• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "בקתת הפחד", "באפילה", "אבודה" ו-"האשה ברובע החמישי"

19 באפריל 2012 מאת אורון שמיר

יום השואה מאחורינו ועוד סוף שבוע של סרטים חדשים לפנינו. עם רק ארבעה מצטרפים טריים להיצע המקומי בבתי הקולנוע, שוב נדמה שהקיץ מתעכב. שניים מתוכם ראינו והם יסוקרו בהרחבה מחר ומחרתיים בבלוג. על השניים האחרים שמעתי לראשונה בעת הכנת הפוסט. באופן משעשע, נדמה לי שכמעט אפשר להרכיב מארבעתם משפט הגיוני למדי…

"בקתת הפחד" ("The Cabin in the Woods") נדמה כמו הסרט המדובר של סוף השבוע, בעיקר כיוון שחתום עליו יוצר הקאלט ג'וס ווידון. אישית, אני מוכרח להרגיע את ההתלהבות ולהזכיר שווידון רק כתב במשותף עם דרו גודארד ("קלוברפילד"), שגם ביים. זהו מעין טייקאוף על ז'אנר האימה לדורותיו, כולל חבורת צעירים חרמנים שיוצאים לנפוש בבקתה מפחידה ביער וכוחות הרשע שמנסים להפוך אותם לארוחה שלהם. אלא שיש טוויסט מטא-קולנועי שלא אסגיר, רק אומר שהוא די מפגר בעיניי. אני חושב שאור שותף לדעתי, גם אם לא לחומרתה, בעוד עופר דווקא שאב הנאה מן הסרט. אבל אני אהיה זה שאכתוב עליו, אז מוהא-הא-הא!

בחלקו של אור נפל "באפילה" ("In Darkness"), סרט השואה שהיה לו הכבוד להפסיד ל"פרידה" בטקס האוסקר האחרון. סרטה של אניישקה הולנד מתרחש בפולין של 1943, ומתמקד בגנב המתמצא בתעלות הביוב של העיר לבוב, אשר הפך לחסיד אומות העולם בשל היהודים הרבים שהסתיר במחשכי בורות השופכין, מפני אימת הנאצים. רוברט מארשל ודייויד אף. שמון כתבו את התסריט. סקירה, כאמור, ביממה הקרובה.

וכעת אל שני הסרטים שגיליתי את קיומם ממש לא מזמן.
ב"אבודה" ("Gone"), אמנדה סיפריד מגלמת קורבן של רוצח סדרתי אשר הצליחה לחמוק ממנו. שנתיים לאחר מכן, אחותה הצעירה נחטפת והגיבורה שלנו בטוחה שמדובר באותו הנבל ויוצאת להתעמת עימו פעם נוספת. הייטור דאליה (במאי ברזילאי שאני לא מכיר) על הבימוי, אליסון בורנט ("ללא עקבות") על התסריט. "האשה ברובע החמישי" ("The Woman in the Fifth"), לעומת זאת, מספר על מרצה וסופר אמריקאי (אית'ן הוק, תודו שהתגעגעתם) שטס לפריז אחרי סקנדל, שם הוא פוגש אלמנה מסקרנת (קריסטין סקוט תומאס) שייתכן ומעורבת בסדרת רציחות. היוצר הפולני בעל השם הנפלא פאבל פאבליקובסקי ("My Summer of Love", "Last Resort") עיבד את ספרו דאגלס קנדי למסך הגדול, ואף ביים.
ומה אתן ואתם עושים בסופש?

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.