• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״הכול בכל מקום בבת אחת״, ״משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק״, ״מלך הצפון״

20 באפריל 2022 מאת אורון שמיר

חג שמח לסינפילים ולסינפיליות. חג האביב, הפסחא והרמדאן אמנם צפופים יחדיו מאז הסופש הקודם, אבל זה המתקרב הוא גם יום חגם של שוחרי ושוחרות הקולנוע. אני לא זוכר סוף שבוע כזה כבר הרבה מאוד זמן – שלושה סרטים חדשים בלבד, אבל שלושתם בעלי פרופיל גבוה ואפילו משיקים מבחינת קהל היעד שלהם, על אף שבתקצירים לא תמצאו אוסף פריטים כה שונים זה מזה. נותר רק לגלות האם הסרטים המדוברים גם יעמדו בציפיות ולשם כך יהיו לנו סקירות לרוב. יש גם המון סרטים שיצאו כבר באמצע השבוע סביב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, אבל הם יקבלו מדור מוקדם משלהם בבוא העת. בינתיים, אל סרטי השבוע הזה יצטרפו ההיצע הבינלאומי של דוקאביב וגם קצת צפייה ביתית, שלא ממש מנסה להתחרות בבתי הקולנוע הפעם וכנראה יודעת למה.

הכול בכל מקום בבת אחת (Everything Everywhere All at Once) – נפתח בסרט שהוא כבר קונצנזוס בסריטה והפך לשיחת היום בקהילות קולנוע מגוונות בשבועות האחרונים, בעיקר בארה״ב. לבמאים קוראים הדניאלס (דניאל קוואן, דניאל שיינרט) והם חתומים על ״איש האולר״ הפולחני ועל כמה וכמה קליפים אגדתיים. הפעם הם רקחו טרלול מטורלל במיוחד, תחת התקציר המדויק אך צופן סודות: מהגרת סינית-אמריקאית מנסה למלא את טפסי המס השנתיים שלה ושל משפחתה. כל מי שניסה לעשות זאת בארה״ב יודע באיזה סיוט מדובר, במיוחד אם את בעלים של מכבסה כמו מישל יואו האחת והיחידה (או שמא?) וקי הוי קוואן (לנצח הילדון מ״הגוניס״ ו״אינדיאנה ג׳ונס והמקדש הארור״) שכמות הצרות הנופלות על ראשם הולכת ומגיעה למימדים מרובי יקומים. סטפני שו (״שאנג צ׳י״) היא בתם, ג׳יימס הונג הוא הסבא, וג׳יימי לי קרטיס היא פקידת המס מטילת המורא. אם הצלחתם והצלחתן להימנע מטריילרים, נהדר. אם לא, בעיניי הקדימון לא באמת מכין לגובה ועוצמת השגעת הנהדרת.

מלך הצפון (The Northman) – נעבור לשמות גדולים אפילו יותר, לפחות לפני המצלמה. הבמאי חובב הפולקלורים רוברט אגרס (״המכשפה״, ״המגדלור״) נעזר בכותב האיסלנדי סיון (״טלה״) כדי להביא למסך את סיפורו של נסיך הוויקינגים אמלת׳, בגילומו של אלכסנדר סקארסגארד החטוב מתמיד. איתן הוק וניקול קידמן מגלמים את הוריו (שזה מעניין כי היא הייתה זוגתו ממש לא מזמן ב״שקרים קטנים גדולים״) וקלאס בנג את דודו המרושע, שתפס את השלטון והוביל את גיבורנו אל גלות שהופכת למסע נקמה. עוד בקאסט: ווילם דפו ששיתף פעולה עם הבמאי בסרטו הקודם, אניה טיילור-ג׳וי שעשתה זאת בסרטו הראשון, וגם ביורק בתפקיד קולנועי ראשון מזה שנים. להוציא סרט נסיוני ואת הקליפים שלה היא לא נראתה על המסכים מאז ״רוקדת בחשכה״, בתפקיד שהביא את סיון הכותב למועמדות לאוסקר לצידה עבור השיר המקורי הטוב ביותר.

משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק (The Unbearable Weight of Massive Talent) – נסיים את טרילוגיית הטירוף הלא רשמית הזו עם הסרט בו ניקולס קייג׳ מגלם גרסת קצה של עצמו, כשחקן הוליוודי בשם ניק קייג׳ שחייב הכנסה בדחיפות. ניל פטריק האריס מסדר לו גיג קטן עם תשלום נאה, במסיבת יום הולדת של איש אמיד ומוזר (פדרו פסקל) שמעריץ את השחקן. איכשהו זה הופך לקומדיית פעולה עם התערבות ממשלתית, באשמת טיפאני האדיש ואייק ברינהולץ. האם זה בהכרח מה שהייתם מצפים מן הבמאי טום גורמיקן, שחתום לפני כן רק על ״הדייט שהביך אותי״? כנראה שלא, אבל זה המצב. גורמיקן גם תיסרט יחד עם הכותב הקומי קווין אטן, ולא רק שאפשר לצפות להופעות אורח של פרצופים הוליוודיים, אלא גם רצוי לעשות זאת.

פסטיבל דוקאביב – שהכריז על ההיצע הישראלי בשבוע שעבר, החל גם להוסיף מידע על חלק מן הסרטים הבינלאומיים. ביניהם כמה זוכים או בולטים מפסטיבל סאנדנס שעבר, כולל ״נבלני״ על הפעיל הפוליטי הרוסי (בתמונה בראש הפוסט, קרדיט עליה: Dogwoof), ״הגולים״ של הבמאית הסינית-קוריאנית-אמריקאית כריסטין צ׳וי החוזרת לסרט שצילמה ב-1989 על מנהיגי מחאת הסטודנטים בכיכר טיין-אן-מן, ״Nothing Compares״ אודות הזמרת והיוצרת שינייד אוקונור, וגם ״בית עשוי קוצים״, סרטו של סימון לרנג וילמונט אותו התמזל מזלי לראות בפסטיבל ההוא. הסרט יהיה חלק מפוקוס על אוקראינה, כאשר הבמאי יליד הארץ המצויה במלחמה, סרגיי לוזניצה, יקרין בפסטיבל את סרטו ״מר לנדסברגיס״ זוכה פסטיבל אידפא אודות עצמאות ליטא מבריה"מ. עוד יוצרים בעלי שם כוללים את רון האוורד עם ״מבשלים ללא גבולות״, וסרטים חדשים לבמאים קארים איינוז, ג'פאר פנהי, צאי מינג ליאנג, וג'יי רוזנבלט. אנחנו נמשיך כמובן לעקוב ובבוא העת גם לנסות לעזור בהמלצות לפסטיבל המתגבש, אבל מכירת הכרטיסים כבר החלה למעשה.

סרטים חדשים ב-VOD

צחורים כשלג: עלייתה ונפילתה של אברקרומבי אנד פיץ׳ (White Hot: The Rise & Fall of Abercrombie & Fitch) – נטפליקס משחררת המון סדרות/עונות חדשות אבל לא ממש מצאתי סרטים בסופש, אז הנה אחד מהשבוע שחלף. הסיבה שאני מתעכב עליו לרגע אינה חיבתי למותג האופנה המצוי בכותרת הארוכה, שאין לי כלפיו רגש מיוחד, אלא הבמאית אליסון קליימן (״איי וייווי לא מתנצל״ ״קח את הכדורים שלך״, ״משוננת״). אולי הדוקומנטריסטית המצטיינת הצליחה להפוך את הסיפור של המותג המוכר משנות ה-90 והאלפיים למרתק לצפייה.

תקועים ביחד (Together) – נכון שמה שאתם באמת רוצים ומה שאתן פשוט משתוקקות לו הוא עוד סרט קורונה על זוג שתקוע יחדיו בבית בימי הסגרים הרחוקים? מה זאת אומרת לא? חבל מאוד, כי הנה בא עוד אחד. הפעם אלו ג׳יימס מקאבוי ושרון הורגן ויש להם אפילו צאצא, למקרה שתרצו להיזכר בתקופה הנעימה ההיא דווקא בזמן חופשת הפסח. דניס קלי (״אוטופיה״) כתב, סטיבן דלדרי (כן, הסטיבן דלדרי הזה, גם אני הופתעתי) ביים יחד עם ג׳סטין מרטין. הסרט כבר זמין בסלקום tv מאז ה-10 באפריל אבל חיכיתי עד שיהיה זמין גם ב-yes, מה שיקרה ב-25 בחודש.

משבר (Crisis) – נביט קדימה אפילו עד ה-26.4 עם סרט שיגיע אל יס וסלקום יחדיו, גם הוא מהשנה החולפת ויש בו אלמנט אחד אפילו יותר מרתיע מאשר סרטי קורונה: ארמי האמר. יש בו גם את גארי אולדמן, אוונג׳לין לילי, גרג קיניר, מישל רודריגז, לוק אוונס, לילי-רוז דפ וסקוט מסקודי, המהווים את עיקר הקאסט במותחן דרמטי מאת ניקולס ג׳ראקי (״עסקה מגונה״) על נגע הסמים בדגש על משבר האופיואידים בארה״ב. מבחינת עלילה אפשר לדבר על מקבץ דמויות שמהוות מעין קצוות שונים של התופעה: מאנשי מנהל התרופות דרך רשויות החוק ועד אם שבנה סוחר בסם. מכיוון שיש גארי אולדמן בסרט, החלטתי לשים תמונה שלו מתוך הסרט כאן למעלה, לכל צרה שלא תבוא.

תגובות

  1. the real bronson הגיב:

    (The Northman
    סרט די מרשים.
    המלט למיטיבי לכת

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.