• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

הלילה: טקס האוסקר ה-83

27 בפברואר 2011 מאת אורון שמיר

הלילה זה קורה. כוונו את השעונים המעוררים:

2:00 – השטיח האדום המסורתי. למטיבי לכת, חובבי וחובבות שמלות ולמי שפשוט לא מצליח להירדם.

3:30 – טקס האוסקר ה-83, בשידור ישיר מלוס אנג'לס ובהנחיית ג'יימס פרנקו ואן הת'אוויי. מומלץ להתעורר קצת לפני.

מנויי הוט יוכלו לצפות בטקס בערוץ הוט גולד. בלוח השידורים של יס מצאתי רק את השטיח האדום, ללא הטקס עצמו, בערוץ !E. ומי שאינו נתון תחת שלטון הרודנות של אף אחת מהן, מומלץ לו לדוג איזה שידור סטרימינג טרי של הטקס. הם צצים בהמוניהם ברחבי הרשת בערך בשעת השידור הנקובה. אם אתם מתקשים במציאת סטרים יציב, או סתם מחפשים מישהו שער בשעות האלה, חפשו לכם בלוג המסקר את הטקס במקביל לשידור הישיר. זו דרך טובה להתעדכן, לחלוק חוויות ואפשר גם לבקש משאר המגיבים לשתף אתכם באתר שדרכו הם צופים בטקס. משנים עברו, אני ממליץ על הלייב בלוגינג של עכבר העיר אונליין (נכון, אני כותב שם, אבל בניגוד לחלק מן האתרים מתחרים יחסכו מכם טעויות מביכות של המעדכנים טרוטי העיניים) וכמובן על המסורת הותיקה של יאיר רוה בסינמסקופ (שנה שישית ברציפות).

התל-אביבים שבינינו יוכלו ליהנות מערב אוסקרי במכללה הישראלית לאנימציה. הם קוראים לזה "טקס האוסקר האלטרנטיבי", למרות שלצד הרצאות של יאיר רוה (שוב הוא) וטל לוטן (כנראה האנימטורית הכי מקסימה שיצא לי להכיר) הם משדרים גם הטקס עצמו, על מסך ענק. זה מתחיל מ-19:00, זה ברחוב הארבעה מספר 4 (מול הסינמטק) וזה בחינם! עוד פרטים, באתר המכללה.

ומה עם הירושלמים? וכל היתר? אם אתם שומעים על אירוע חביב בו ניתן לצפות בטקס בצוותא, שתפו. ואם אתם מחפשים איך להיכנס לאווירה ו/או להעביר את הזמן עד הטקס, הנה כמה רעיונות:

אור סיגולי שלנו מכרסם את ציפורניו בציפייה כבר למעלה משלושה חודשים, אשר בהם הנפיק בכל שבוע פרק נוסף בטור האוסקרים שלו, המכונה "רצים לפסלון". אם אתם רוצים את הסיקור הכי מפורט, מעמיק ורחב יריעה למירוץ של השנה הנוכחית, הנה קצת חומר קריאה:
טור ראשון – טור פתיחה (23.11.10)
טור שני – הזכיות וההפסדים הכי תמוהים באוסקר
טור שלישי – בדרך לאוסקר עובדים באינדי
טור רביעי – שמישהו כבר ייתן להם אוסקר
טור חמישי – שבוע עמוס בפרסים מקדימים
טור שישי – הנאומים הבלתי נשכחים
טור שביעי – כל מה שרצית לדעת על האוסקר
טור שמיני – סיכום טקס "גלובוס הזהב"
טור תשיעי – נקודת מפנה ביחסי הכוחות בין "נאום המלך" ל-"הרשת החברתית"
טור עשירי – פרסי האוסקר האלטרנטיביים של בעל הטור
טור אחד עשר – הכירו את השחקניות והשחקנים

בנוסף, עופר ליברגל העלה לבלוגו צמד פוסטים עמוס חלונות יוטיוב, מעין מצעד פזמונים בו הוא מדרג את שירי האוסקר האהובים עליו מכל הזמנים. הנה חלק א' הכולל את מקומות 30 עד 16 והנה חלק ב' עם מקומות 15 עד 1. כדי שגם האוזניים שלכם יהיו מוכנות לאוסקר. אגב, יש לו שם כמה בחירות מפתיעות.

לבסוף, נזכיר את הימוריי האוסקר של הבלוגרים כאן בסריטה. הניחושים של אור (אשר עברו מהפך לפני כמה ימים, אז לקרוא שוב ולהתייחס לעדכון), של עופר וגם שלי. אני מוכרח לציין בשלב הזה שאני עדיין מסרב להתרגש לפני האוסקר הנוכחי. אפילו לא החלטתי אם לחבוט בשעון המעורר ולחזור לנמנם עד הבוקר או לצפות בטקס בו למועמדים החביבים עליי ("התחלה", "ברבור שחור", "אומץ אמיתי" ואפילו "פייטר") יש סיכויים מעולים להפסיד את רוב הפרסים עליהם הם מתחרים, בזמן ששני סרטים סבירים שלא ממש אהבתי ("נאום המלך" ו-"הרשת החברתית") מתמודדים על תואר "הסרט הטוב של השנה". האמת? יש סיכוי שאמצא את עצמי מריע ל"הרשת החברתית", סרט שהוציא ממני שני פוסטים לא מפרגנים. פשוט מפני ש"נאום המלך" כבר מעורר אנטי ברמות בלתי נסבלות.

אפרופו הימורים, באתר עין-הדג מזמינים אתכם להמר על הזוכים ממש עד תחילת הטקס. וכידוע, אוסקר שמהמרים על רוב הקטגוריות בו מראש יהיה מרתק לצפייה הרבה יותר. עוד באקווריום הדגים האדומים, תמצאו סקירה של סרטוני האנימציה הקצרים המועמדים.

נראה לי שאין מוכנים מאיתנו לאוסקר הזה. אני מניח שהפוסט הנ"ל הוא האחרון שלי בנושא, עד האוסקר הבא. אלא אם יקרה משהו שארגיש חובה להגיב עליו במהלך הטקס. חיזרו הנה בבוקר כדי לדעת לגלות מי הזוכים ולקרוא מה יש לאור להגיד בעניין. והחל ממחר, עסקים כרגיל בבלוג. חוזרים לשגרה, עם שיתוף פעולה מפתיע בהמשך השבוע שירטיט לכם את עור התוף. מילה שלי.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.