• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״עוד סיפור אחד״, ״אלת המזל״, ״הקדושים של ניוארק״, ״בשביל מה יש חברים״, ״לפני הסערה״

23 בספטמבר 2021 מאת אורון שמיר

חג סוכות שמח, במיוחד לחוגגים ולחוגגות על הכרמל החיפאי משם מדווחים במרץ אור ועופר. הדרך היחידה שלי לעצור אותם לרגע הייתה לתקוע את פוסט הסרטים החדשים השבועי מתישהו בלו״ז, כאשר ברקע הדיווחים נערמים וישוחררו לחופשי בקרוב. נמסר לי שגם קיר העיתונות בחיפה כבר מלא בכתבי סריטה אז ניתן גם להם מנוחה ונשוב להודות לכל הצוות המארח שם את הנציגים שלנו. את הפגרה ננצל להיכרות עם חמישה סרטים חדשים החל מהיום בבתי הקולנוע, ומספר זהה של כותרים לצפייה ביתית בחצי השני של המדור. שווה גם לציין ש״הארי פוטר ואבן החכמים״ יוקרן בלא מעט בתי קולנוע וחלק מן הסינמטקים, לכבוד 20 שנה לצאת הסרט שהחל את המותג הקולנועי המבוסס על זה הספרותי.

עוד סיפור אחד – הקולנוע הישראלי חוזר, לצד התחרות העלילתית בחיפה, עם סרט חדש שטרם הוקרן גם לא בפרסי אופיר. גורי אלפי מביים לראשונה וגם מככב בסרטו, שאינו מיוזיקל שירי שימי תבורי למרות הכותרת אלא קומדיה רומנטית. זהו עיבוד לספר "לחוץ חתונה" של עומר ברק, עליו חתומים מלבד אלפי והסופר גם דרור ויידמן, גלית חוגי ונועה ארנברג (יוצרות הסדרה ״האחיות המוצלחות שלי״ אותה שגם אותה ביים אלפי). במרכזו עיתונאית (דינה סנדרסון) החושפת את ליבה בפני הדייט שלה (אלפי). עיקר החשיפות כוללות רומן עם הבוס הנשוי (ליאור אשכנזי), שהטיל עליה לכתוב כתבה על בחור שיוצא לדייט בכל יום עד שהוא מוצא את האחת. היא בוחרת בידיד הקלולס שלה (מעיין בלום) ואולי הורסת לו את הסיכוי לאהבת אמת (דניאל גל).

הקדושים של ניוארק (The Many Saints Of Newark) – יש חובבי ״הסופרנוס״ בקהל? אל תענו, שלא אתחרש. אם הזמנתם פריקוול לעלילות טוני סופרנו, עם מייקל (הבן של) גנדולפיני בתור הנער שיהיה למאפיונר בניו-ג׳רזי, הוא הגיע שבוע לפני ההפצה בארה״ב. לצידו של גנדולפיני ג׳וניור שנכנס לנעלי אביו המנוח בגילומה של אותה דמות אייקונית, מככבים בין היתר ג׳ון ברנתל, ורה פרמיגה, בילי מגנוסון, קורי סטול, אלסנדרו ניבולה, ג׳ון מגארו וריי ליוטה. אני רק אזכיר שהפעם הקודמת שסדרה פופולרית ניסתה לשוב לעולם שבראה דרך סרט, התוצאה הייתה ״אל קמינו: שובר שורות – הסרט״. הפעם הסימנים יותר מעודדים, כולל הפצה קולנועית. יוצר הסדרה, דייויד צ׳ייס, הוא שכתב את התסריט יחד עם לורנס קונר, שעבד עימו גם בסדרה. הבמאי הוא אלן טיילור, מי שביים כמה וכמה פרקים בסדרה כמו גם ביצירות דוגמת ״משחקי הכס״ ו״מד מן״. הבעיה היא שבקולנוע הוא אסון (״תור: העולם האפל״, ״שליחות קטלנית ג׳נסיס״), נקווה שיישען על שורשי המותג.

לפני הסערה (Force of Nature) – למי שהחזרה של אור אל ״הבונה״ עשתה חשק לצפות במשהו נוסף עם מל גיבסון, כולל כל הבעייתיות הנלווית לשחקן בימינו, הנה סרט בכיכובו מהשנה החולפת שמצא כעת את דרכו לקולנוע. הוא מגלם דייר שמסרב להתפנות מבניין באמצע הוריקן בדרגה 5, למורת רוחה של בתו (קייט בוסוורת׳) והשוטרים (אמיל הירש וסטפני קאיו) שמגיעים לדאוג לשלום הדיירים בזמן שהסופה בדרך. סיבה נוספת לעזוב או להישאר מגיע בדמות גנגסטרים, בראשות דייויד זאייס, שמחליטים לשדוד את הבניין באמצע הסופה, כי יש בו עשרות מיליוני דולרים. אם הבנתי את התקציר, זה מאוד משונה כל העניין. בקטע משונה אף יותר, זה לא רימייק של ״הוריקן״ אלא סתם אותה עלילה. קורי אם. מילר כתב, מייקל פוליש, בן זוגה של בוסוורת׳, ביים.

בשביל מה יש חברים?! (Friendsgiving) – ביקשתי כבר קודם לא לצעוק, אבל הסרט הזה מתחיל ברגל שמאל אצלי עוד משלב הכותרת. סימן קריאה זה נחמד לפעמים! סימן שאלה? למה לא. שניהם יחד?! מעיד על פאניקה לא נחוצה בעיניי. במקור, הכותרת רומזת על ארוחת חג הודיה אלטרנטיבית, עם יותר חברים מאשר משפחה, אבל זה חג שנחגג בישראל ולכן אין בעיה להפיץ את הקומדיה הזו בתאריך הלא נכון. זהו סרט הביכורים כבמאית של השחקנית והכותבת ניקול פאון, שגייסה לשורותיה את מאלין אקרמן, קאט דנינגס, ג׳יין סימור, ג׳ק דונלי, עיישה טיילר, ריאן הנסן, צ׳לסי פרטי, כריסטין טיילור ואנדרו סנטינו (מבין אלה שזיהיתי) לארוחת חברים שהופכת לקומדיה משובשת.

אלת המזל (La dea fortuna) – הבמאי הטורקי-איטלקי פרזן אוזפטק עובד די בקביעות מאז הלהיט שלו מ-97׳, ״חמאם״, אבל אני לא בטוח מתי הגיע סרט שלו לישראל עד השבוע. הנוכחי היה חלק מפסטיבל קאן 2020 (זה שלא התקיים) ומגיע אלינו אחרי סבב פסטיבלים. הוא עוסק בבני זוג (סטפנו אקורסי ואדוארדו לאו) החווים דשדוש בחיי הנישואים אחרי 15 שנים יחד, עד שידידה שלהם (ג'סמין טרינקה) משאירה אצלם את ילדיה לכמה ימים. סילביה ראנפאני וג׳אני רומולי חתומים על התסריט יחד עם הבמאי שהפך את איטליה לביתו אבל לא שכח את שורשיו הטורקיים. התמונה לעיל היא מתוך הסרט.

סרטים חדשים ב-VOD

פריצה (Intrusion) – נתחיל עם סרט חדש בנטפליקס, החל מאתמול. פרידה פינטו (בתמונה לעיל) מגלמת את הדמות הראשית, שעוברת עם בעלה (לוגאן מרשל-גרין, שאינו טום הארדי) אל בית גדול בעיר קטנה. אולי זו הסיבה שמעונם נבחר לפלישה ביתית מבעיתה, אולי יש סיבות נסתרות נוספות ועל זה הסרט. כריס ספרלינג (״קבור״, ״גרינלנד״) כתב ומי שביים הוא אדם סאלקי.

נושא אותך בליבי (I Carry You With Me) – נקפוץ לתאריך של היום (חמישי ה-23.9) ואל עולם הקולנוע של יס. מי שפספסו את דרמת ההגירה הקווירית הזו בשבוע הגאווה של הפסטיבל הגאה, ודאי ישמחו להשלים את זוכה שני שני הפרסים בפסטיבל סאנדנס, אודות שף מקסיקני שסיפור אהבה חדש מוציא אותו מחוץ לארון, מרחיק ממנו את בנו וגורם לו לשקול את ארה״ב כיעד הבא. סרטה של היידי יואינג, דוקומנטריסטית בדרך כלל (״אחד מאיתנו״).

הזאב שבפנים (Werewolves Within) – אותו היום ואותו ה-yes אבל הפעם גם בסלקום tv וגם סרט שכבר נכתב עליו אצלנו, במסגרת אימת החודש תוצרת אור. אפשר לצפות בו גם בלי לדעת שהוא עיבוד של משחק מחשב, על עיירה קטנה שלכודה בסופת שלג בזמן שאולי משתולל איש זאב שם בחוץ. יערן חדש (סאם ריצ׳ארדסון) ועובדת הדואר הוותיקה (מילאנה ויינטרוב) ינסו לשמור על הסדר בקומדיית האימה הזו. ג׳וש רובן ביים, מישנה וולף כתבה. כן, לתסריט של סרט אנשי זאב קוראים וולף.

קו האופק (Horizon Line) – אותו סידור כמו קודם מבחינת תאריך וספקיות תוכן, הפעם בדרמת הישרדות. אליסון וויליאמס ואלכסנדר דריימון מגלמים זוג העושה את דרכו לחתונה באיים טרופים. אמצעי התחבורה בו בחרו הוא מטוס קטנטן, עם טייס שחוטף התקף לב וכנראה הולך לעולמו, משאיר אותם להסתדר עם המכונה המעופפת ולא להתרסק אל הים הגדול. סרטו של מיקאל מרסימן השוודי (״נערת ליווי״).

הזרזיר (The Starling) – נטפליקס פתחו את החלק הזה של המדור עם סרט מאתמול ויסיימו אותו עם סרט שזמין החל ממחר (שישי ה-24.9) כי לפעמים דברים פשוט מסתדרים. לא בטוח שאפשר לומר את אותו הדבר על גיבורי הסיפור, בגילומם של כריס אודאוד ומליסה מקארתי. הוא בבית חולים פסיכיאטרי, היא בבית מדוכאת, הם סובלים מאובדן וציפור מסוג זרזיר תוקפת אותה. פיזית. לתמונה נכנס וטרינר שהוא גם פסיכיאטר, בגילומו של קווין קליין, וכל זה אמור להיות סרט אחד קוהרנטי. הבמאי תיאודור מלפי (״מאחורי המספרים״) הופקד על התסריט של מאט האריס. האם נטפליקס תשלים טרילוגיה של נשים המטפלות בציפורים כמטפורה לחיים עם כאב, אחרי הסרט ההוא עם נעמי האריס והלא-פינגווין? נותר רק לחכות.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.