• כחום הגוף
  • אוסקר 2023/24: הטקס בסיקור חי
  • אוסקר 2023/24: מהמרים על הזוכים
  • מאהבת, מטרידנית, רוצחת
  • אוסקר 2023/24: דירוג כל הסרטים המועמדים
  • אוסקר 2023/24: איך הלך עם ההימורים המוקדמים
  • אוסקר 2023/24: רשימת המועמדים המלאה

סרטים חדשים: "יסמין הכחולה", "קפטן פיליפס", "תכנית בריחה", "קארי"

17 באוקטובר 2013 מאת אורון שמיר

ארבעה סרטים חדשים עולים היום בבתי הקולנוע. שניים עם דיבורי אוסקר שאופפים אותם, ושניים שמגיעים יותר מהכיוון הבידורי של אקשן זול או אימה טהורה. כולם אמריקאים, ובכולם יש מספיק שמות גדולים בשביל לעורר לפחות גרם של סקרנות, אם לא יותר.

"יסמין הכחולה" (Blue Jasmine) הוא התוצרת השנתית של וודי אלן, שכמעט כמו תמיד מגיעה עם התואר "הסרט הכי טוב של אלן זה שנים". הפעם יש גם חזרה לאמריקה אחרי גלות אירופאית, ואפילו דיבורי אוסקר סביב קייט בלאנשט בתפקיד הראשי, כאשה ממעמד גבוה שפושטת רגל ונאלצת לעבור להשתכן זמנית אצל אחותה (סאלי הוקינס), בדיוק כאשר האחרונה מתכננת דווקא להכניס הביתה גבר חדש (בובי קנאבייל). עוד משתתפים: אלק בולדווין, מייקל סטולברג ולואי סי.קיי. את מילותיו של עופר על הסרט תוכלו לקרוא בבלוג, ואפשר גם את דעתי החיובית הרבה פחות מתוך הביקורת שלי בעכבר.

"קפטן פיליפס" (Captain Phillips) מגיע גם הוא עם רחשי אוסקר (כן, זו כבר כמעט העונה), כנראה על תקן "כוננות עם שחר" (Zero Dark Thirty) של השנה. אלא שהפעם זהו שיתוף פעולה בין הבמאי פול גרינגראס ("טיסה 93"), השחקן טום הנקס (נו, טום הנקס) וסיפור אמיתי שכיכב בחדשות באפריל 2009 – חטיפת אניית משא אמריקאית סמוך לחופי סומליה, על ידי כח פיראטי מקומי. קצת הפריע לי שהפיראטים לא דיברו בלשון המפורסמת שלהם או שתו רום, וגם ששום רובוט ענק לא השתמש באניית המשא ככלי נשק – אבל היי, ככה זה עם סרטים נאמנים למציאות. גם על הסרט הזה כתבתי לעכבר, אבל חשוב יותר – אור כתב עליו לסריטה.

עוד בטריטוריה הקבועה של אור – "קארי" (Carrie) רימייק (מיותר?) לסרטו הקאנוני של בריאן דה פאלמה משנות השבעים. קימברלי פירס ("בנים אינם בוכים") ביימה, קלואי גרייס מורץ ("קיק אס") בתפקיד סיסי ספייסק נערה ביישנית עם אם שתלטנית (ג'וליאן מור), שמגלה יכולות על טבעיות וזורעת אימה סביב.
וכדי להוכיח סופית שאנחנו לא באמת ב-2013, קבלו את "תכנית בריחה" (Escape Plan), בו סילבסטר סטאלון וארנולד שוורצנגר מאחדים כוחות כדי להימלט מהכלא השמור ביותר שאי פעם נבנה. מיקאל הפסטרום ("1408") ביים, ואני מוכרח להודות שאני לגמרי רוצה לראות את זה. ספרו לנו מהן משאלות ליבכם וליבכן. כאילו, בקטע של רשימות צפייה לסופש.

תגובות

  1. איריס הגיב:

    תמיד נראה לי שאני האדם היחיד בעולם שלא סובל את תום הנקס…

    1. זכיתי לכמה וכמה הרמות גבה השבוע עקב הצהרות חוסר חיבה להנקס, אז את לא לבד. וכמובן שהרמתי עליהם גבה בחזרה, כי בכל זאת, אנחנו לא מדברים פה על קייט בלאנשט – הנקס הוא שחקן שאני מאוד אוהב לראות בתפקידים של אנשים מוגבלים / דמויות מוגבלות, אבל הרבה פעמים הוא מלוהק לא נכון, בעיקר לתפקידים ראשיים. ב"קפטן פיליפס" זה די מפריע.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.