• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: "פרנסס הא" (יש גם בהנחה), "ההוביט: מפלתו של סמאוג", "הכל אבוד", "אחים בדם", "ראיות", "מטאליקה Through the Never"

12 בדצמבר 2013 מאת אורון שמיר

סוף שבוע גדול וגדוש מצפה לחובבי וחובבות הקולנוע. בהנחה שיצליחו לצאת את פתח הדלת ולהביס את מזג האוויר. ראשית, נזכיר את הסרט המושלם לצפייה בתנאי הטמפרטורה הנוכחיים – "המהפנט", ההקרנה המיוחדת שלנו בקולנוע לב מחר. זוכרים וזוכרות? קולנוע לב תל אביב, דיזנגוף סנטר, 11:00, יום שישי ה-13, מותחן שבדי משובח וקפוא. אולם 2 ניצח בסקר שלנו, ואליו נשוב. בשאר השעות של סוף השבוע שאינן מתנגשות עם ההקרנה שלנו, הבחירה היא בין שישה סרטים חדשים שרובם מרתקים.

"פרנסס הא" (Frances Ha), סרטם המדובר של נח באומבך וגרטה גרוויג, על צעירה ניו יורקית שלא ממש מסתדרת עם הקטע הזה שנקרא "החיים", מגיע סוף כל סוף להקרנות מסחריות בישראל. בדיוק בזמן להיכנס לרשימות סרטי השנה. אם טרם צפיתם או צפיתן בו בדרכים אחרות, השגנו הנחה מיוחדת לקוראות והקוראים שלנו – בתחתית הפוסט מצוי קופון. לחצו עליו והדפיסו / הדפיסו עם הפוסט כולו / הראו לקופות של קולנוע אורלנדו את הפוסט על מסך הטלפון הסלולרי / המציאו דרך אחרת – ושלמו רק 29 ש"ח לכרטיס. עופר כתב עליו לפני כשנה כשצפה בו בניו יורק וליבו התמלא, אני כתבתי עליו לעכבר העיר את הארוכה והמשתפכת שבביקורותיי מאז שחזרתי מההפסקה, ואני מבטיח שיהיו עוד טקסט/ים כאן בבלוג (ואם צריך אז עוד, ועוד – איזה סרט נהדר!) בימים הקרובים.

"ההוביט: מפלתו של סמאוג" (The Hobbit: The Desolation of Smaug) מגיע אלינו בדיוק שנה אחת אחרי הפרק הפותח של טרילוגיית "ההוביט", הניסיון של פיטר ג'קסון להביא לנו "שר הטבעות" לשנות האלפיים-עשרה. מרטין פרימן, איאן מק'לן, ריצ'רד ארמיטאג' וכל החבורה שבה אל תפקידיה מהסרט הקודם, כאשר הגמדים, ההוביט והקוסם עדיין עושים דרכם אל ההר הבודד, בו שומר דרקון בשם סמאוג על אוצר בלום. בנדיקט קאמברבאץ' הוא הדרקון, אגב, והוא לא הרכש החדש היחיד (לוק אוונס, אוונג'ליין לילי, סטיבן פריי הם חלקים נוספים), יחד עם כמה קאמבקים לדמויות מסרטי "שר הטבעות" (אורלנדו בלום בתפקיד לגולאס, למשל). גם על הסרט הזה כתבתי לעכבר, אצלנו יעלה טקסט של אור בקרוב.

"הכל אבוד" (All Is Lost) היה אמור להגיע אלינו עם באזז אוסקרי, אבל הכל משתנה כל-כך מהר במירוץ הזה, כרגיל. סרטו השני של ג'יי סי צ'נדור אחרי "התמוטטות" (Margin Call), מציג את רוברט רדפורד כאדם המתעורר על היאכטה שלו בלב ים, ונאבק בכל מיני פגעים כדי לשרוד. וזהו – דמות אחת, לוקיישן אחד, סרט אחד. באופן אישי, לא ממש הבנתי מה אני רואה, ולצערי גם כתבתי על זה. אבל בשביל זה יש את אור, שיתקן אותי כשאני טועה. גם "אחים בדם" (Out of the Furnace) הוא יצירה שניה לבמאי אמריקאי צעיר, סקוט קופר, שאחראי ל"Crazy Heart" הזכור לטובה. הפעם זהו סיפורם של שני אחים (כריסטיאן בייל, קייסי אפלק), כלא, פשע מאורגן, היעלמות ונקמה. גם וודי הארלסון, ווילם דפו, זואי סלדנה ופורסט וויטאקר בקלחת. עופר יכתוב עליו בקרוב מאוד. אמרתי לכם ולכן שיהיה גדוש.

"ראיות" (Evidence) הוא מותחן אימה מאת האיש שהביא לנו את "הסוג הרביעי" (The Forth Kind) הדי מעפן, אולאטונדה אוסונסאנמי שמו. שוב יש לו קטע עם קלטות המתעדות אירועים חריגים, כאשר בלש (סטיבן מוייר) מתחקה אחר עקבותיו של רוצח בעזרת צילומים שתפסו קורבנותיו. גם ראדה מיטשל בעסק. Metallica Through the Never (בעברית זה אותו דבר רק ש"מטאליקה" כתוב בשפת הקודש), הוא, אם הבנתי נכון, תיעוד של הופעה של להקת המטאל המזדקנת בשילוב עם סרט עלילתי על אחד הנערים הנוכח בהופעה ונשלח למשימה ביזארית. נמרוד אנטל ("Kontrol", "Vacancy") ביים, דיין דיהאן ("ארץ יבשה", "כרוניקה בזמן אמת") בתפקיד הראשי, וחברי מטאליקה מופיעים בתפקיד עצמם.

שיהיה סופש חמים ככל האפשר, בבתי הקולנוע או מול המסך הביתי. כמובטח, הקופון – אחרי הקפיצה:

francesha_poster_coupon

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.