• כחום הגוף
  • אוסקר 2023/24: הטקס בסיקור חי
  • אוסקר 2023/24: מהמרים על הזוכים
  • מאהבת, מטרידנית, רוצחת
  • אוסקר 2023/24: דירוג כל הסרטים המועמדים
  • אוסקר 2023/24: איך הלך עם ההימורים המוקדמים
  • אוסקר 2023/24: רשימת המועמדים המלאה

טריילר ראשון ל"אומץ אמיתי" של האחים כהן

29 בספטמבר 2010 מאת אורון שמיר

איתן וג'ואל כהן מסרבים לנוח. מאז שהשתחרר להם הפקק היצירתי של אמצע שנות האלפיים, האחים לבית כהן עובדים נון סטופ. זה התחיל עם מאסטרפיס שזכה באוסקר בשנת 2007. זה המשיך עם העדות לכך שגם בנמנומי הצהריים בין שכתוב לשכתוב של תסריט "ארץ קשוחה", השניים עדיין עובדים. התוצאה הייתה "לקרוא ולשרוף", קומדיה חביבה שזכתה לכיסוחים לא מוצדקים ב-2008. בחודשים הקרובים עומד לצאת סרטם השלישי הרביעי של האחים בארבע שנים (תודה לארז בתגובות שהזכיר לי את "יהודי טוב" AKA "איש רציני" משנת 2009 וגרם לי לקבוע תור לרופא זכרונות). באופן אירוני למדי, מדובר ברימייק. הסרט האחרון של הכהנים לפני "ארץ קשוחה", היה גרסת 2004 לקומדיה הבריטית "לחסל את הליידי". זהו הפקק המדובר, אחריו הגיעו שלוש שנות יובש, אשר נחשב גם לסרט החלש ביותר בפילמוגרפיה העשירה שלהם. אך מי אם לא הם יצפצף על חוקיות בכלל וחוק החזרה הנצחית של ההיסטוריה בפרט. ימצא את הכאוס בכל דבר בעל משמעות.

הנה הטריילר לסרט החדש של האחים כהן ואחריו כמה הסברים והגיגים:

סרטם החדש יהיה רימייק למערבון "True Grit", או יותר נכון להגיד עיבוד נוסף לספרו של צ'רלס פורטיס הנושא את אותו שם. אגב, כבר מעכשיו כדאי להתחיל לכנותו בשם "אומץ אמיתי". כך נקרא הסרט המקורי וזה בטח הרבה יותר טוב מכל שם שמפיצי הסרטים עלולים להגות. גרסתו הקולנועית של הבמאי הנרי הת'אוויי משנת 1969, התמקדה באשה צעירה אשר מחפשת נקמה ברוצחו של אביה וחוברת אל שני רובאים במטרה ללכוד אותו בטריטוריה עוינת, כיאה למערב הפרוע. קים דרבי הנערית כיכבה בתפקיד הראשי, ולצידה תותחים רציניים בדמות ג'ון וויין, רוברט דובאל ודניס הופר. בגרסה הכהנית המחודשת ייכנסו לנעליהם ג'ף ברידג'ס, מאט דיימון וג'וש ברולין. היילי סטיינפלד בת העשרה תגלם את הילדה תאוות הנקם, שנדמית צעירה בהרבה בסרט הטרי מאשר במקורי.

הטריילר לסרט הקודם (1969):

והנה ג'ון וויין מקבל את פסלון האוסקר שלו על משחקו בסרט:

ואפרופו פסלים זהובים של אנשים עירומים – העובדה שהטריילר מבטיח יציאה בחג המולד יחד עם ההצגה של שהשחקנים הראשיים בו בתור "המועמד או הזוכה בפרס האוסקר", עשויה לרמז על הכוונות של אולפני פאראמונט להריץ את הסרט לאוסקר הקרוב. ובכל מקרה, הקדימון הקצרצר מראה בדיוק מה יכולים האחים כהן לעולל למערבון העתיק ההוא. להזריק לו מעט יותר קצב ולבטח כמות נכבדת של הומור שחור ואווירה אפלה ומוזרה במקצת. כיף גדול יהיה לראות סוף-סוף מערבון אמיתי של האחים, ז'אנר שהם טרם העניקו לו את הטיפול הראוי. כלומר, אם לא מחשיבים את "ארץ קשוחה", שהיה יותר ניאו-מערבוני מאשר ווסטרן של ממש. כזה עם פרצופים מלוכלכים מאבק שריפה, מרדפי סוסים ואם אפשר איזה אינדיאני או שניים. באשר למנה נאה של אקדחים, מוות ורגעי קולנוע בלתי נשכחים, אני לגמרי סומך על האחים כהן. אבל האם ההתגרות הזו באלילת הרימייק יהיה הסוף של שיאם הנוכחי? אין ספק שלפחות דבר אחד כבר יש להם – "אומץ אמיתי".

תגובות

  1. עד כמה שאני יודע "אומץ אמיתי" הוא גם שמו העברי של הסרט המקורי, סרט שהוא כולו ג'ון ויין והמתבסס במידה רבה על דמותו – כסוג של אב חלופי לאמריקה, קושח יותר, אך עושה תמיד את הדבר הנכון כאשר מדובר בעזרה לאחרים והליכה נגד הסיכויים. ויין גילם בסרט את רוסטר קג'בורן ואף שב לגלם את הדמות בסרט המשך הנושא את שם הדמות (ומציב את ויין מול קתרין הפבורן) זה גם היה מערבון שמרני שנוצר מול המערבונים הריזיוניסטיים שהחלו לצוץ באותה תקופה, לכן היה בו מימד מיושן גם בזמן אמת. ההצלחה שלו הייתה גם בגלל שוהא אישר את הערכים האמריקאים הטיפוסים של הצלחה של האינדיוודואל המייצג את הצדק המוחלט, זקוק רק לעצמו אך פועל בסופו של דבר למען החברה. נדמה לי שאחים כהן לא ישמרו על מימד זה של הסרט.

  2. ארז.ס הגיב:

    לא איזכרת את "איש רציני" (או יהודי טוב במפיצית) בכוונה או בטעות?
    כך שהסרט הקרוב הוא הרביעי בארבע שני.

    1. חי חידקי, אתה צודק!
      שכחתי את אחד הסרטים הטובים של 2009… כנראה שההספק של הכהנים באמת הוציא אותי משיווי משקל 🙂

  3. עידן וילנצ'יק הגיב:

    האמת היא שבין לחסל את הליידי לבין ארץ קשוחה,האחים כהן ביימו אפיזודה עם סטיב בושמי בסרט פריז,אני אוהב אותך משנת '2006.בין הבמאים האחרים שתרמו לסרט היו גם גאס ואן סנט,אלפונסו קוארון,ווס קרייבן ,טום טיקוור ואלכסנדר פיין.אני מניח שהסרט לא הוצג ביסוד המעלה.

    1. האמת היא שהאחים גם עשו סרט קצרצר, ממש אחרי "ארץ קשוחה" במסגרת פרוייקט "To each his Cinema" שציין 60 שנה לפסטיבל קאן או משהו דומה. אבל אני לא סופר סרטים קצרים, למרות שהם רק מחזקים את הטענה שהאחים ברצף יצירתי חסר תקדים. לפחות מאז תחילת שנות ה-2000, אז שיחררו את "אחי איפה אתה?" (2000) , "האיש שלא היה שם" (2002), "אכזריות בלתי נסבלת" (2003) ו"לחסל את הליידי" (2004). רצף שנגמר ברימייק, שעצר את הקריירה שלהם למשך כמה שנים.

      אה, ועידן – פה זה לא סינמסקופ. אתה לגמרי מוזמן להגיב פה ולשתף את הגולשים בידע שלך. רק בבקשה, נסה לחסוך בעקיצות. וסתם שתדע, ב-2006 גרתי בתל-אביב…

      1. אגב, שני הסרטים הקצרים שלהם הם מן הטובים ביותר בכל אחד מן הפרוייקטים. הסרט לקאן משום מה לא נכלל בDVD של הפרויקט. בזמנו שמעתי טענה כי הם שומרים אותו לתוספות של ארץ קשוחה – זה לא קרה.

  4. עידן וילנצ'יק הגיב:

    אני צוחק איתך.לרוה אין כלל חוש הומור.

  5. עידן וילנצ'יק הגיב:

    אומץ אמיתי זיכה את ג'ון ויין באוסקר ומנע מדסטין הופמן ומג'ון ווייט אוסקר על הופעות איקוניות בקאובוי של חצות שהיום הוא סרט כ"כ מיושן שאי אפשר לצפות בו בלי לבוא במבוכה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.