• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״ג'וקר: טירוף בשניים״, ״התחת הזקן שלי״, ״רווק מספר 3״, ״מין אנושי״, ״אהבה ויין״

2 באוקטובר 2024 מאת אורון שמיר

אחרי עוד לילה של חרדות ואימה, בבוקר האחרון לשנה העברית הנוראה מכל (תשפ״ד? היינו צריכים לדעת), הייתי רוצה לאחל שנה טובה. הייתי רוצה, אבל אני לא ממש יכול, לא באמת ומהלב. נתקלתי כבר ב״שנה טובה יותר״ או ״שנה שקטה״, השתמשתי בעצמי בווריאציות דומות, אבל מה שווים האיחולים האלה כרגע. התייסרתי מול רגשות דומים בפוסט היומולדת של סריטה מוקדם יותר השבוע, כרגיל אין לי פתרונות מלבד לנסות להמשיך לעשות את מה שאנחנו עושים. בין אם לבקר בנטפליקס כפי שעשה עופר, להתמודד עם הפחד האמיתי באמצעות פחדים בדיוניים כמו שלירון עושה, ולחפש על מה לכתוב מבין הסרטים החדשים בקולנוע. מחר אמנם ראש השנה אבל בכל זאת יש יבול, כולל חיזוק בדמות שני סרטי ילדים בטרום בכורה (״הצילו כדור הארץ השתגע״ ו״פנדה באפריקה״) שנחכה איתם למועד עלייתם הרשמי לאקרנים. הנה חמשת הסרטים הראשונים לשנת תשפ״ה, שאולי תשפה (תחדד ותשייף) אותנו עד שלא יישאר כלום. או משהו חיובי יותר, אין לי רעיונות. הוספתי גם חיזוק נטפליקס ליתר ביטחון.

ג'וקר: טירוף בשניים (Joker: Folie À Deux) – זה לא סרט צרפתי, למרות הצרפתית בכותרת, אלא ההמשכון לסרט ״ג׳וקר״ של טוד פיליפס, עם חואקין פיניקס בתפקיד גרסה מאוד מסוימת של נסיך הפשע של גותהאם (ללא באטמן באופק). חמש שנים חלפו מאז הסרט ההוא, וגם הפעם הבכורה הייתה בפסטיבל ונציה, גם אם בלי אריה מוזהב, אז יש לנו כבר דיווח של עופר. ליידי גאגא מצטרפת לטירוף של ארתור פלק, שנהפך לג׳וקר של גותהאם בסרט הקודם, בתפקיד הארלי קווין (שנראית מאוד שונה מגרסת מרגו רובי, או הגרסאות המצוירות). הם נפגשים סביב אשפוזו במוסד ארקהאם בעודו ממתין למשפט על פשעי הסרט הקודם (כן, ככה בחרתי לנסח) ופוצחים בשיר. או הרבה שירים, שכן זהו סרט מוזיקלי. אני מבהיר זאת משום שנתקלתי בהרבה מופתעים ומופתעות, אחרי שהשיווק חצי מסתיר זאת וחצי מתפאר בכך, באופן מבלבל.

התחת הזקן שלי (My Old Ass) – הייתי משוכנע שכתבנו על הסרט הזה אחרי בכורה מקומית בפסטיבל ירושלים, אבל לא כך הדבר. אני אפילו לא צפיתי בו עדיין, ומתכנן לעשות זאת לאור הפידבק החיובי עד משתפך. הרעיון בסרטה של מייגן פארק נשמע פשוט: אישה צעירה (מייזי סטלה) נוטלת חומרים משני תודעה ויוצאת לטריפ בו היא ״פוגשת״ גרסה מבוגרת יותר של עצמה (אוברי פלאזה). בלי הפרדוקסים המעיקים של מסע בזמן, אם הבנתי נכון, אבל בהחלט עם המון השלכות ומחשבות מחדש על בחירות חיים וענייני הלב עקב המפגש הזה. הסרט מוגדר כקומדיה אבל ראיתי אנשים ונשים יוצאות ממנו עם עיניים נוצצות מבכי, אז אפשר להניח שהוא גם מרגש. חשוב מכל, יש לו את אחד השמות הטובים אי פעם וכל הכבוד להפצה על השימור. מה כל-כך טוב בו? לאורך כל פסטיבל ירושלים נשמעו משפטים כמו ״מי בא לתחת הזקן שלי״, ״כבר ראית את התחת הזקן שלי?״, או ״מה יותר טוב מהתחת הזקן שלי״. נסו ותהנו, הנה גם תמונה מתוך הסרט.

רווק מספר 3 (Woman of The Hour) – אנה קנדריק לא רק מככבת אלא גם מביימת את מותחן הפשע הזה, המבוסס על אירוע אמיתי. העלילה מתרחשת בשנות השבעים, אז רווקה צעירה שחולמת להיות שחקנית (קנדריק) מגיעה לתוכנית שידוכים טלוויזיונית מהסוג הישן והתמים. הוא בוחרת ברווק מספר 3, כפי שתסיקו משמו העברי של הסרט, בגילומו של דניאל זובאטו (״לא לנשום״, ״תחנה 11״). הוא מעורר בה משהו, אולי התרגשות ואולי סתם פחד משום שיש בו משהו מלחיץ. משהו שנשמע לי כמו ספוילר אבל מופיע בכמה תקצירים, קחו בחשבון. איאן מקדונלד (״Some Freaks״) כתב את התסריט לפרויקט הביכורים של קנדריק כבמאית. זה סרט של נטפליקס בטריטוריות מסוימות בעולם, אנחנו זכינו שיופץ אצלנו בקולנוע, כמו באירופה למשל.

מין אנושי (Sex) – דאג יוהאן האוגרוד, היוצר הנורווגי של ״זהירות, ילדים״, חוזר לבחון בהומור דק נושאים גדולים. הפעם הוא מתמקד בשני עמיתים לעבודה שלא ידעתי שעדיין קיימת (מנקי ארובות) החווים ספק משבר וספק התעוררות בחיי המין שלהם. שניהם סטרייטים ואנשי משפחה מזה שנים, אבל ההעדפות שלהם משתנות לפתע. האחד חולם שהוא אישה אותה מפתה דייויד בואי, השני פשוט שוכב עם גבר ורץ לספר על כך לאשתו, ויש להניח שאלו הקטעים ששובצו בטריילר משום שהם רק ההתחלה של התהליך. באופן דומה, הסרט הוצג בפסטיבל ברלין האחרון, משם יצא עטור פרסים, בתור חלק ראשון של טרילוגיה.

אהבה ויין (The Tasting) – אחרי ארבעה סרטים חדשים באמת, כלומר משנתון 2024, הגיע הזמן לפתוח בקבוק מבציר 2022. אחרת זה לא באמת שבוע חדש בעולם ההפצה בישראל. לא שזה מעיד לכאן או לכאן על איכותה של הדרמה הקומית-רומנטית הזאת תוצרת צרפת, אבל חשוב לי שתדעו וגם זכיתי להערות בכל פעם שאני לא מציין אי התאמה חריפה בין שנת עשיית הסרט ליציאתו לאקרנים. סרטו של איוון קאלברק מפגיש בין אחות מיילדת החולמת להיות אם בעצמה (איזבל קארה), לבין בעל חנות יינות עם בעיית לב (ברנאר קמפאן). היא מגיעה לסדנת טעימות יין, שניהם רוצים קצת יותר מזה, אבל נסיבות החיים עומדות בדרכם. אלא אם האהבה תנצח, כמובן.

מה שבפנים (It's What's Inside) – אחד הסרטים העצמאיים המדוברים של תחילת השנה, מסאנדנס ועד SXSW, נוחת מחרתיים (4.10) בנטפליקס, אז נסיים איתו להפעם. העלילה נשמעת מלאת פוטנציאל עוד מסבב הפסטיבלים, אבל נמנעתי מספוילרים אז אינני יודע האם הקונספט ממוצה. זה הולך ככה: חבורת חברים מהקולג׳ עורכים איחוד לטובת מסיבת נישואים, אחד מהם מגיע עם מזוודה מסתורית שבתוכה מכשיר שמאפשר להם להחליף תודעות/גופים, והכל משתבש במגוון דרכים. הבמאי-תסריטאי הוא גרג ג׳ארדין, עם המון פרויקטים קצרים ברזומה אבל להבנתי זהו סרטו הראשון באורך מלא.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.