• כחום הגוף
  • אוסקר 2023/24: הטקס בסיקור חי
  • אוסקר 2023/24: מהמרים על הזוכים
  • מאהבת, מטרידנית, רוצחת
  • אוסקר 2023/24: דירוג כל הסרטים המועמדים
  • אוסקר 2023/24: איך הלך עם ההימורים המוקדמים
  • אוסקר 2023/24: רשימת המועמדים המלאה

עלו השבוע: "דרייב", "הרפתקאות טינטין", "מיליארד סיבות לשוד" ו-"יומני הרום"

4 בנובמבר 2011 מאת אורון שמיר

ארבעה סרטים מעניינים עוד ברמת התקציר עלו השבוע לאקרנים. שלושה מהם ראיתי, על שניים מהם אני מאוד ממליץ. האחרון מחזיר את ג'וני דפ אל זרועותיו של הסופר האנטר ס. תומפסון, אז אותו אני מרגיש צורך להשלים. בקיצור, צפו לסקירות שיצוצו כאן לכל אורך הסופש.

על "דרייב" ("Drive") אתם שומעים כאן כבר שבועיים וחצי, בעיקר דברים טובים. ולא בסטריאו, בסראונד. שלושתינו התפעלנו ברמות שונות. יש מצב שאפילו יצרנו רף ציפיות לא נורמלי. אז אני מציע שתלכו לשפוט בעצמכם את סרטו של ניקולס וינדינג רפן, בו ראיין גוסלינג מגלם נהג פעלולים אשר מרוויח קצת ג'ובות מהצד באמצעות נהיגה עבור שודים. שוד אחד לא הולך כמתוכנן, ומכאן העניינים רק מסלימים ומגיעים לשיאים קיצוניים למדי, בדיוק כאשר גיבורנו מתחיל למצוא עניין בשכנתו החד-הורית (קרי מאליגן). יתר הקאסט מכיל את בריאן קרנסטון, אלברט ברוקס, רון פרלמן וכריסטינה הנדריקס, בין היתר. את התסריט כתב חוסיין אמיני, על-פי ספרו של ג'יימס סאליס.

"הרפתקאות טינטין" ("The Adventures of Tintin") מביא אל המסך הגדול את הדמויות המפורסמות מתוך הקומיקס הבלגי של ארז'ה, ביניהם העיתונאי/בלש טינטין (ג'יימי בל) אדום הבלורית וכלבו הנאמן סנואי, קפטן ארצ'יבולד האדוק (אנדי סירקיס), שוטרי האינטרפול תומסון (ניק פרוסט) ותומפסון (סיימון פג). הכל באנימציית לכידת תנועה ובבימויו של סטיבן ספילברג. אם אתם אני, כל זה לא מרשים אתכם. אז בואו נגיד שעל הגרסה הסופית של התסריט חתומים אדגר רייט ("סקוט פילגרים") וג'ו קורניש ("השכונה VS חייזרים"). נכון שעכשיו אתם כבר בתור לקופות כדי לראות את הרפתקאותיהם של טינטין וקפטן האדוק בחיפוש אחר אוצר של ספינה אגדית בשם "החד-קרן"? ככה חשבתי.

אם אתם בקטע קליל יותר אבל ילדותי פחות, ודאי תשמחו לשמוע על קיומו של "מיליארד סיבות לשוד" ("Tower Heist"), סרטו החדש של ברט ראטנר ("שעת שיא") בו מככבים אדי מרפי ובן סטילר, לצד קייסי אפלק, מתיו ברודריק, גבורי סידיבה ואלן אלדה. התסריט של טד גריפין ("אושן 11") וג'ף נתנזון ("שעת שיא 2 ו-3") מתחקה אחר חבורה של עובדים בבית דירות ניו-יורקי יוקרתי, אשר כספי הפנסיה שלהם הלכו לעזאזל בעקבות תרמית של אחד הדיירים האמידים. הם מחליטים שהדבר ההגיוני לעשות יהיה לשדוד את דירת הפנטהאוז המאובטחת שלו, בדיוק כאשר היא נמצאת תחת עינו הבוחנת של האף.בי.איי בעקבות הסקנדל. אני בטוח שתהנו ממנו, למרות שאני סבלתי קשות.

הסרט האחרון להפעם הוא "יומני הרום" ("The Rum Diary"), עיבוד של ברוס רובינסון לספרו של האנטר ס. תומפסון ("פחד ותיעוב בלאס וגאס", אשר גם הוא עובד לסרט בכיכובו של ג'וני דפ). אגב, שום קשר לתומפסון מ"טינטין", או אולי בעצם… דפ מגלם עיתונאי אמריקאי אשר נשלח אל פורטו ריקו בשנות החמישים ומתיידד עם תושבי המקום. ועם האלכוהול שלהם. לצידו של ג'וני אפשר למצוא את אהרון אקהארט, ג'ובאני ריביסי, ריצ'רד ג'נקינס ואמבר הרד. אני מקווה שאף אחד מהם לא מגלם פורטו-ריקני.

עד לבואן של הסקירות, כלומר הדעות המפורטות שלי, אשמח לשמוע את שלכן ושלכם.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.