד. יהיה מעניין לבדוק מי מבין השישה יהיה מועמד בסופו של דבר לאוסקר (סורקין. לא בגלל שהתסריט שלו טוב, אלא משום שצריך איזה סרט מוביל השנה) ומי סתם ביזבז את זמנם של המראיינים (פיליפס. לא בגלל שהתסריט שלו גרוע, אלא משום שקומדיות אינפנטיליות הן הגבול של האקדמיה האמריקאית בדרך כלל). בכל מקרה, החבורה הפיקה שיחה באורך סרט שלגמרי שווה צפייה.

ואם נשארה לכם שעה פנויה, הציצו גם בשיחה מקבילה שנערכה עם השחקניות הבולטות של השנה, לפי דעתם של אנשי THR: הלנה בונהאם קרטר ("נאום המלך"), נטלי פורטמן ("ברבור שחור"), ניקול קידמן ("Rabbit Hole"), אנט בנינג ("הילדים בסדר"), הילרי סוואנק ("Conviction") ואיימי אדמס ("The Fighter").

בתחילת השבוע הוענקו פרסי האוסקר על מפעל חיים. הקטגוריה עדיין קיימת בטקס, אך כבר מזמן הפכה לטקס בפני עצמו, אשר מסתפק באזכור בליל האוסקרים. כדי שיהיה אפשר לחלוק כבוד כראוי, בלי לחץ של זמן ורייטינג. השנה התכבדו בתואר הדוקו-היסטוריון הבריטי קווין בראונלו, השחקן איליי וולך (שכולם זוכרים בעיקר בזכות "הטוב, הרע והמכוער"), המפיק פרנסיס פורד קופולה (שהוא קודם כל במאי, אבל קיבל את הפרס על תרומתן של הפקותיו לקולנוע האמריקאי) והבמאי הצרפתי ז'אן לוק גודאר (שגם לא טרח להגיע וגם השמיץ את האקדמיה על הבחירה בו). יאיר רוה סיכם יפה בפוסט שכולל קטעי וידאו רבים מן הערב ההוא. ועופר ליברגל כתב בבלוגו את הטקסט הכי טוב שקראתי ברשת על הזכייה של קופולה. אבל אני לא אובייקטיבי 🙂

בגזרת האנימציה העניינים מתחממים. הוכרזו חמישה עשר המועמדים לפרס סרט האנימציה הטוב ביותר של השנה, מתוכם יתמודדו שלושה בטקס עצמו. בשנה שעברה היו חמישה מועמדים סופיים, אך הפעם יבול ההנפשה היה דל מדי לפי תקנון האקדמיה. סלחו לי על חוסר המקוריות, אבל גם לטעמי יש כבר עכשיו זוכה ודאי – "צעצוע של סיפור 3". מועמד כמעט בטוח הוא "הדרקון הראשון שלי", כאשר המתחרה השלישי הוא תעלומה. מלבד שני אלה, הוקרנו בארץ "אלפא ואומגה", "גנוב על הירח", "אידיוטים ומלאכים" (בפסטיבל ירושלים של לפני שנתיים), "כלבתי טוליפ" (בפסטיבל ירושלים האחרון), "שרק לנצח" ו-"אגדה עם כנפיים". יוקרנו ממש בשבועות הקרובים גם "מגה-מוח" ו-"פלונטר". לא מועמדים מרגשים במיוחד, כך שעליי להמר ולקוות שהסרט הנוסף אשר יתמודד על הזכות להפסיד ל"צעצוע 3" יהיה גם סרט האנימציה שאני הכי רוצה לראות כרגע – "The Illusianist". לא רק הסרט החדש של סילביאן שומה ("שלישיית בלוויל") אלא אף תסריט אבוד של ז'אק טאטי הגדול. הטריילר שלו מזמין ביותר:

יש גם טריילר אמריקאי, מעט פחות קסום לטעמי.

בקטגוריית הסרט הטוב ביותר בשפה זרה, מערכת הבלוג עושה מאמצים כבירים כדי לסקר כמה שיותר. או במילים אחרות, ברגע שלאור יהיו מספיק סרטים חדשים לכתוב עליהם, הוא יעלה את החלק השלישי בפרוייקט שלו, בו הוא מנסה לצפות בכל 65 המועמדים לפני שיצטמצמו לתשעה. הנה חלקים א' וב' לטובת מי שפיספס.

תגובות

  1. דני הגיב:

    דווקא הביקורות על "פלונטר" מצוינות.

    ואומרים ש"מגה-מיינד" מאוד מזכיר את "מפלצות נגד חייזרים" אז חשבתי שאתה בטח תאהב אותו מאוד 🙂

השאר תגובה