• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "ת'ור", "וביום השלישי" ועוד שניים

28 באפריל 2011 מאת אורון שמיר

אם יגידו לכם ששני סרטים אמריקאיים חדשים הגיעו אל בתי הקולנוע באותו סוף שבוע, לא סביר שתתפעלו במיוחד. אבל שני סרטים ישראלים חדשים? שבחרו את אותו תאריך יציאה? אישית, זה נראה לי מוזר ואפילו לא נכון. כל סרט ישראלי צריך להיחגג, אפילו בקטנה, ולזכות לפחות בסוף שבוע אחד של בכורה בלעדית. ואני מכיר שניים שכבר לא יהנו מן הכבוד הזה.

האחד הוא סרטו הראשון כבמאי של משה איבגי, "וביום השלישי". מדובר במארג סיפורים משתלבים, המתרחש במשך שלושה ימים מלאי זוהמה קיומית בתל-אביב האלימה והחוטאת. ראיתיו לראשונה בפסטיבל ירושלים, אי אז ביולי 2010. כתבתי עליו את דעתי הדחוסה והמקוצרת, אך כעת ניתנה לי ההזדמנות להרחיב ולפרט מעט יותר. אעלה לכאן את הסקירה שלי הערב, אבל עבור מי שלא רוצה להתאפק אגלה שאפשר כבר למצוא אותה באתר עכבר העיר אונליין. חיבבתי במיוחד את הטוקבקיסט הראשון, שבטוח שאני מניע ג'יפ 4X4 כל בוקר ומצבי הכלכלי מזהיר. הוא כנראה לא מכיר הרבה מבקרי קולנוע…

הסרט הישראלי השני נושא עימו גוון של חו"ל, בשילוב פרדוקסלי עם שורשיות ארץ-ישראלית, עוד בשלב השם. "ז'טאם איי לאב יו טרמינל" קוראים לי, והכוונה היא כמובן לאותה שורה משירו של מאיר אריאל זצ"ל, "טרמינל לומיננט". העלילה מספרת על ישראלי ברדכו אל ארוסתו בניו-יורק, אשר מפספס את טיסת הקונקשן ונתקע בפראג. שם הוא פוגשת בריטית כריזמטית, אשר גורמת לו להרהר בתוכניותיו לעתיד. זהו סרטו העלילתי הראשון של דני מנקין, במאי הסרט התיעודי יוצא הדופן "18 קילו של אהבה". את התפקידים הראשיים מאיישים מוקי (הזמר) ונרונה קפלן ונדמה לי שהפרסום לסרט עושה עבודה טובה ביצירת עניין.

בינתיים, באמריקה, מתנפץ בקבוק (יותר נכון, פטיש) על הספינה הערוכה להפלגה, ושמה "קיץ הוליוודי 2011". אל הרעם הנורדי וגיבור סדרת קומיקס מפורסמת זוכה לסרט קולנוע משלו. "ת'ור" ("Thor") הוא לא סתם גיבור העל החדש בשכונה, הוא מתיימר להיות קצת מעבר. לפחות אם לשפוט על-פי הבמאי השייקספירי קנת' בראנה והקאסט שכולל בין היתר את נטלי פורטמן ואנטוני הופקינס. זהו סיפורו של ת'ור (כריס המסוורת'), אל הרעם שמוגלה ממושבת האלים אל עולמם של בני האדם, שם יהווה חלק חשוב בניסיון להציל את כדור הארץ מ… נו, הבנתם את הפואנטה. אני מקווה לצפות בו בקרוב ולחשוף את דעתי כאן בבלוג, כמובן.

אחרון חביב, גם הוא מאמריקה, הוא "אמון" ("Trust"). לא סיבוב חוזר לסרטו הנודע של האל הארטלי, אלא סרט אחר לגמרי, העוסק בהתמודדותה של משפחה עם היותה של הבת קורבן לפדופיל אינטרנטי. הבמאי הוא דייויד שווימר, המוכר לכל בתור רוס מ"חברים", אשר מנסה שוב את כוחו בבימוי. בפעם הקודמת זה נגמר עם "לרוץ בשבילה", שחיבבתי מינוס. השחקנים הם קתרין קינר, קלייב אואן, נח אמריך וליאנה ליברטו בתפקיד הילדה.

עד כאן אני, עכשיו התור של כל מי שצפה או צפתה ורוצה להביע דעה או להזהיר אזהרה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.