• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״כרטיס לגן עדן״, ״מעבר לחוק״, ״מותק של מפלצת״, ״סוד החיות הקסומות״

21 בספטמבר 2022 מאת אורון שמיר

שבוע מלא התרגשות עבר על סריטה, בין טקס פרסי אופיר ליום ההולדת ה-12 של הבלוג, אז איזה מזל שמגיע סוף השבוע ואחריו החג. אפשר לנוח סוף סוף, אלא אם גם אתם ואתן כבר עמוק בהכנות לפסטיבל הקולנוע של חיפה שיתקיים בסוכות. ננסה לעזור בהמלצות כאשר תתפרסם התוכניה המלאה בראש השנה, כאשר נדמה לי שאפשר לגלות שעל פי מה שכבר ראינו הסיבות לעלות לכרמל רבות ומגוונות. כיוון שזה המדור האחרון לשנה העברית, אנצל את ההזדמנות לאחל שנה טובה, חתימה טובה, חגים שמחים ומועדים לשמחה. נתראה בצד השני של החג שנצמד לסופש, שמביא עימו סרטים חדשים, כרגיל. מחוץ למניין שווה לציין את שובו של ״אווטאר״ (Avatar), סרטו של ג׳יימס קמרון מ-2009 שמאיים עלינו בסרטי המשך מאז ועד היום. נדמה שבדצמבר זה סוף סוף יקרה, ולטובת קהל היעד שעדיין לא נולד כאשר הסרט הראשון כפה על כולנו משקפי תלת-מימד והפך לשובר הקופות הגדול של כל הזמנים, הנה הוא שוב ובבתי הקולנוע. הוא יצטרף לארבעה (חמישה?) סרטים חדשים יותר ואני אצרף אליהם עוד כמה סרטים שמגיעים למסך הביתי.

כרטיס לגן עדן (Ticket to Paradise) – מזמן לא ראינו על המסך הגדול את ג׳ורג׳ קלוני וג׳וליה רוברטס, לא יחדיו. מאז ״מפלצת הכסף״ אם לדייק. הצמד שמרבה להופיע זה לצד זו מגלם הפעם זוג פרוד המתאחד לרגל חתונת בתם (קייטלין דיוור), המתקיימת בבאלי שבאינדונזיה. החתן (מקסים בוטייה) הוא בחור מקומי, מה שמסביר את היעד, אליו מגיעים ההורים במטרה ברורה – לשבש את הנישואין. בגלל החוויה שלהם, הם כנראה לא מאמינים שגורלה של הבת העדיין-צעירה שלהם יהיה שונה. מעניין אם ילמדו משהו בדרך, או יצליחו במזימה, בסרט שמוגדר כקומדיה רומנטית וביים אול פארקר (״מאמה מיה! Here We Go Again״). הוא גם כתב את התסריט יחד עם המפיק דניאל פיפסקי. הסרט יוקרן בישראל גם בדיבוב לרוסית או לצרפתית, ותוכלו ללמוד מה דעתו של אור כבר מחר.

מעבר לחוק (The Enforcer) – למרות השם באנגלית, אין קשר לסרטים הוותיקים עם קלינט איסטווד או המפרי בוגרט. מדובר בדרמת פשע בכיכובו של אנטוניו בנדרס, המגלם איש מאפיה שעבד בצד הלא-נכון של החוק כל חייו. בערוב ימיו בלוס אנג׳לס הוא מתבקש על ידי הבוסית שלו (קייט בוסוורת׳) לקחת תחת חסותו תגרן צעיר (מוג'ין אריה), ומתעניין בגורלה של נערה שנמצאת הרחק מביתה (זולי גריגס). החטיפה שלה בידי מעסיקיו מוציאה אותו משלוותה וגורמת לו לפרק לגורמים את ארגון הפשע שבנה אותו. זהו סרט הביכורים של ריצ׳ארד יוז כבמאי, על פי תסריט של דאבליו פיטר ליף (״נקודת פריצה״, ״משחקים פטריוטיים״ ועוד מותחני אקשן מהניינטיז). התמונה בראש הפוסט היא מתוך הסרט.

סוד החיות הקסומות (School of Magical Animals) – חופשים לפנינו וזה אומר סרטי ילדים חדשים בכל שבוע, ובדיבוב לעברית. ההפקה הגרמנית-אוסטרית הזו מבוססת על סדרת הספרים של מרגיט אאואר, ויש כבר סרט המשך שיצא השנה (הנוכחי הוא מהשנה שעברה). לגמרי בלי קשר ל״מצפן הזהב״ מסתבר, העולם בו מתרחשת העלילה הוא כזה בו ילדים מבית ספר מיוחד זוכים לליווי של חיות קסומות. במקרה של גיבורת הסיפור, הילדה החדשה, יש לה שועל שיסייע לה להפוך לפופולרית וגם לנקות את שמה מן האשמה שדבקה בה עקב גנבת שעון בית הספר. יש גם צבה שעושה ברייקדאנס, וזה רק מהטריילר. גרגור שניצלר חתום על הבימוי.

מותק של מפלצת (My Sweet Monster) – מעשה בנסיכה שמתבודדת מרצונה במגדל השעון של הארמון, עד שאביה מחליט להשיא אותה ליועץ נכלולי. היא לא רואה ברירה אלא לברוח אל הטבע המקיף את הארמון, שם היא פוגשת במפלצת שנראית כמו הכלאה בין אדם לאייל, וארנב מוטנטי למראה. לפני שתספיקו לדקלם את כל אגדות העמים שזה דומה להן, אציין שלרשות המלך צבא רובוטים או שמא חיילים ממוכנים. גם אני לא ראיתי את זה בא. הבמאים הם ויקטור גלוקחושין ומקסים וולקוב, אז לא יפתיע איש לשמוע שהסרט הזה מגיע מרוסיה. הוא מוצג בדיבוב לעברית, מקרה סטדנרטי לעומת הסרט הבא.

The Everlasting Story – מפיצי הסרטים הופכים את חיי לקשים מאוד בכל מיני דרכים, אבל לפעמים היצירתיות שווה אזכור. בחלק מבתי הקולנוע, למשל מובילנד, תוכלו למצוא סרט שמיועד כנראה רק לקהילה הרוסית/פוסט-סובייטית עד כדי כך שאין עליו שום מידע בשום שפה אחרת. אפילו לא שם עברי. אבל אחרי מאמץ קל מצאתי את שמו באנגלית, ובשילוב כוחות של גוגל-תרגום ודוברת רוסית שמצאתי אצלי בבית אני לבשר שמדובר בסרט אנימציה תוצרת רוסיה. קוראים לו ״Кощей. Начало״ שזה בעצם ״קאשיי: ההתחלה״, כאשר קאשיי הוא גיבור הסיפור החי בעולם בו שוררת הרמוניה בין בני אנוש לבין יצורים מיתיים וקסומים. איום המכונה ״הרוח הלבנה״ נכנס לתמונה וקאשיי הוא תקוותנו היחידה. לבמאי קוראים אנדריי קולפין ויש לו ניסיון עשיר באנימציה ובסיפורים מסוג זה בזכות הסדרה שהפכה לסרט, ״The Fixies״ (במקור Фиксики).

סרטים חדשים ב-VOD

אתנה

לילה טוב אמא (Goodnight Mommy) – החלק הביתי של המדור יהיה הפעם על טהרת שירותי הסטרימינג הבינלאומיים, ונפתח עם סרט שכבר זמין באמזון פריים וידאו ומגיע לידיעתי באיחור הרגיל. שמו העברי הוא ניחוש מושכל, משום שמדובר ברימייק לסרט האוסטרי באותו השם מאת ורוניקה פרנץ וסוורין פיאלה. נעמי ווטס, מלכת הרימייקים המכהנת של הוליווד, מגלמת את ״אמא״ מן הכותרת ומסתתרת מאחורי תחבושות. הבנים התאומים שלה חושדים שמשהו אינו כשורה, ויהיה מעניין לראות האם הגרסה הזו שביים מאט סובל זהה או שונה מן המקור בהקשר הזה.

אתנה (Athena) – נקפוץ אל מקום בו לא ביקרנו זמן מה, נטפליקס, עם שני סרטים שמגיעים בשישי (23.9) אל השרתים. הראשון טרי מפסטיבל ונציה, שם כתב עליו עופר, ואם להאמין לו אז קצת חבל לראות כזה ספקטקל בבית ולא בקולנוע. רומן גבראס (״Our Day Will Come״) ביים את הסרט שהופך את המתיחות המבעבעת של המעמדות החברתיים בצרפת לשדה קרב. במקרה זה, נסיבות מותו המסתוריות של צעיר משכונה ששם כשם הסרט מתפרשת כהכרזת מלחמה על המשטרה. לא מפתיע למצוא את שמו של לאדג׳ לי (״עלובי החיים״) בין התסריטאים.

לו (Lou) – באותו יום ובאותו מקום, אפשר לראות גם דרמת פעולה תוצרת אמריקה. ג׳רני סמולט מגלמת אם צעירה שהבת שלה נחטפת, בעיצומה של סופה משתוללת. היא חוברת בחשדנות אל השכונה הקשוחה שלה, בגילומה של אליסון ג׳ני, בתקווה שתוכל לעזור לה לאתר את החטופה ולסגור חשבון עם הפושעים. המסע שלהן לוקח אותן אל היערות הסמוכים וגם חזרה אל עברן המכיל סודות קבורים, כי עד עכשיו לא היה אפל מספיק כנראה. אנה פורסטר, צלמת שהפכה לבמאית (״מלחמת האופל: מלחמות הדם״), חתומה על הסרט הזה.

סידני (Sidney) – נסיים עם שירות הסטרימינג האחר ששומר את השמות העבריים של סרטיו בעלטה, אפל TV+, שם אפשר יהיה למצוא החל מיום שישי את הסרט התיעודי הזה אודות השחקן זוכה האוסקר ושובר תקרות הזכוכית – סידני פואטייה. הרי אין עוד ״סידני״ בעולם ומאוד קל למצוא בגוגל סרט עם שם כזה. מיטב האצולה ההוליוודית, השחורה וגם לא, התגייסה להתראיין לסרט ולחלוק כבוד לעושה ההיסטוריה. הבמאי הוא רג׳ילנד האדלין, מפיק (״ג׳אנגו ללא מעצורים״) ובמאי (״מרשל״) ותיק ומועמד לאוסקר בעצמו.

תגובות

  1. The real bronson הגיב:

    בלי קשר – ראיתי הטרום בכורה את
    קריוקי….
    סרט מעולה.מומלץ.
    משחק אדיר.

להגיב על The real bronsonלבטל

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.