• פסטיבל סולידריות 2025

"פייטר", סקירה

2 בינואר 2011 מאת אורון שמיר
איזה כיף לבוא עם ציפיות לסרט אמריקאי אפוף דיבורי אוסקר - ולקבל כגמולך. כבר אמרתי זאת בסיכום השנה, אבל אשוב ואדגיש שלו הייתי עורך את רשימת סרטי השנה בעוד חודשיים, היא הייתה נראית אחרת לגמרי. 2010 אמנם נגמרה, אבל הסרטים האמריקאיים המדוברים שלה טרם הוקרנו בישראל. "פייטר" אמנם עלה באופן טכני יומיים לפני תום השנה, אבל מי שיראה אותו יעשה… להמשך קריאה

עלו השבוע: "פייטר" ועוד ארבעה

30 בדצמבר 2010 מאת אורון שמיר
סוף שבוע אחרון לשנה זו וחמישה סרטים חדשים שוטפים את המסכים. אחד מהם נמנה עם הסרטים היותר מדוברים של שנת 2010, כך שמגיע כל הכבוד למפיצים על שעמדו בזמנים. ארבעת האחרים מוכרים פחות, אבל עשויים לעניין לא פחות. הסרט המשמעותי ביותר (מבחינתי) שעולה היום לאקרנים הוא "פייטר" ("The Fighter"), דרמת האיגרוף של דייויד או ראסל בה מככבים מארק וולברג, כריסטיאן… להמשך קריאה

עלו השבוע: "טרון: המורשת" ועוד חמישה

16 בדצמבר 2010 מאת אורון שמיר
וואו, איזה סופש מעולה לחובבי סרטים איכותיים. נכון שציינתי בכותרת קודם כל את "טרון המורשת" ("TRON: Legacy"), ההוליוודי רב התקציב מבין כולם, אבל תראו את היתר. מטורקיה מגיע הסרט הפיוטי של סמיח קפלנגולו, "דבש" ("Bal"), שאור נשפך ממנו עוד בפסטיבל חיפה. מרומניה מפציע "שם תואר: משטרה" ("Politist, adjectiv") של קורנליו פורומבויו, אשר כיכב בפסטיבל החיפאי של לפני שנתיים ומאז נעלמו… להמשך קריאה

עלו השבוע: "עוד שנה" ו-"פעילות על טבעית 2"

9 בדצמבר 2010 מאת אורון שמיר
אחרי המבול של השבוע שעבר, שכלל שמונה סרטים חדשים, בתי הקולנוע מעדכנים את לוח ההקרנות בשניים נוספים בלבד. בשביל האיזון, כנראה. הראשון הוא סרטו החדש של הבמאי הבריטי מייק לי, אשר מעניין יהיה לראות האם יצליח חרף ההתבטאויות של הבמאי נגד מדיניותה של ישראל וביטול הגעתו ארצה לפני כחודש וחצי. "עוד שנה" עוקב אחר זוג מבוגר ונשוי באושר במשך ארבע… להמשך קריאה

"אל תלחצי אני בדרך", סקירה

6 בדצמבר 2010 מאת אורון שמיר
מרוב אוסקרים אירופאיים, פסטיבלים יהודיים וכלבת, נשכחה מליבי הסקירה שכתבתי לעכבר העיר אונליין על הקומדיה החדשה של טוד פיליפס, בכיכובם של רוברט דאוני ג'וניור, זאק גליפיאנקיס וכלכלב. ולפעמים כאשר כותבים על סרט כמו "אל תלחצי אני בדרך" ("Due Date"), שאין המון מה להגיד עליו, מפליגים למחוזות לא מאוד קולנועיים. כמו למשל תלונות על שיבוש השם הלועזי, ביטוי ידוע המתייחס בדרך… להמשך קריאה

לסלי נילסן – מלך הפארודיות האחרון

1 בדצמבר 2010 מאת אורון שמיר
בניגוד לתחזית האחראים על תרגום שמות סרטיו לעברית, לסלי נילסן לא מת מצחוק, אלא מסיבוך של דלקת ריאות. זה קרה בליל ה-28 בנובמבר, במדינת פלורידה אשר בארה”ב. הוא היה בן 84 במותו, אבל נדמה שתמיד היה בסביבה. זאת הודות לתהילה המאוחרת יחסית אליה זכה, שכן התפרסם רק בשנות החמישים לחייו והשמונים למאה הקודמת. קצת כמו סטיב מרטין, נדמה שתמיד היה… להמשך קריאה

עלו השבוע: "פלונטר" ועוד שלושה

25 בנובמבר 2010 מאת אורון שמיר
עוד יום חמישי ועוד יבול שבועי של ארבעה סרטים טריים, המנסים להשתבץ בלוח ההקרנות של בתי הקולנוע. הראשון הוא הסרט החדש של אולפני וולט דיסני, מעין עיבוד משוחרר לאגדת רפונזל ושיערה הבלתי נגמר בשם "פלונטר" ("Tangled"). מה עוד צריך לדעת עליו חוץ מזה שהוא החדש של דיסני? שהאנימציה היא ממוחשבת, ולא מצויירת ביד כמו "הנסיכה והצפרדע" מאשתקד. שהוא סרט האנימציה… להמשך קריאה

"מרכבת הדואר": ההתחלה של המערבון ושל הכוכב הגדול ביותר שלו

22 בנובמבר 2010 מאת עופר ליברגל
גם לפני סרטו של ג'ון פורד משנת 1939, "מרכבת הדואר" ("Stagecoach"), המערבון היה הז'אנר הפופולרי ביותר להפקה בהוליווד. כלומר, הופקו יותר מערבונים מכל ז'אנר אחר. אך אלו היו הפקות זולות, שלא זכו לתקציב גבוהה, שיווק נרחב או יחס ביקורתי. ברבים מן הסרטים האלו שיחק בתפקיד הראשי ג'ון וויין. אולם, זה לא הפך אותו לכוכב, ולא רק בגלל רמת החשיפה הנמוכה לה זכו… להמשך קריאה

עלו השבוע: "הארי פוטר 7" ועוד שלושה

18 בנובמבר 2010 מאת אורון שמיר
סוף שבוע לא רע בכלל עבור צופי הקולנוע הרעבים לסרטים חדשים. ארבעה סרטים טריים, הפרושים על-פני מגוון רחב יחסית של ז'אנרים, מוקרנים מהיום בבתי הקולנוע. אך עם כל הכבוד לשלושת האחרים, זהו קודם כל סוף השבוע של "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 1" ("Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1"). כן, הנדבך הראשון בפרק הסופי של סדרת הקוסם הקולנועי… להמשך קריאה

האם אנחנו צריכים את ג'יימס בונד?

14 בנובמבר 2010 מאת אורון שמיר
בסוף השבוע שעבר, נתבקשתי לכתוב כתבה עבור אתר עכבר העיר אונליין, בעקבות ההודעה כי הסרט ה-23 בסדרת ג'יימס בונד, חוזר למסלול הפקה תקין אחרי חודשים של דחיות, ביטולים ואי בהירות כללית. אני מעלה לכאן את הטקסט מכיוון שמכל האנשים, דווקא אני המגן בחירוף נפש על גלגולו הנוכחי של 007 ועל שני הסרטים האחרונים בסדרה - דווקא אני מקבל טוקבקי נאצה.… להמשך קריאה
×