• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״הרבי קפוארה״, ״המלכה השישית״, ״הם באים בלילה״, ״אי הפאפינים – חברים חדשים״, ״דורימון הסרט״

4 ביולי 2024 מאת אורון שמיר

יום עצמאות שמח לארצות הברית של אמריקה, בתקווה שזה לא האחרון שייחגג, וחודש יולי עם הרבה דברים לצפות להם בישראל. סיום המלחמה יהיה נחמד, סתם הצעה. זה גם יעזור להנות יותר מפסטיבל ירושלים המתקרב, שבדיוק הכריז על סרט פתיחה: ״תלמה״, קומדיית פעולה בכיכובה של ג׳ון סקוויב כקשישה שנופלת בפח בעוקץ אינטרנטי ויוצאת לנקום משל הייתה ג׳ייסון סטייתהם ב״הכוורן״. תוכניה תהיה ביום ראשון הקרוב, אז גם אפשר יהיה להזמין כרטיסים, וההתרגשות רבה. כמובן שנשתדל להזדרז עם ההמלצות שלנו, אבל אומר מראש שזה כנראה יקרה רק בשבוע שלאחר מכן עד שיוקרנו כמה סרטים לעיתונאים. יש עוד שבועיים לפתיחה, אז נמשיך לעדכן. במקביל, עופר ואני ניסינו לכסות כמה יותר סרטים לצפייה ביתית, ואני כבר מודיע שלפחות אני אמשיך במגמה הזו, אחרי מבט ברשימת הסרטים השבועית. יש גם סיבות להגיע לסינמטקים, על אחת מהן עופר כתב מוקדם יותר השבוע.

הרבי קפוארה – סרטי דוקאביב ממשיכים להשתלט על המסכים, והפעם אני מזכיר סרט שמקבל גם הפצה מסחרית לא רק בסינמטקים אלא בקולנוע לב. אותו הטיפול לו זכו סרטיו הקודמים של ברק הימן ("החבר דב", "דני קרוון"), חצי מצמד האחים הימן שממשיך לבסס את עצמו כביוגרף של דמויות מרתקות בהוויה הישראלית. הפעם הוא מתלווה עם מצלמתו אל מיקי חייט, מייסד עמותת "חרדים לקצב" שהוקמה במטרה לחבר בין רוח וגוף ולגשר בין פחדים וחלומות. מי שהיה פעם נער חרדי ביישן נהפך למאסטר אמנות הלחימה הברזילאית קפוארה. הוא לא מסתפק בתהילת עולם אלא נחוש להביא את הבשורה אל הקהילה החרדית של בני ברק, מה שמעורר כל מיני תגובות יש להניח. אני עוד לא יודע, טרם צפיתי, אבל סקרן.

המלכה השישית (Firebrand) – סרטי פסטיבל קאן 2023 ממשיכים  להגיע בסערה, ולא, לא טעיתי בשנתון. לבמאי של הסרט הזה, קארים איינוז, כבר היה סרט חדש יותר בתחרות של קאן השנה, ״מוטל דסטינו״. הוא יצר אותו בברזיל, מולדתו, אחרי קבלת הפנים שחטף סרטו הקודם, זה שזכה כעת בישראל לשם ״המלכה השישית״. לא יכולתי להביא את עצמי לכתוב עליו בפסטיבל ההוא, רק להזכיר בקצרה כמה לא נהניתי, אבל אולי הזמן להרחיב הגיע. על פניו, שום דבר יותר מדי מצלק: ג׳וד לאו הוא הנרי השמיני, אליסיה ויקנדר היא קתרין פאר, אשתו השישית וזו שזכורה היסטורית כשורדת. יש לה ממה לחשוש משום שהמלך הנודע במזגו הרע יוצא להילחם, חוזר חולה ופרנואיד מתמיד, והיא בינתיים כבר הספיקה לבסס שליטה חלקית בחצרו. הנרייטה וג׳סיקה אשוורת׳ (״להיות ג׳יין״) עיבדו את הרומן מאת אליזבת פרימנטל (״גמביט המלכה״) ואם אוסיף עוד כמה שמות מכובדים זה רק יישמע עוד יותר מפתה. אז נלך על אדי מרסן, סיימון ראסל ביל וסאם ריילי.

הם באים בלילה (Arcadian) – הספיק לנו סרט פוסט-אפוקליפטי אחד על משפחת בני אנוש שמפחדים מפלישת יצורים, אחרי שובו של מותג ״מקום שקט״ לפני שבוע? לא ולא, אם תשאלו את הוליווד או את מפיצי הסרטים בישראל. הפעם הפולשים מגיעים רק בלילה, מכלים את כל מה ומי שלא הספיקו לשוב בזמן למקום מבטחים. קצת כמו ב״הם רואים הכל״, גם הוא מהחודש שעבר, אז אני מתחיל לתהות האם מדובר באותם ״הם״. כנראה שלא ואת הסרט הזה מוביל ניקולס קייג׳ בתור אב לשני בנים, בגילומם של ג׳יידן מרטל ומקסוול ג׳נקינס, המנסה להגן עליהם מפני הסכנות שבחוץ. מייק ניילון (״קוד האומץ״) כתב את התסריט, ובנג'מין ברוור (״האמון״) ביים. תמונה מתוך הסרט בראש הפוסט.

הרבי קפוארה

אי הפאפינים – חברים חדשים (Puffin Rock and the New Friends) – הסדרה המונפשת ״אי הפאפינים״, שבוודאי מוכרת להורים עם נטפליקס, מגיעה לקולנוע. הפאפינים הם תוכי ים, או איורים על אריזת מותג דגני בוקר מבחינתי, והפעם יש להם חברים חדשים כפי שמרמז שם הסרט. יש גם עלילה, מלבד הגעת דמויות חדשות אל אי תוכי הים, והיא כוללת ביצה שהלכה לאיבוד וסופה שמתקרבת אל האי, מה שהופך את החיפושים אחרי האבדה למירוץ נגד הזמן. שרה דודי כתבה וג׳רמי פורסל מאולפני ״קארטון סאלון״ ביים, יחד עם לוריין לורדן מהאולפנים האיריים. מה שאומר שהאנימציה הכמו-דו-ממדית יפה במיוחד.

דורימון הסרט (Doraemon the Movie: Nobita's Earth Symphony) – במעבר חלק נסיים את הסיבוב בבתי הקולנוע עם סרט אנימציה יפנית. אין שם עברי אז נאלצתי להמציא לו אחד, מזל טוב וברכותיי. דורימון הוא מותג אנימה ותיק, חתול כחול וחייכן, וגם את הדמות של נוביטה אולי ראיתם וראיתן פעם. צפיתי בטריילר הזה בקולנוע ועדיין לא לגמרי הבנתי מה קורה איתם הפעם, אבל אנסה: דורימון, נוביטה ודמויות נוספות נקראות להציל את כדור הארץ ממנו נעלמת יום אחד כל המוזיקה, על ידי כך שהם עוברים לממד שכולו מוזיקה. סביר שלא ממש הצלחתי, תשאלו את קאזוקי אימאי, שביים גם סרטים קודמים של דורימון, מה בדיוק הולך כאן. או שתצפו ותדווחו לי, אני חש שלא אספיק לצפות בזמן.

השוטר מבוורלי הילס: אקסל פולי (Beverly Hills Cop: Axel F) – נטפליקס החליטו לחגוג את יום העצמאות האמריקאי עם סרט רביעי בסדרת הסרטים שהפכה את אדי מרפי לסופרסטאר. הוא פשוט מגיע 40 שנים אחרי הראשון ו-30 אחרי השלישי והאחרון לעת עתה, אבל אל תהיו קטנוניים. השוטר מדטרויט שב אל שכונת בברלי הילס, וכן זה האיות האייטיזי-ניינטיזי והנכון כי נמאס מהכפלת ו׳ בלי שום סיבה, הפעם כדי להציל את בתו המתנכרת לו (טיילור פייג׳). כל הסבים החמודים מהסרטים המקוריים חוזרים (פול רייזר, , ג׳ון אשטון, ג׳אדג׳ ריינהולד, ברונסון פינצ'וט), מצטרפים אליהם קווין בייקון וגם ג׳וזף גורדון-לוויט. הבמאי הפעם הוא מארק מולוי שזהו לו סרט ביכורים.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.