• סרטים חדשים: ״אמא!״ מגיע לבתי הקולנוע
  • פרויקט כל זוכי האוסקר לסרט הטוב ביותר - פרק 47
  • אימת החודש - אוקטובר 2017
  • על היחס הביקורתי לסרטים ישראליים בידוריים
  • ״סיפורי מאירוביץ׳״, סקירה וניתוח
  • פרויקט כל זוכי האוסקר לסרט הטוב ביותר - פרק 46
  • ״אנשים ומקומות״, סקירה
  • פרויקט כל זוכי האוסקר לסרט הטוב ביותר - פרק 45
  • דיווח שני ואחרון מפסטיבל הקולנוע של ניו יורק
  • גם בניו יורק יש פסטיבל קולנוע
  • פסטיבל חיפה 2017: הסיכום של עופר
  • פסטיבל חיפה 2017 - סיכום ופרידה של אור
  • ״חזק יותר״, סקירה
  • בלייד ראנר 2049
  • כל הנציגים לאוסקר הסרט הטוב ביותר בשפה זרה
  • המשחקים של ג'ראלד
  • קינגסמן: מעגל הזהב

סרטים חדשים: ״פוקוס״, ״עוגה״, ״מתוייגת״, ״בדרכי שלי״, ״בובספוג מכנס מרובע: הסרט״, ״הדבורה מאיה: הסרט״, ״טינקרבל ואגדת לעולם לא״

4 במרץ 2015 מאת אורון שמיר

שבעה סרטים חדשים עולים לאקרנים לכבוד סוף השבוע הארוך של חג פורים. כצפוי, כמחציתם הם סרטים המיועדים לילדים, אבל במפתיע – לא בהכרח אלה שחשבתם. בסופש זה יש גם סיבוב הופעות מוקדם של ״הדב פדינגטון״ (Paddington) בגרסה המדובבת, אבל המלצתי החמה ביותר היא לחכות לגרסה המקורית בפסח. זה סרט מופלא לגמרי בעיניי וראוי להרחיב עליו כשייצא רשמית ולכן גם לחכות בסבלנות עד אז. נתמקד במי שכאן.

״פוקוס״ (Focus) הוא גם סרטם החדש של זוג הבמאים גלן פיקארה וג׳ון רקווה (״טיפש, מטורף, מאוהב״) וגם חזרה גנרלית של וויל סמית׳ ומרגו רובי לקראת ״יחידת מתאבדים״, הסרט בכיכובם של האויבים הכי גדולים של באטמן. או לפחות ככה אני הייתי רוצה לחשוב, כי הסרט עצמו פושר למדי. סמית׳ מגלם נוכל ותיק שלוקח תחת חסותו נוכלת צעירה (רובי), או אולי סתם מעוניין בה רומנטית. בחלק הראשון אני נחשפים לאחת המזימות בה הם מעורבים, ובעיקר הסרט מגיע תרגיל העוקץ הגדול שאמור להוציא אותם לגמלאות, עד שהאהבה משבשת הכל. כתבתי על הסרט לעכבר העיר, אני לא בטוח שנתייחס אליו בבלוג.

״עוגה״ (Cake) הוא סרט שהייתי מצפה ממנו לעלות לאקרנים ברעש קצת יותר גדול. בכל זאת, ג׳ניפר אניסטון בדרמה מרגשת הוא משהו שכנראה יילך טוב בארץ, אבל אולי זו בדיוק הנקודה – אולי אין צורך בהקרנת עיתונאים לסרט שממילא ימשוך אליו צופים וצופות. ואולי זה משהו אחר, שנוגע לעובדה כי אניסטון עבדה מאוד קשה כדי להגיע לאוסקר בזכות תפקיד דרמטי שובר לב של אישה הסובלת מכאב כרוני, אבל אפילו לא הייתה מועמדת. עוד בקאסט: אדריאנה בראצה, סם וורתינגטון, ואנה קנדריק בתפקיד אישה מהטיפול הקבוצתי של גיבורת הסרט, שהתאבדותה מרתקת את הגיבורה. דניאל בארנז (״לא מוכנות לוותר״) ביים. גם על הסרט הזה כתבתי לעכבר, עופר צפה בו בשירות סריטה וכתב אף הוא.

"מתוייגת" (The DUFF) או ״#מתוייגת״ כפי שראיתי שכותבים את שמו במספר מקומות (אני עדיין תוהה אם זה נחמד בעיניי) הוא קודם כל סרט תיכון עם הבאזז של ״ילדות רעות״ החדש, מה שמעלה את הציפיות שלי באופן אישי. הסרט מתמקד בנערה בשם ביאנקה (מיי וויטמן), המגלה כי היא החברה-השמנה-והמכוערת של חברותיה, וחושדת שזו הסיבה שהן מסתובבת איתה (מדובר בשמנה-ומכוערת נוסח הוליווד, מן הסתם, כלומר לא שמנה ולא מכוערת). בעזרת חבר ילדות שהוא גם האתלט החתיך של השכבה, היא מנסה לשפר את התיוג החברתי שלה. זוכרים את הסרט הקצר שזכה באוסקר ״West Bank Story״? זה שהפך את הסכסוך הישראלי-פלסטיני לקומדיה מוזיקלית על יריבות בין שני דוכני פלאפל ותיבל ברומנטיקה נוסח ״סיפור הפרברים״? אז ״מתוייגת״ הוא הפיצ׳ר הראשון של הבמאי שלו, ארי סאנדל. ג׳וש איי. קייגן עיבד את הספר של קודי קפלינגר לתסריט.

״בדרכי שלי״ (Cloclo), הביוגרפיה המוזיקלית הצרפתית, מאירה זרקור על קלוד "קלו-קלו" פרנסואה, אייקון השנסונים שזכה להצלחה ולתהילה בעיקר בזכות השיר "My Way", ונפטר בגיל צעיר. ז'רמי רנייה מגלם את קלו-קלו, פלוראן אמיליו סירי ביים את הסרט ואף כתב במשותף עם ז'וליאן רפאנו. ייתכן והסרט יהיה מוכר לחלקכם או לחלקכן, שכן הוא מודל 2012. במידה ולא, חפשו אותו בסינמטקים.

״בובספוג מכנס מרובע: הסרט״ (The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water) הוא לא רק הספתח של החלק במדור שיעסוק בסרטי ילדים, הוא גם ככל הנראה הסרט הכי אדיר שעולה השבוע לאקרנים. אור ואני צפינו בגרסתו המקורית (כלומר זו שאינה מדובבת לעברית) והתמוגגנו אפילו יותר מהזאטוטים שסביבנו. הרחבתי עליו בבלוג, אור עשה זאת עבור עכבר העיר. עשר שנים לאחר הסרט הראשון, המבוסס על סדרת האנימציה המצליחה, מגיע ההמשכון המטורלל יותר מכל מה שתנחשו, של מעשיות בובספוג מכנס-מרובע וחבריו התת-ימיים. אני לא רוצה לכתוב כלום על העלילה כי היא מעולה, אם יש לכם ולכן אומץ – פשוט נסו. פול טיביט, שאחראי לסדרה מימיה הראשונים, חתום על הבימוי, וכתב יחד עם סטיבן הילנבורג, ג׳ונתן אייבל וגלן ברגר.

״טינקרבל ואגדת לעולם לא״ (Tinker Bell and the Legend of the NeverBeast) יצא בעולם ישר לוידאו, או איך שאומרים את זה בימינו, אבל אצלנו עולה בבתי הקולנוע. אם אני סופר נכון, זהו הסרט השישי בסדרת סרטי הסולו החדשים של הפיה מאגדות פיטר פן, שהפכה למותג אהוב בזכות עצמה בשנים האחרונות. העלילה: מחלוקת בארצן של הפיות סביב יצור מסתורי בשם ״NeverBeast״ שטבעו לא ידוע ומזגו מאיים על חלק מהן, בעוד אחרות מאמינות שכוונותיו טובות. אני מניח שמסתתר פה משל על מי הן מפלצות, או משהו בסגנון. מיי וויטמן, אותה אחת מ״מתוייגת״, מדבבת את טינקרבל בגרסה המקורית – אבל בארץ יוצג הסרט בדיבוב עברי בלבד, כך שגם את רוסריו דוסון, לוסי לו וג׳ניפר גודווין לא תוכלו לשמוע. סטיב לוטר (״Kim Possible״) חתום על הבימוי.

״הדבורה מאיה: הסרט״ (Maya the Bee Movie) הוא ההמשכון הקולנועי למיתוג המחודש של סדרת הילדים שחלקנו גדל עליה, מיתוג שהחל בשנת 2012 (כשהספר שהחל את הכל חגג מאה שנים לכתיבתו) ועיצב מחדש את הדבורה השובבה וחובבת ההרפתקאות באנימציית מחשב. עלילת הסרט מציבה את מאיה במרכזה של המולה בכוורת, עת נגנב מזון המלכות והצרעות הופכות לחשודות המרכזיות. בעזרתם של ווילי ופליפ (שרובנו מכירים בתור בזיק ויויו גם) יוצאת מאיה לחקור את התעלומה. גם הפעם הסרט יוקרן בדיבוב עברי, אז תשכחו מנואה טיילור, ג׳קי וויבר וקודי סמית׳-מקפי. הבמאי הוא אלכס סטדרמן.

פלוס – חג פורים שמח!

קול קורא 1 – נפתחה ההרשמה לתחרות פרסי אופיר 2015. הירשמו מעכשיו ועד ה-22 במרץ, אם יש לכם או לכן סרט קולנוע ישראלי עלילתי באורך מלא, סרט עלילתי קצר, או סרט תיעודי בכל אורך שהוא (יש שתי קטגוריות, מעל ל-60 דקות או מתחת). אם לא תעשו זאת, אולי לחברי הבלוג יהיה לו״ז נורמלי ולא עמוס מדי בחודשים מאי-יוני-יולי, ואף אחד מאיתנו הרי לא רוצה שדבר כזה יקרה.

קול קורא 2 – נרקח שיתוף פעולה מעניין ומסקרן בין פסטיבל טרייבקה הניו-יורקי, מיזם קופרו הישראלי ופסטיבל פרינט-סקרין החולני. בלעז קוראים לזה ״Tribeca Hacks״, ובעברית ״האקתון טרייבקה״, מרתון פיתוח של יצירות אינטראקטיביות סביב הנושא השנתי של הפסטיבל – רגישות. במסגרתו, יוצרים ויוצרות מכל תחומי המדיה מוזמנים לחבור לסדנה מרוכזת ואינטנסיבית, שתחל עם הפסטיבל ב-28.5 ותימשך עימו עד ה-30.5. צריך להירשם עד ה-30.3, כלומר לחודש הזה, באתר טרייבקה (שם יש גם פרטים נוספים).

אירועי פורים 1 – לא, עדיין לא התחלנו לייחצן מסיבות, אבל יש לפחות שני אירועים קשורי קולנוע שכדאי לפקוד בחג, שניהם באותו ערב ובאותו סינמטק. דורון פישלר, הלא הוא הדג האדום שמאחורי אתר ״עין הדג״, חוזר עם המופע הבימתי שלו ״ליל הטריילרים החיים״, המכיל כשעתיים של הקדימונים ההזויים בכל הזמנים (יש גם כמה מוצלחים, על השאר כיף לצחוק). הוא קורא לזה ״ליל הטריילרים החיים: הנקמה״ ואם לשפוט על פי הקודמים, זה אחד הדברים המצחיקים שתוכלו לעשות לעצמכם ולעצמכן. פשוט בואו לסינמטק ת״א, ביום שישי ה-6.3 בשעה 22:00. ואם אתם ואתן כבר שם, הישארו במקומות לאירוע הבא.

אירועי פורים  ״הטרמפיסט״ חוזר! לאחר הפסקה ארוכה (מדי, או לא מספיק, תלוי את מי שואלים) הסרט הישראלי האבוד מהסבנטיז שזכה למעמד של קומדיית קאלט בימינו, בזכות יניב אידלשטיין ועדת מעריצים לא לגמרי שפויה, שב לחולל מהומה בסינמטק תל אביב. זה יקרה בשישי ה-6.3 בחצות, מיד לאחר הסטנדאפ של פישלר, וההקרנה הפעם תהיה מיוחדת מאין כמוה. קודם כל, חגיגות יום הולדת 81 + קבלת פרס מפעל חיים לשמואל וולף, מכוכבי הסרט, שיכבד את ההקרנה בנוכחותו. שנית, גם סוזן (מהצמד סוזן ופראן) תגיע ותופיע במהלך ההקרנה, לצד אירועי הקאלט הקבועים (וגם כמה חידושים) שהופכים את הצפייה ביצירה המזעזעת הזו לכיף עצום. בואו למלא את אולם 2 של הסינמטק, ועזרו להפיץ את הבשורה בפייסבוק. זה יעשה לכם ולכן הרגשה נפלאה.

trempist

תגובות

  1. בני הגיב:

    מה פתאום? בזיק ויויו הן דמויות שונות לגמרי מווילי ופליפ.
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%96%D7%99%D7%A7_%D7%95%D7%99%D7%95%D7%99%D7%95

    1. אורון שמיר הגיב:

      אז כל החיים שלי עד עכשיו היו שקר?!

  2. יובל אדר הגיב:

    ממליץ (בצירוף כמות בלתי נגמרת של אינטרסים אישיים) שכמה שיותר אנשים יגעו לטרמפיסט ביום שישי, חוץ מהעובדה שהסרט הוא יצירת מופת של גריעות שאין דרך לא להנות ממנה תוכלו גם לתרום בפרצופכם לסרט דקומנטרי קצר שכנראה לא יופץ בשום מקום רציני אבל יעשה אותי שמח מאוד. יהיה מגניב ומצחיק.

השאר תגובה