• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

"שודדי הקאריביים: זרמים זרים", הטריילר המלא

22 במרץ 2011 מאת אורון שמיר

עד עכשיו פשוט סירבתי להתרגש. מודה. כל החדשות לא הזיזו לי ושום תמונה חדשה לא דגדגה. אפילו הטריילר הראשון, אותו ראיתי בקולנוע ובתלת-מימד, גרם לי בעיקר לעקם את הפרצוף. אבל אתמול צפיתי בטריילר המלא לסרט הרביעי בסדרת "שודדי הקאריביים", אשר ייקרא בעברית "זרמים זרים" ("Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides"). ופתאום, בבת אחת וללא אזהרה מוקדמת, ניצת בי זיק ההתלהבות. כמו הבקבוק שמתנפץ על הספינה כיריית הפתיחה להפלגה ברת מזל, כך הקדימון החדש מסמל עבורי את תחילת הציפייה הארוכה עד ל-19 בחודש מאי, אז יעלה הסרט בבתי הקולנוע בארץ. כרגיל, צפו בטריילר ואז קיפצו פנימה אל הפוסט כדי להגיב ו/או לקרוא את תגובתי שלי.

כאמור, בניגוד לכל הנסיונות הקודמים לגרות את בלוטת הקולנוע הבידורי, הטריילר החדש לא רק מצליח במשימה אלא חושף מספר סיבות לאופטימיות. ראשית, אין בו אפילו רגע אחד של אורלנדו בלום או קירה נייטלי. על אף חיבתי הידועה (לפחות לאחת מהן), קו העלילה הנ"ל מיצה את עצמו מזמן. שובם המבורך של ג'וני דפ כקפטן ג'ק ספארו האהוב וג'פרי ראש כקפטן ברבוסה האהוב-רק-מעט-פחות, מגובה בשתי דמויות ראשיות חדשות. איאן מקשיין הוא ליהוק אדיר לתפקיד קפטן שחור-הזקן ודווקא לגביי פנלופה קרוז כאנג'ליקה, בתו של שחור-זקן, יש לי הרגשה רעה. על אף שאשה נוספת מעברו של ג'ק ספארו היא מרכיב הכרחי לקלחת העלילתית אשר טוו התסריטאים טד אליוט וטרי רוסיו, אשר חתומים גם על הסרטים הקודמים. עוד בגזרת אנשי הצוות נקבל בברכה את האנס זימר על הפסקול ודאריוש וולסקי מאחורי המצלמה, כאשר את שמו של הבמאי החדש המחליף את גור ורבינסקי אשמור לפסקה העוסקת בסיבות לדאגה.

העלילה המתבהרת מן הטריילר הייתה ידועה עוד בתום הסרט השלישי בסדרה. בהתבסס באופן חופשי עד מאוד על ספרו של טים פאוארס "זרמים זרים", שודדינו היקרים יחפשו הפעם את מעיין הנעורים. לספארו יש מפה ונראה ששני צידי המתרס המעוניינים בה יהיו הפיראט ממנו פוחדים כל הפיראטים (שחור-הזקן) והאימפריה הבריטית (עם חיזוק מפתיע של ברבוסה כאימפריאליסט. אני מהמר שהוא ישוב להיות שודד-ים בשלב די מוקדם של הסרט). עוד מסתבר שכדי להגיע אל המעיין המבוקש יש צורך, גם אם לא ממש ברור בשלב זה, בבת-ים. לא עיר החוף הישראלית, כי אם סירנה של ממש, אשה שחציה התחתון זנב דגיגי. נשמע כמו התחלה של מיתולוגיה חדשה ואני לגמרי מבסוט מכך.

מימין: איאן מקשיין, ג'וני דפ ופנלופה קרוז. מאחור: משהו שנראה כמו פיראט-זומבי (יש!)

בצד הפסימי, והרי אי אפשר בלעדיו, יש מספר דומה של סיבות לצפות לנורא מכל. ראשית, נדמה שהסתלקותם של שני הנאהבים מן הטרילוגיה הקודמת, פינתה את מקומה לסיפור אהבה חדש. כזה המתרקם בין בת-ים לגברבר בלי חולצה. ארורים תהיו סרטי "דמדומים"! שנית, הבמאי החדש שפחדתי להגות את שמו הוא רוב מארשל, הידוע לשמצה. כל עוד אף אחד לא פוצח בשיר ו/או נאמבר מוזיקלי גרנדיוזי ומביך, אני סומך על שאר אנשי הצוות שינווטו את הספינה גם כשהקפטן שיכור, או סתם לא משהו. שלישית, מן הטריילר משתקפים לא מעט קטעים המתרחשים על היבשה. אם מדובר באיים אקזוטיים ומסתוריים – אני בעד. אבל רוב הסצינות אשר כללו את הציבליזציה של אותה התקופה בסרטים הקודמים, זכורים לי כחלשות יותר מאלה המתרחשות בים הפתוח. סיבה אחרונה חביבה לדאגה היא העובדה שהסרט יוקרן בתלת-מימד. האמת היא שלגמרי נמאס לי מהטרנד הזה וכולי תקווה שהוא יחלוף כבר. מאידך, ייתכן שבזכות העובדה שהסרט צולם מראש בתלת (ולא הומר לאחר מעשה כמו סרטים מסויימים שעשו לי כאב ראש) תסייע לו להיות חלק מן המסורת של שודדי הקאריביים – סדרת סרטים שכל הווייתה ומטרתה היא לשעשע את הצופים. הרי למקוריות או לקסם האמיתי של הסרט הראשון, אני לא מצפה שיכוונו או יגיעו שוב, אי פעם.

כך או אחרת, בחודשיים הקרובים תהיה עוד סיבה לחרוש מחדש את הפסקול(ים) של האנס זימר לטרילוגיה הקודמת, כדי להעביר את הזמן עד לשובו המיוחל של קפטן ג'ק וידידיו, הותיקים כחדשים. וזה רק כי אני לא שותה רום, או גולש באתרים פיראטיים 🙂

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.