• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

מקבץ חדשות ועניינים מסוף השבוע

17 באוקטובר 2010 מאת אורון שמיר

כמה ידיעות ולינקים אסוציאטיביים למדי. מסוף השבוע שעבר ולמען תחילת השבוע שיהיה. מספיידרמן ובאטמן דרך פיטר ג'קסון וגאס ואן סנט וכלה בשאלה הנצחית מיהו יהודי, אשר זכתה  לגרסה מעודכנת בעקבות פסטיבל חיפה האחרון.

א.לו חדשות משמחות. הריבוט של ספיידרמן הופך להיות אחד הדברים היותר קולעים לטעמי. ריס איפנס לוהק לתפקיד הנבל בתחילת החודש, וכעת הדמות אותה יגלם נחשפה – דוקטור קורט קונורס, אשר ודאי יהפוך בהמשך הסרט לאויבו המר של ספיידרמן, "הלטאה". אני מבסוט בעיקר משום שקווי עלילה ברורים למדי מתחילים להיטוות. קורט קונורס הוא המדען אליו פנה פיטר פארקר בנוגע לבעיית המוטציה שלו. הוא היה איש סודו ומדען מבריק בתחום הגנטיקה, אשר הפך אובססיבי לגביי השבת ידו שנגדעה במלחמה. מחקרו בנושא יכולת הצמחת האיברים של זוחלים, הובילה אותו לנסות על עצמו תרופה שפיתח. היד אכן צמחה חזרה, אבל המוטציה המשיכה להתפתח בתוכו והפכה אותו לחצי אדם חצי זוחל ומאה אחוז מפלצת מטילת אימה שעל ספיידרמן לעצור. בשילוב עם העובדה הידועה כבר שהסרט עומד להחזיר את פארקר/ספיידי לימי התיכון, אין כמעט ספק שדוקטור קונורס יהיה מורה של פארקר, אשר יהפוך לאויבו. עכשיו רק צריך לקוות שהצוות לא ירדד את זה יותר מדי… יש לי אמון בו, ולא רק בגלל שהם בחרו לסרט הראשון באחד האויבים הראשונים של איש העכביש (גיליון מספר 6). ואם כבר ליהוקים חמים לסרטי קומיקס רותחים –

ב.אטמן החדש זוכה לליהוק רשמי ראשון. טום הארדי יחבור פעם נוספת אל כריסטופר נולאן, אחרי שיתוף הפעולה המוצלח שלהם בסרט "התחלה", שם גילם הארדי את אימס, השחקן/חקיין. הרשת הייתה מוצפת בשמועות על ליהוקים ודמויות עוד לפני שהיה בכלל תסריט, כך שמדובר בידיעה ראשונה שיש לה תוקף. כעת נותר רק לנחש האם שחקנים נוספים מ"התחלה" ילוהקו גם לבאטמן השלישי (ג'וזף גורדון לוויט כ"רידלר" ומריון קוטיאר כ"אשה-חתול" כבר רצים בתור שמועות זו תקופה ארוכה) וכמובן איזו דמות יגלם הארדי. לאור הצפייה ב"ברונסון", אני ממש מקווה שזה יהיה נבל. נולאן יהיה הראשון מבין שלושת הבמאים שעיבדו את איש העטלף לקולנוע אשר יזכה להשלים טרילוגיה. מה שמזכיר לי –

ג'.קסון במקום גיירמו. פיטר ג'קסון יביים את ההוביט, על שני חלקיו. לאחר שגיירמו דל טורו סירב להיות מקורקע לניו-זילנד כדי לביים את הפרוייקט, ניתז ג'קסון מכס המפיק לזה של הבמאי. וכך מי שחתום על טרילוגיית "שר הטבעות" ועל מספר לא מבוטל של אוסקרים בזכותה, יביים גם הסיפור המקדים. יש כבר שמועות שמרטין פרימן יגלם את בילבו בגינס, גיבור הספר. בכך ישלים פרימן הופעה נוספת בעוד קאלט ספרותי שעובד לקולנוע, אחרי "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" ואולי אף יהפוך להוביט המפורסם בעולם במקומו של אלייז'ה ווד. תכלס, אני מצטער להודות ש"ההוביט" עדיין לא מעניין אותי מספיק כדי לעקוב אחרי שלבי ההפקה שלו, או אפילו לצפות לבואו. אולי כשיהיה טריילר…

ד.רך אגב, יש טריילר לסרט החדש של גאס ואן סנט. על מה הסרט? אתם יודעים, בחור פוגש בחורה, בחור מגלה שהבחורה היא חולה סופנית, בחור מדמיין רוח רפאים של טייס קמיקזה יפני ממלחמת העולם השניה. בקיצור, הסיפור הרגיל. זה נקרא "Restless" וזה נראה כך:

ה.נה כמה מחוות ודיבורים על סרטים ישראליים בחו"ל. יאיר רוה מדווח בבלוגו.

ו.אם בקולנוע המקומי עסקינן, הקראתם את הכתבה על היוזמות החדשות של ערים לקידום עצמי דרך הקולנוע הישראלי? אפשר ללמוד ממנה המון. למשל, שבישראל יש רק שלוש ערים – חיפה, ירושלים ותל-אביב. כל השאר אינן קולנועיות מספיק. אפילו לא צפת שהצטלמה להפליא ב"הסודות". ועוד ניתן ללמוד שראשי הערים הללו עושים כל שביכולתם ומשקיעים מאמצים כבירים. בשיווק עצמי אגרסיבי שיגרום לציבור לטעות ולחשוב כאילו שחשוב להם שיצלמו אצלם סרטים ושהם מעודדים זאת והדבר מפתח ומקדם את עירם. לרווחת התושבים.

ז. אבל ממש זין. נירית אנדרמן דיווחה על מחאות בנוגע לפרס הצילום אשר הוענק בפסטיבל חיפה האחרון. מסתבר שארגון העובדים בקולנוע ובטלוויזיה בישראל, או אק"ט, קורא לשלול את הפרס מן הצלם הקנדי של הסרט "מבול", פיליפ וואלט. הטענה? מה זאת אומרת, הוא בכלל לא ישראלי! בפרסי אופיר, לדוגמה, אנשי קולנוע שאינם ישראלים כלל לא יכולים לקבל מועמדות. אפילו לא מקס ריכטר על הלחנת "ואלס עם באשיר". אבל בחיפה? ממש פריצות לשמה. כל אחד, במיוחד אם הוא טוב, פשוט מגיע לשם ומקבל פרסים. ככה, בלי לבדוק אזרחות, ברית-מילה, שום כלום! האמת, צודקים. גם את כל העובדים הזרים צריך לגרש ומיד. (אני יודע שזה הולך להתנקם בי ושמישהו עוד יבין אותי לא נכון). אז סליחה על הציניות, אבל הייתי חייב. וסתם, למען הסר ספק – הצילום ב"מבול" ראוי לכל פרס ותשבוחת. הוא ללא ספק החלק החזק ביותר בסרט אם לא מעט חלקים חזקים. ומצידי שיצלם אותו הרובוט שצילם ללארס פון-טרייר את "הבוס הגדול" ויעלו אותו לבמה לקבל את הפרס.

תגובות

  1. אור סיגולי הגיב:

    אני רק רוצה לנופף ולדווח לעולם שאני חזיתי את ליהוקו של הארדי לבאטמן עוד בבלוג הקודם והז"ל בו כתבתי, בפוסט על ליהוקים אפשריים לרעים הבאטמנים הבאים.
    את הארדי שיבצתי בתור בלק-מאסק. וזה עוד היה בחודש יוני!

    check this out
    http://anyclip.com/spliced/discussions/riddle-me-this/

    קודוס בשבילי. וכן, אילו הדברים הקטנים שעושים לי טוב.

  2. רונן הגיב:

    איוונס, קוראים לו.

  3. רק לי זה מוזר שרון האוורד מפיק סרט של גאס ואן-סנט?

  4. תגובה מרוכזת לכולם, אבל כל אחד לחוד:

    אור – קודוס בשבילך, לגמרי. אני רוצה לראות אותו בתור שרירן דווקא. ביין, או קרוק נשמעים לי אחלה. בהנחה שהוא נבל משנה כמובן, שנפטרים ממנו תוך מערכה אחת.

    רונן – למי קוראים איוונס? לדמות של הארדי באינספשן? קוראים לו אימס (Eames). אתה מוזמן להיוועץ בדוד ימד"ב:
    http://www.imdb.com/title/tt1375666/

    עופר – זה לא מוזר כמו לראות טייסים יפניים מחוץ לחלון שלך, אבל זה די מוזר. מצד שני, ואן סנט לבדו הוא במאי שמפריך את כל תיאוריית האוטר, בעיניי. אני אתפלא באותה המידה אם יפיקו אותו רון האוורד או רוברט רודריגז… ממש היום נזכרתי שהוא ביים את "פיתוי קטלני" עם ניקול קידמן 🙂

  5. דני הגיב:

    "נולאן יהיה הראשון מבין שלושת הבמאים שעיבדו את איש העטלף לקולנוע אשר יזכה להשלים טרילוגיה" 🙁

    כמה חבל שזה גם יהיה האחרון שהוא יביים של "באטמן" (הוא אמר שהוא לא מתכוון לביים יותר מסרט שלישי ושהוא מתכנן לסגור בו את הסיפור שהתחיל ב"באטמן מתחיל", מה שזה לא אומר…)

    1. שמע, אם גם האחרון יהיה ברמה, לא חבל. נולאן הוא במאי עם הרבה רעיונות מקוריים לסרטים, אין סיבה שהוא ייתקע עם באטמן לנצח 🙂
      הטרילוגיה הזו צריכה לעמוד בפני עצמה, בתור סאגת באטמן עם מוטיבים מקשרים. "באטמן מתחיל" היה סרט על פחד – פוביות, טראומות. לכן האויב היחיד בו היה "הדחליל". בסרט השני, לפי איך שאני מבין אותו, מציב נולאן בפני ברוס וויין את הבחירה להיות באטמן בכל רגע ורגע. זו הסיבה שגם הג'וקר מציב בפניו בחירה בין א לב' בשלבים שונים של הסרט וזו הסיבה שנבל המשנה הוא דו-פייס, מישהו שמטבע מחליט בשבילו איך לפעול. את הסרט השלישי אני רואה ככזה שבאמת צריך לסגור את כל הסיפור. לא יודע מה יהיה הנושא הראשי, ולכן גם לא הנבלים, אבל כמה דברים ברורים:
      באטמן יתחיל את הסרט בגלות. לא בלי המערה שלו כמו ב"אביר האפל", אלא אשכרה מחוץ לגותהאם. שם יהיה בוודאי האויב הראשון. אחר-כך הוא יחזור לעיר ששונאת אותו (בעקבות האופן בו הסתיים "האביר") בתור מושיע מפני האויב המסיבי יותר בסרט. ואם להסתמך על הרצון של נולאן בריאליסטיות, צריך אויבים שיכולים להתקיים במציאות. לא מוטציות או נבלים בעלי כוחות על-אנושיים. בגלל זה אנשים מהמרים על רידלר, או על הכובען המטורף (ובחלומי אני רואה את ג'וני דפ מגלם את התפקיד הזה, רק כדי שנולאן ימשיך לצחוק על טים ברטון 🙂

      1. דני הגיב:

        לפי מה שאהרון אקהארט אמר (או איך שלא קוראים לו) הוא הבין מנולאן שהג'וקר היה אמור לחזור לסרט השלישי. כעיקרון, אתה צודק במה שאמרת, אבל יש עוד גורם מקשר – המשכיות. וכזו שסובבת סביב הג'וקר.
        הסרט הראשון מסתיים כשבאטמן שומע על האויב שאיתו עליו להתמודד עכשיו, ורואה את הקלף של הג'וקר, בסרט השני הם כבר נלחמים ובשלישי, שגם היה בעצם אמור לסגור את סיפור הג'וקר… הממממ… לא יודע. אולי נולאן תכנן להרוג את שניהם? הרי הג'וקר אמר לבאטמן בסרט השני שהם "הולכים להיות ביחד לנצח".

        אפשרות לאלטרנטיבה שתסגור את סיפור הג'וקר תהיה להביא את הארלי קווין, ולהגיד שהג'וקר כבר מת בארקהם והיא נשלחה על ידו "להמשיך את המשחק". מה אתה אומר?

        1. דני הגיב:

          אה כן, שכחת שהאויב הראשי ב"באטמן מתחיל" לא היה הדחליל אלא ראס אל גול 🙂

  6. עידן וילנצ'יק הגיב:

    מדוע צריך לתת עוד במה ליאיר רוה ולהפנות לכתבות בבלוג שלו?הוא לא בדיוק סובל ממחסור בחשיפה.אשמח פעם להיכנס לאתר קולנוע ולא להיתקל בשמו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.