מהדורת שבת: 23 ביוני 2012
23 ביוני 2012 מאת מערכת סריטהשבוע מאוד אישי ודי אמוציונלי עבר על הבלוג. אפשר לראות זאת, למשל, בטקסטים של עופר על אנטוניוני ושל אור על אייל גולדברג. אני הייתי הרבה יותר מדי אישי השבוע, לכן לא הצטרפתי לחגיגה, אחרת עוד הייתם יודעים עליי כל מיני דברים. אז גם אם לא מעניינים אתכם ספציפית היוצרים או סרטיהם (והטעות כולה שלכם, אגב), אבל כן מעניינים אתכם הבלוגרים של סריטה – הקדישו כמה דקות לפוסטים שבלינקים.
מלבדם, טרם הזדמן לנו לספר לכם על עוד כמה עניינים שקרו במהלך השבוע. לדוגמה – "בושה" מזווית פסיכולוגית, המקום הכי טוב להיות בו בשני בערב, פסטיבל ירושלים מפרסם את התוכניה במלואה, פסטיבל הקולנוע האוסטרלי נפתח מחר בסינמטקים, טיזר שני ל"המאסטר" של פ"ת אנדרסון, טריילר ראשון ל"הדילרים" של עודד דוידוף, סרט ישראלי בקומיק-קון וכמה מחיפושי הגוגל שעשו לנו את השבוע. נקווה שגם לכן ולכם.
אור
את חלקי השבוע אסכם בשתי המלצות, ופינת חיפושי הגוגל. ברשותכם.
המלצה 1: שילי ורדימון היא פסיכותרפיסטית ואוהבת קולנוע (ובן אדם נהדר בלי קשר) שלאחרונה פתחה בלוג שעוסק בקולנוע דרך פריזמה של עולם הפסיכולוגיה. השבוע היא פרסמה טקסט מצויין על "בושה" שאני ממש ממליץ לכם לקרוא. היא מבטיחה לנו פוסט נוסף על "הנותנת" בקרוב.
המלצה 2: יום שני, 25.6, בשעה 20:30 בפאב "סלונה" אשר ביפו (תרצה 17. מאחורי תיאטרון גשר) יתקיים ערב שיכלול הקרנת שלושה מסרטיה הקצרים של רוני קידר.
אני מכיר את היוזמה הזו, שהרים אליהו זיגדון מהמחלקה לקולנוע של מכללת בית ברל, מכיוון שבשבוע שעבר הסרט שלי הוקרן שם, אז אני יכול לספר לכם באופן אישי שיש שם אחלה אווירה ואחלה אנשים. זה הקישור לדף הפייסבוק של האירוע. תבואו.
ולפינת חיפושי הגוגל המשובחים שניתבו את מיטב הגולשים ל"סריטה" השבוע:
מישהו חיפש "רשימה שיש להם הספרסן" אבל אני לא באמת יודע מה זה אומר, ומישהו ממש מבולבל (או טיפש, או אופטימי, או מעט מסטול) תהה לעצמו "האם ג'סטין ביבר מופיע נאום המלך?".
חיפוש השבוע (שגם נצפה יותר מפעם אחת) הוא ללא ספק: "לעזאזל אישה".
כן, שתי המילים האלו בלבד. יותר מפעם אחת. מי לעזאזל (אישה) מחפש את זה?
עופר
עונת הקיץ הקולנועית היא התקופה המזוהה עם סרטים קלילים/עתירי אפקטים שאמורים להיות הלהיטים הגדולים של השנה. אבל בעצם, עבורי היא גם משהו אחר: תקופה של הקרנות אקדמיה ופסטיבל ירושלים, שהחל מאתמול אני כבר יכול להכין לעצמי תכנוני זמנים אפשריים עבורו (אך למעשה בלתי אפשרים מבחינת היכולת של אדם לספוג סרטים). אבל עוד נכתוב על הפסטיבל בבלוג לקראתו, במהלכו ובסיכומו.
בהקרנות האקדמיה השנה יש לי תחושה לא נוחה – מעבר לכך שהאולמות לרוב רחוקים מלהיות מלאים, אני חש כי יותר משחברי האקדמיה באים על מנת לראות עבודות של קולגות, הם באים על מנת לזלזל בהן. לפחות בשיח שאני שומע סביבי לפני או אחרי הקרנות, גם בלי קשר לאיזה מקרה קיצוני שזכה לפרסום השבוע. נכון, לא כל הסרטים שמתחרים השנה (או בכל שנה) טובים, אבל ייתכן ומה שנראה לחלק מן היוצרים כחובבנות יקסום לצופים אחרים. ומעל להכל, אין מקום לסינון מקדים על ידי מומחים, כך שהאקדמיה עצמה לא אחראית לתוכן או רמה של סרט. כשאורסון וולס קיבל פרס מפעל חיים, הוא ביקש להרים כוסית בפני סרטים באשר הם, טובים או גרועים. אני מלא הערכה כלפי כל מי שהשלים סרט קצר, שלא לדבר על סרט באורך מלא.
חוץ מזה, הטריילרים (המצויינים) של "עלייתו של האביר האפל" כבר חצו עבורי את סף פרסום היתר. אבל תנו לי עודף פרסום עבור הסרט הבא, אשר נראה לי שגם 100 טריילרים לא יהיו יותר מדי עבורו, או יסבירו לי בדיוק למה לצפות מן הסרט, פרט לכך שהוא יהיה מרשים מאוד. אפשר כבר להמר כי זה יהיה הסרט שיקופח באוסקרים של השנה:
אורון
אגב "האביר האפל", רוה מעדכן ראשון – את הסרט נראה באיימקס. איזה מן איימקס בדיוק עומד להיפתח במתחם יס פלאנט אשר בראשון לציון, לא ברור. הרי מובטח שיהיה דיגיטלי, בעוד הסרט עצמו צולם בפילם 70 מ"מ. מצד שני, המותג העולמי של "IMAX" מבטיח איכות הקרנה חסרת פשרות, גם בסאונד. אני מאוד מקווה לתפוס שם סרט לפני "עלייתו של האביר האפל", כדי להתאים ציפיות. "ספיידרמן המופלא" יהיה מושלם, תודה ששאלתם.
במקביל לפסטיבל ירושלים, יתרחש בסן דייגו, קליפורניה, פסטיבל הקולנוע המגניב בתבל – קומיק קון. נציגות ישראלית כבר נרשמה, עם סרטו הקצר של דוד גידלי "Europa", מדע בדיוני בן 20 דקות. הנה הטריילר שלו:
לגידלי יש גם סרט קצרצר בשם "הרובע החילוני", אשר משתתף במיזם היוטיובי של רידלי סקוט "Your Film Festival". צפו בו כאן במלואו. אני שמח לפרגן לבמאי הזה, שענה לי על שאלה שהתהפכה במוחי מאז "מחוז 9" המקורי – למה לא עושים כאלה דברים גם בארץ? הנה התשובה, ובתור כרטיס ביקור אני חושב שהיא די מרשימה:
פסטיבל קולנוע שמתחיל ממש ויתרחש בסינמטקים של ת"א, חיפה וירושלים הוא פסטיבל הקולנוע האוסטרלי. שמונה סרטים עלילתיים באורך מלא, בתוספת שני דוקומנטריים ועוד שישה קצרים, זה היבול השנה. סרט הפתיחה יהיה "הלוואי שהיית כאן" ("Wish you were here") של קיירן דרסי-סמית' ואנחנו מבטיחים להמליץ המלצות אם וכאשר. בינתיים, נשמח לעזרה.
עופר חסך לי את העלאת הטריילר השני של "המאסטר" ("The Master"), החדש של פול תומאס אנדרסון (למקרה שתהיתם מה זה היה). כך שאני בשקט יכול לשלוח אתכן ואתכם אל השבוע הבא עם הטריילר המגניב לאללה של "הדילרים", החדש של עודד דוידוף ("מישהו לרוץ איתו", "תמרות עשן"). שני דברים בקשר אליו:
1. אם סרט, לא משנה איזה, גורם לי לא לזהות את אלון אבוטבול עד בוא הקרדיטים – אני מאוד מחזיק ממנו כבר בשלב זה. מעניין אם יהיה עוד סרט כזה השנה…
2. אם מישהו או מישהי חושבים על לכתוב את השם "טרנטינו" בתגובות – אל. אחרת, יהיה לכם עסק איתי. או עם הדילרים.
אני לא יודע אם היית רציני, אבל בשביל הרקורד, קומיק קון הוא לא פסטיבל קולנוע.
אבל הוא בהחלט מגניב.
זה היה כבר בקטע של לצחוק על עצמי. המילה "פסטיבל" מתארת את רוב מה שעשיתי ואעשה בשבועות האחרונים/קרובים. נראה לי שקומיק-קון הוא יותר בכיוון של כנס, כלומר con, אם אנחנו בעניין של הגדרות. אז שמחתי שהערת.
אם לראות שני סרטים בפסטיבל האוסטרלי,מומלץ לוותר על סרט הפתיחה ולראות את "סטייה מהדרך"-ניאו נואר מזיע ומהביל עם פאם פאטאל אוסטרלית כמו שצריך ובתור השריף המקומי דנקן קלרק עם הלסת מברזל-עשר הדקות הראשונות יספקו כל חובב ציניות באשר הוא..הסרט התיעודי"האיש הגבוה" הוא הסרט הטוב בפסטיבל.תיעוד מצמרר של חקירת מותו של אבורג'יני בתחנת משטרה מרוחקת אי שם בקצה אוסטרליה.
רון
תודה על האזכור בכתבה – אם יורשה לי להוסיף, הלינק להצבעה עבור "הרובע החילוני 3"
נשמח אם קוראיכם יעזרו לנו לשפר את סיכויי הזכיה.
ושמח להיות מאוזכר בהקשר ל"District 9"!
אין בעד מה, ולמען הסר ספק – התכוונתי לסרט הקצר. המקורי. "משהו משהו יוהנסברג". את "מחוז 9" הארוך אני לא סובל.
Alive In Joburg.
כן הוא ללא ספק השראה. אני זוכר אותו עוד מלפני שדיסטריקט יצא. גם "Panic Attack" של פדה אלברז היווה נקודת התיחסות (לא הייתי אומר השראה כי הוא לגמרי העתקה לא מוצלחת של היום שלישי וספינת הקרב פוטיומקין).
אשמח אם תעזרו לי להפציץ את הלינק להצבעה : אנחנו קצת מדדים מאחור.
גם״ אוברטורה״ המצויין של דן סחר מוקרן בקומיק קון.