• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: "חלום אמריקאי", "סיפור משפחתי", "חייו הסודיים של וולטר מיטי", "אוגוסט: מחוז אוסייג'", "החגיגה של פולט"

26 בדצמבר 2013 מאת אורון שמיר

סוף שבוע נוסף וחמישיית סרטים חדשים נוספת אל בתי הקולנוע. אבל לא סתם סוף שבוע – האחרון למניין 2013. בקרוב תחל התקופה שבה כולם מתבלבלים ומתבלבלות בבואם לכתוב את התאריך, ואני רק מזכיר שסיכומי השנה שלנו בפסק זמן עד יום ראשון, ויימשכו משם ממש עד הרגע האחרון, כלומר יום שלישי. עד אז, ניתן לסרטים החדשים את הכבוד וההתייחסות המגיעה להם, כשווים בין שווים.

"חלום אמריקאי" (American Hustle) הוא חתיכת דז'ה וו קולנועי לאשתקד, גם אז יצא סרט של דייויד או ראסל ("אופטימיות היא שם המשחק") עם ברדלי קופר וג'ניפר לורנס (ורוברט דה נירו גם) בקו התפר של החלפת התאריכים, וכך נשמט פוטנציאלית מסיכומי שנה. הפעם מצטרף גם הקאסט של "פייטר", ליתר דיוק כריסטיאן בייל ואיימי אדמס, יחד עם תוספות מבורכות כמו לואי סי.קיי. וג'רמי רנר. העלילה, למקרה שעוד לא הזמנתן והזמנתם כרטיסים על סמך השמות האלה בלבד, רוקמת שיתוף פעולה לא סביר בין שני נוכלים והאף.בי.איי. במבצע גדול מימדים. נרחיב על הסרט בסופש, במה שתהיה הסקירה האחרונה לשנה זו.

"סיפור משפחתי" (Like Father Like Son) מגיע אלינו אחרי שזכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל קאן האחרון, ובלבבות הקהל בפסטיבל חיפה האחרון גם כן. סרטו החדש של הבמאי היפני הנפלא הירוקאזו קורה-אדה ("המשאלה"), מקבץ שתי משפחות שילדיהן הוחלפו בלידה, אבל הידיעה הגיעה רק שש שנים לאחר מכן. תוך התמקדות בעשירה והמצליחה שבמשפחות, מגיעות דילמות הוריות ומוסריות, שכן שירותי הרווחה מציעים את האופציה של החלפה חוזרת. טקסט של עופר יעלה בימים הקרובים, אני כתבתי לעכבר.

"חייו הסודיים של וולטר מיטי" (The Secret Life of Walter Mitty) היה לפני 55 שנה סרט המבוסס על סיפור קצר ג'יימס טרבר, על חולם בהקיץ שיוצא להרפתקאות גדולות. אז גילם אותו דני קיי, והפעם זהו בן סטילר בתפקיד הראשי, וגם מאחורי המצלמה כבמאי. וולטר מיטי מתחיל כלא-יוצלח הבורח לפנטזיות בדמיונו עד שהוא יוצא למשימה של חייו – למצוא עיתונאי/צלם אקסצנטרי (שון פן) כדי להשיג ממנו את תמונת השער לגיליון האחרון של מגזין "לייף", מקום העבודה שלו. גם קריסטן וויג, אדם סקוט, קתרין האן ועוד הפתעות מופיעות בקאסט. אני מקווה שנמצא זמן להתייחס אליו בהרחבה, אבל לא מבטיח.

"אוגוסט: מחוז אוסייג'" (August: Osage County) מכיל את הגלריה המרשימה ביותר של שחקנים ושחקניות בפוסט זה, כאשר ג'ון וולס ("קומפני מן") וטרייסי לטס ("קילר ג'ו") מביאים למסך הגדול את מחזהו זוכה פרס הטוני של האחרון. הסיטואציה היא שמשפחה שלא התראתה זמן רב מתקבצת יחדיו בבית הישן בעקבות אסון, וסודות מתחילים להישפך כמו מים ברחובות תל אביב אחרי ארבע דקות של גשם. הקאסט: סם שפרד ומריל סטריפ כאבי ואם המשפחה; ג'וליה רוברטס, ג'ולייט לואיס וג'וליאן ניקולסון כשלוש הבנות שלהם; יואן מקרגור ודרמוט מולרוני הם בני הזוג של שתיים מהן; אביגייל ברסלין היא הנכדה היחידה; מרגו מרדינדייל היא הדודה, כריס קופר הדוד, ובנדיקט קאמברבאץ' – בנם. כתבתי על הסרט לעכבר העיר.

"החגיגה של פולט" (Paulette), התרומה הצרפתית לסופש זה, נשמע על הנייר כמו "להציל את גרייס" (Saving Grace). פולט (ברנדט לפונט) היא פנסיונרית מפרברי פריז שבקושי גומרת את החודש, ומחליטה לנצל את כישוריה כקונדיטורית לשעבר כדי… למכור חשיש. כך בתקציר. אולי אפשר לצרף לסרט זה את "אירינה פאלם" (Irina Palm), בו סבתא אלמנה משלימה הכנסה מתעשיית המין דווקא. אבל אני כבר גולש לטריטוריות של אור ופינת הדאבל-פיצ'ר. את "החגיגה של פולט" ביים ג'רום אנריקו.

חג מולד שמח, כופרים (וכופרות).

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.