• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "אנחנו לא לבד", "בושה", "מראה מראה – הסיפור האמיתי", "מלון מריגולד האקזוטי" ו"חופשה קטלנית"

15 במרץ 2012 מאת אורון שמיר

חמישה סרטים חדשים עולים היום בבתי הקולנוע, מלוכדים לכדי היצע מספק ומאוד מגוון עבור כל חובבי הקולנוע. ילדים, קשישים, סינפילים וכל מי שבאמצע או מהווה שילוב של הנ"ל, כולם כולם יקבלו את מבוקשם. על האיכות נרחיב במהלך הסופש עם ימבה סקירות.

"אנחנו לא לבד" הוא הישראלי שבחבורה ולכן יפתח את הפוסט. סרטו הראשון של ליאור הר-לב, אשר כתב את התסריט במשותף עם אחיו יזהר, הוקרן לראשונה בפסטיבל חיפה האחרון. אור לא כל-כך רצה להרחיב עליו אז, בעיניי הוא דווקא די סימפטי, אם כי אני לגמרי מבין את מי שלא יתחבר אליו. אוהד קנולר מגלם מאבטח בדיזנגוף סנטר, המשוכנע כי סוף העולם עומד להגיע בשבוע הבא ועליו לטוס לאיי הפסחא כדי להינצל על-ידי חייזרים. מפגש עם נערה אבודה ואובדנית (אפרת בן יעקב) מטלטל את שגרתו ומאיים לנפץ את בועת המגן והתמהונות בה הוא חי. אשתדל להרחיב על הסרט, אם כי לא ברור מתי אספיק… יהיה סופש עמוס בבלוג.

סקירה שבטוח תוכלו למצוא כאן, החל ממחר, תתעמק באחד הסרטים המדוברים של שלהי אשתקד – "בושה" ("Shame"), השני של סטיב-מקווין-הבמאי אחרי "רעב" המצויין. להבדיל מסטיב-מקווין-השחקן, כן? כולם מדברים עליו כעל הסרט בו מייקל פאסבינדר מגלם מכור למין. בעיניי זה לא בדיוק הנושא המרכזי בו, או מעט חוטא לעיקר. קארי מאליגן משחקת את אחותו של הגיבור הניו-יורקי ואת התסריט כתב מקווין במשותף עם אבי מורגן ("אשת הברזל").

חובבי סרטי הילדים, מכל הגילאים, מוזמנים להתביית על "מראה מראה – הסיפור האמיתי" ("Mirror, Mirror"), גרסה מודרנית ומודעת לעצמה של סיפור שלגיה ושבעת הגמדים. הבמאי הוא טארזם סינג ("מעבר לכל חלום", "בני אלמוות"), לילי קולינס בתפקיד שלגיה, ארמי האמר הוא הנסיך וג'וליה רוברטס מגלמת את האם החורגת והמרשעת. על שוחרי סרטי הסבתות לרשום לפניהם את "מלון מריגולד האקזוטי" ("The Best Exotic Marigold Hotel"), בו חבורה בריטית מבוגרת עוברת להודו. ג'ון מאדן ("שייקספיר מאוהב") ביים את ביל ניי, ג'ודי דנץ', מגי סמית', טום ווילקינסון, או בקיצור – כל מיני שחקנים בריטים ותיקים. אור יפנק אותנו בהמשך בשתי סקירות על צמד הסרטים הללו.

הסרט האחרון ברשומה זו כמו נתלש הישר מהניינטיז, מכמה בחינות. על השם שלו, "חופשה קטלנית" ("Get the Gringo") כבר ירדתי מספיק במהדורת שבת, אז רק נספר שמדובר בסרט הביכורים של אדריאן גרונברג, אשר כתב במשותף עם מל גיבסון, שמצידו משחק בתפקיד הראשי כפושע אמריקאי שנמלט אל מקסיקו. יכול להיות שבמקרה הזה נזדקק לדיווחים שלכן ושלכם, אבל ייתכן גם שנצליח לכסות חמש מחמש. הישארו איתנו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.