• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

"עלו השבוע": "הערת שוליים", "אקס-מן: ההתחלה" ועוד

2 ביוני 2011 מאת אורון שמיר

שישה סרטים חדשים לתחילת החודש השישי. כמו בשבוע שעבר, יש את המדוברים ויש את אלה ששמעתי עליהם לראשונה בזמן הכנת הפוסט הזה. מה שלא מעיד על איכותם, לא של אלה ולא של האחרים.

נתחיל עם "הערת שוליים", הסרט הישראלי הלוהט של הימים האחרונים. כולם כבר למדו את הדקלום לפיו סרטו הרביעי של יוסף סידר (אחרי "ההסדר", "מדורת השבט" ו-"בופור") נשען על מאבק על כבוד בין שני חוקרי תלמוד מתחרים, שהם גם אב ובנו (שלמה בראבא וליאור אשכנזי). אבל איך הסרט? אם טרם תפסתם אותו באחת מהקרנות הטרום-בכורה הרבות, היום הוא עולה לאקרנים באופן סדיר, ואף נועל את פסטיבל קולנוע דרום בשדרות. כבר כתבתי עליו כאשר זכה בפרס התסריט בפסטיבל קאן ובסוף השבוע תעלה כאן שיחת ועידה של שלושת הבלוגרים, מעין ניסיון לפצח את הסרט. סקירה אישית שלי עליו, ללא חשש ספויילרים, תעלה הנה בשעות הקרובות.

"אקס-מן: ההתחלה" ("X-Men: First Class") גם הוא מדובר ומצופה, מסיבות אחרות ועל-ידי סוג אחר של קהל, יש להניח. זהו אתחול של מותג הקומיקס המוכר, עליו הופקדו המפיק/תסריטאי בריאן סינגר, הבמאי מתיו ווהן ("קיק אס") וגדוד נוסף של כותבים. הסיפור מתרחש בשנת 1963, בזמן האירוע ההיסטורי הנודע כמשבר הטילים בקובה. הוא מתמקד בסיפורם של פרופסור צ'רלס אקסבייר (ג'יימס מקאבוי) ואריק "מגנטו" לנשר (מייקל פאסבינדר) ובהקמת יחידה מיוחדת של אנשים בעלי כוחות לא רגילים, שאמורים לסייע לארה"ב למנוע מלחמה גרעינית עם רוסיה. למעריצים צפויות הופעות מרגשות כמו ג'נוארי ג'ונס בתפקיד אמה פרוסט וג'ניפר לורנס בתור מיסטיק. גם עליו תעלה כאן ביקורת, כנראה מחר. רוצים כותרת? סרט האקס-מן הכי טוב שנוצר. וראיתי את כל ארבעת הקודמים לפחות פעם אחת.

כששמעתי לראשונה על "האנה" ("Hanna") הייתי בטוח שצוחקים עליי – סרט אקשן של ג'ו רייט, הבמאי של דרמות בריטיות תקופתיות ומסוגננות ("כפרה", "גאווה ודעה קדומה"). אבל זה כנראה אמיתי. סירשה רונן ("כפרה", איך לא) מגלמת נערה שאביה אימן אותה להיות מכונת רצח משוכללת. הקאסט המפואר כולל גם את קייט בלאנשט, אוליביה וויליאמס ואריק באנה.

עבור מי שהספיק לצרוך את כל הקומדיות הרומנטיות ששטפו את המסכים לאחרונה (או שאולי זו רק תחושה לא מבוססת שלי) מגיע "הרומנטיקנים" ("The Romantics"), סיפורם של שבעה חברים המתאחדים לכבוד חתונת שניים מהם, כאשר מתברר שהכלה המיועדת והשושבינה התחרו בעבר על ליבו של החתן. הקאסט כולל את קייטי הולמס, מאלין אקרמן, ג'וש דוהמל ועוד רבים ורבות. גאלט נידרהופר ("דור הפרוזאק") כתבה וביימה על פי ספר של עצמה.

מגזרת הסרטים האירופאיים, מגיעים שניים. על "לאור היום" ("Der Räuber") שמעתי כבר מזמן, פשוט קשה היה לזהות אותו תחת השם העברי. זהו סרט אוסטרי המספר על אדם שהוא שודד בנקים ורץ מרתון, אשר משתחרר מהכלא ונאלץ לבחור בין תחביביו, או אולי דווקא לשלב אותם. בנג'מין הייסנברג ("Sleeper") ביים. "אהבה ושוקולד" ("Les émotifs anonymes") הצרפתי, מביא את סיפורם של מנהל במפעל לשוקולד, השוכר שוקולטיירית ומתאהב בה. זה הדדי, אבל שניהם כאלה ביישנים שזה משהו. סרטו של ז'אן-פייר אמריס, עם בנואה פולוורד ואיזבל קארה.

עכשיו תורכן ותורכם.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.