• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "לא רואים עלייך", "שומר חוק", "אחינו האידיוט", "בני אלמוות", "אלגנטיות של קיפוד" ו-"11-11-11"

10 בנובמבר 2011 מאת אורון שמיר

שישה סרטים חדשים עולים בסוף שבוע זה בבתי הקולנוע. מצד אחד, ההיצע מגוון. מאידך, אף אחד מהם לא בדיוק מגיע עם פרופיל גבוה במיוחד. למרות שזוכה פסטיבל חיפה האחרון מצוי בשישיה. על שניים מן הסרטים תוכלו לקרוא בבלוג במהלך סוף השבוע. לגביי השאר – נראה.

את "אחינו האידיוט" ("Our Idiot Brother") ראיתי ועליו כתבתי בקצרה בפסטיבל ירושלים האחרון. סרטו של במאי האינדי האמריקאי ג'סי פרץ מתמקד בהיפי ניו-יורקי נאיבי עד טמטום (פול ראד), הנוחת בחייהן של שלוש אחיותיו (אמילי מורטימר, אליזבת' בנקס וזואי דשאנל) ומערבל אותם כהוגן. גם סטיב קוגן קופץ להופעת אורח. את התסריט כתבה אחותו של הבמאי, ייבגניה, בשיתוף עם דייויד שיזגל. סקירה מלאה, כאמור, בהמשך היום.

הסרט שלדעתי הכי כדאי ללכת לראות בסוף שבוע זה הוא "שומר חוק" ("The Guard"), אותו ראה אור בפסטיבל חיפה האחרון. מבחינתי, מדובר בלא פחות מאשר "ברוז' 2" ואין זה פלא כאשר על התסריט והבימוי חתום ג'ון מייקל מקדונה, אחיו של מרטין מקדונה, יוצר "ברוז'". מי שלא מכיר את יצירת המופת מ-2008, שקודם כל יתבייש ואז יוותר על הצורך לשאול האם צריך לצפות בה לפני שרואים את "שומר חוק". הקשר היחידי הוא השחקן הראשי, ברנדן גליסון המופלא. הקשר המלא נעשה בתוך מוחי המעוות בלבד. גליסון מגלם שוטר אירי מעיירה קטנה, אשר מוצבת לפתע על מפת סחר הסמים העולמית. סוכן מיוחד ואמריקאי (דון צ'ידל) נשלח כדי ללכוד כנופיית סמים רבת עוצמה (בראשות מארק סטרונג) ומצוות אל גיבורנו, המתגלה כגזען אמיתי, חובב זונות וחסר טאקט באופן מסוכן. בקיצור, בחור כלבבי. וקומדיה שחורה נפלאה. ארחיב עליה כאן בבלוג, מתישהו בשישבת.

עוד מפסטיבל חיפה מגיע אלינו סרטה של מיכל אביעד, "לא רואים עלייך", אשר זכה בתחרות הישראלית בפרס הגדול. רונית אלקבץ ויבגנייה דודינה מגלמות שתי קורבנות אונס הנפגשות שנים רבות אחרי האירוע הנורא ומחליטות לברר מה עלה בגורלו של "האנס המנומס", כך כינו אותו במשטרה. הסרט מבוסס על המקרה האמיתי של האנס הסדרתי ומשולבות בו עדויות אמיתיות של קורבנות נוספות. אור ואני תפסנו אותו בהקרנת אקדמיה אי שם בספטמבר, ונמנענו מלכתוב עליו עד שייצא רשמית לאקרנים. אני חושב שכדאי לתת לו כמה ימי חסד ולראות איך הקהל מגיב אליו לפני שמישהו מאיתנו יכתוב את דעתו, אם בכלל. היא פשוט מאוד שלילית ואנחנו תמיד מעדיפים לפרגן.

סרט שכדאי לראות דווקא מחר הוא 11-11-11 ("11-11-11"), כלומר, אם בכלל כדאי לראות אותו. לי אישית לא יצא עדיין. מדובר בסרט של דארן לין בוסמן, האיש שהרס לי את "המסור" עם פרקים 2, 3 ו-4, אז אל תצפו חזק מדי לסקירה שלי עליו. מסתבר שמשהו ממש רע הולך לקרות בתאריך הזה, כך על פי הסרט. למשל, כניסה של ישות שטנית אל עולמנו. אם או בלי קשר, התקציר מספר על סופר (טימותי גיבס) שנוסע לפגוש את אחיו ואביו, אחרי תאונת דרכים שלקחה ממנו את אשתו ובנו. לא נשמע מפתה במיוחד, לטעמי.

סרט שאני דווקא ממש רוצה לראות הוא "בני אלמוות" ("Immortals"). לא מפני שהטריילר שלו נראה שילוב בין "300" ו-"התנגשות הטיטאנים". וגם לא מפני שמככבים בו מיקי רורק, פרידה פינטו והנרי קאביל (סופרמן החדש). הסיבה האמיתית היא הבמאי – טארזם, מי שאחראי לממתקי העיניים "The Cell" ו-"The Fall". הסרט מתרחש ביוון המיתולוגית ומספר על תזאוס (קאביל), לוחם הנבחר על-ידי האלים כדי להילחם בהילוך איטי נגד המלך המגלומן היפריון (רורק) לפני שימצא את הנשק להשמדת האנושות, או משהו כזה. להסברים נוספים, פנו אל התסריטאים ולאס וצ'רלס פארלפנידס.

אחרון חביב הוא "אלגנטיות של קיפוד" ("Le hérisson"), עיבוד צרפתי לרב-המכר של מיוריאל ברברי, מאת הבמאית/תסריטאית מונה אששה. זהו סיפורה של בת 11 המחליטה להרוג את עצמה ביום הולדתה הבא. עד אז היא מתעדת את חייה ומחשבותיה, ופוגשת בשני זרים אשר ינסו לגרש את הפסימיות מתוכה. גאראנס לה גיירמיק מגלמת את הילדה, ג'וסיאן בלסקו וטוגו איגאווה (השחקן היפני מ"סיפור גדול") תומכים מאחור.

למישהי או מישהו יש משהו להוסיף?

תגובות

  1. אני עדיין שוקל עם לכתוב טקסט ארוך על "לא רואים עליך" סרט שאהבתי הרבה יותר משאר חברי לבלוג. יש בסרט הרבה עוצמה וכמה סצנות פשוטות שמעלות אותו למבר לסנציוני בעיניי.

    1. אור סיגולי הגיב:

      הלוואי שסנסציוני הייתה הבעיה שלו.

    2. נדב הגיב:

      עופר, האם ראית "חייבים לדבר על קווין" אתמול?

      1. לצערי לא יכולתי בסוף להיות אתמול בהקרנה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.