• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״מכונת הכסף״, ״חדר״, ״שעה של גיבורים״

27 בינואר 2016 מאת אורון שמיר

שלושה סרטים חדשים עולים לאקרנים בסופש אחרון לחודש הראשון של השנה. שניים מהם מועמדים לאוסקר, בטרנד שיימשך גם בחודש הבא, גם בו בוודאי (כמעט) כל סופש יכיל סרט כזה או אחר שמתהדר במועמדות אחת או יותר. עד סוף פברואר כבר נזכה לצפות ברוב המוחץ של סרטי האוסקר, בדיוק בזמן לטקס שייערך ב-28 בפברואר, חודש מהיום. יש לי הרגשה לא מבוססת שזכייה או שתיים יגיעו מהיבול השבועי.

״מכונת הכסף״ (The Big Short) הוא הסיפור הגדול של האוסקרים מבחינתי. אלא לא רק חמש המועמדויות, אלא בעיקר זהות הבמאי, אדם מקיי, מי שחתום על הקומדיות הכי טובות בקריירה של וויל פארל (״לילות טלדגה״, ״החבר׳ה האחרים״ ושני סרטי ״חדשות״) – מועמד לאוסקר. הסרט אפילו זכה בגילדת המפיקים, מה שמשדרג את מעמדו והופך אותו למועמד מוביל. את הסרט אמנם מנסים למכור בתור דרמה קומית על נושא רציני, המשבר הכלכלי של העשור הקודם, אבל אחרי צפייה אני יכול לקבוע בוודאות שמדובר בקומדיה מהזן המטורף בו מתמחה היוצר. הפעם במקום וויל פארל ישנה סוללת כוכבים מרשימה, החל מכריסטיאן בייל וסטיב קארל בתור אנשי כספים שניסו להרוויח מהמשבר בטרם פרץ, בראד פיט (שגם הפיק) בתפקיד קטן כמנטור לשני כלכלנים צעירים, ריאן גוסלינג בתפקיד בנקאי צעיר שמספר את הסיפור, וכל מיני סלבס בתפקיד עצמם. צ׳רלס רנדולף (״אהבה וסמים אחרים״) סייע למקיי בכתיבת התסריט, המבוסס על הספר ששמו כשם הסרט הלועזי, אותו כתב מייקל לואיס (״מאניבול״). אני יצאתי מגדרי בעכבר העיר, עופר ימשיך את הכיוון כאן בסריטה.

״חדר״ (Room), המועמד לארבעה פרסי אוסקר, דורש גם הוא תשומת לב. הבמאי הוא לני אברהמסון (״פרנק״), ואת התסריט עיבדה אמה דונהיו על-פי ספרה שלה. הכוכבים האמיתיים הם צמד השחקנים הראשיים, ברי לארסון המעולה בתפקיד שהקנה לה את מועמדותה הראשונה לאוסקר, וג׳ייקוב טרמבלי, ילדון בן 9 עם קריירה די מרשימה (״להתעורר מפחד״, דיבוב ב״הדרדסים 2״ ועוד). השניים מגלמים אמא ובן החיים בחדר חנוק, בו כלא אותם פסיכופט שחטף את הגיבורה בהיותה בת-עשרה. בנם למעשה נולד באותו חדר וגדל בו עד גיל חמש, מה שעיוות קשות את תפיסת המציאות שלו, עד שאמו מצאה הזדמנות לנסות ולסיים את הסיוט בו הם חיים. ישנם בסרט שחקנים נוספים, כמו ג׳ואן אלן או שון ברידג׳ס, אבל זהו ללא ספק דואט של שתי דמויות בסיטואציה בלתי אפשרית. גם על הסרט הזה כתבתי לעכבר העיר, בעוד מי שיופקד על כתיבה לבלוג הוא אור.

״שעה של גיבורים״ (The Finest Hours) מגיע אלינו בהתאמה מושלמת למזג האוויר, לפחות על פי התקציר – בסופה שפקדה את החוף המזרחי של ארה״ב בשנת 1952, מיכלית נפט נבקעה לשניים והותירה את ניצוליה בלב ים, נאבקים בגלים וקופאים מקור. צוות חילוץ נשלח לסייע להם, לפני שאחת מן הסכנות המאיימות על חייהם תכריע אותם. הקאסט כולל בין היתר את כריס פיין, הולידיי גריינג׳ר, קייסי אפלק, בן פוסטר, אריק באנה ועוד. הבמאי הוא קרייג גילספי (״לארס והבחורה האמיתית״, ״ליל האימה״) ואת התסריט כתב הצוות של ״פייטר״ – סקוט סילבר, פול טאמסי ואריק ג׳ונסון. הם עשו זאת על-פי ספר, כמובן. בשבוע הבא – גם סרטים שלא מבוססים על ספרים. בעצם אני לא יכול להבטיח את זה.

פלוס – קול קורא, ריאן ריינולדס עונה

פסטיבל קולנוע דרום – יתקיים כבכל שנה בתחילת חודש יוני, אבל יצא כבר עכשיו בקריאה להגשות. בשנה שעברה לא התקיימה המסגרת החביבה עליי, התחרות העלילתית לסרטים עצמאיים ומגניבים, ואני אתאכזב באופן אישי עם הדבר יחזור על עצמו – אז נא להגיש. גם סרטים תיעודיים ישראליים יתקבלו בברכה, וזו מסגרת שהתחזקה אשתקד מאוד ובוודאי תאתגר את עצמה להתעלות מעל הישגי אשתקד. יש אפילו פרס ייעודי ליוצרים ומפיקים צעירים, אם אתם עונים או אתן עונות לקריטריונים. אפשר להגיש עד תחילת אפריל, אבל זה תמיד מגיע יותר מוקדם ממה שנדמה – הזדרזו.

ריאן ריינולדס – היה השם החם של השבוע בגזרת קשרי ישראל-ארה״ב, אלא אם מחשיבים את מה שעשו הטוקבקיסטים לכדורסלן לברון ג׳יימס. כיוון שאנחנו בלוג קולנוע אתמקד בריינולדס, שמקדם בימים אלה את הסרט החדש בו הוא מככב – ״דדפול״ (Deadpool). בדרך כלל אני לא אוהב לשתף פעולה עם מסעות פרסום ויראליים למיניהם, אבל זה שיעשע אותי במיוחד, ועל החיבה שלי לשחקן כבר פירטתי מוקדם יותר החודש. מה שקרה הוא שמישהו בישראל חמד לצון, והחליט לפרסם צילום מסך של התכתבות שלו עם הכוכב (כפי שאפשר לראות בחלק השמאלי של התמונה כאן למטה). בהתכתבות זו הוא מבקש את ריינולדס לבוא לישראל והכוכב גם כאילו ענה לו שאם יהיו לססטוס שלו מלא לייקים ותגובות יש על מה לדבר. מקסימים אותי כל מי שעשו לייק בתמימות, כלומר מי שחושבים שמסע יחצנות של סרט והכוכב שלו נקבעים בהחלטות שרירותיות ברשתות החברתיות. הזיוף נחשף במהרה, גרר אחריו יותר מדי חיקויים ממש לא מצחיקים כפי שקורה תמיד בעידן הנוכחי, אבל גם תגובה אחת של ריינולדס האמיתי, שהיא פרייסלס (בחלק הימני וגדול של יותר של התמונה שהכנתי כאן בהמשך). כבר ציינתי שאני חולה עליו?

ryan-reynolds

תגובות

  1. לב הגיב:

    אני מעדיף להתייחס ל"חדר" כטריו לאם, בן וחדר. בכל מקרה העדפתי אותו על הרעש של "מכונת הכסף".

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.