• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״ספנסר״, ״מוות על הנילוס״, ״חתונה בהפתעה״, ״משחק השנאה״

9 בפברואר 2022 מאת אורון שמיר

חג אוסקר שמח למי שחוגג או חוגגת, יממה אחרי שלא סיימנו לעכל את רשימת המועמדים. כנ״ל לגבי חג האהבה הנוצרי שיחול ביום שני ומשום מה מצוין גם בישראל תחת תאונת האיות ולנטיינז דיי. ברשותכם אדלג על קיומו עד שנגיע לסרט מתאים ואשוב לענייני האוסקר, עליהם אור אחראי אצלנו לרוב, כדי לברך את אנשי ונשות הקולנוע מישראל כמו גם ישראליות-של-כבוד: אסנת הנדלסמן-קרן וטליה קלינהנדלר שהפיקו את ״הבת האפלה״ המועמד לשלושה פרסים, המפיקה אסנת שורר שסרטה ״ריה והדרקון האחרון״ מועמד בקטגוריית האנימציה, איש הסאונד ניב אדירי על תרומתו ל״בלפסט״, חברת סינפיל הישראלית שסרטם ״לברוח״ השתלט על קטגוריות האנימציה-דוקו-בינלאומי, וזוגתו של גיא נתיב, ג׳יימי ריי ניומן, שהפיקה את הסרט הקצר ״Take and Run״.
מקווה שלא שכחתי אף אחת (ברור שכן, אבל הוספתי). ובאותה נשימה, בהצלחה גם לקולנועני ישראל בפסטיבל ברלין שנפתח מחר, ולצערי לא נדווח ממנו כאן בסריטה: לבמאי עידן חגואל וצוות סרטו "אזרח מודאג" שיציג במסגרת הפנורמה, לבמאי רן טל וסרטו התיעודי ״1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם״, ולחברת גרין פרודקשנס ששני סרטים שהייתה שותפה להפקתם, מאוסטרליה וניו-זילנד, נבחרו אף הם לפסטיבל.

ספנסר (Spencer) – מעכשיו צריך לכתוב על כל סרט שיוצא שהוא מועמד לאוסקר, וסרטו של פבלו לאריין הצליח להשיג אחת בודדה כזו לשחקנית הראשית, קריסטן סטיוארט. אם זה היה רצף מילים שייקח זמן להתרגל אליו, מה תגידו על הדמות שסטיוארט צריכה לגלם – הנסיכה דיאנה. הבמאי הצ׳יליאני עושה מעשה ״ג׳קי״ ומביים ביוגרפיה המתרחשת בתקופת זמן קצרה, ימי חג המולד הגורלי של לפני הפרידה מהנסיך צ׳ארלס ומבית המלוכה המחניק, אחריה תשוב להיות דיאנה ספנסר. התסריטאי הוא סטיבן נייט הוותיק (מ״דברים יפים מלוכלכים״ ועד ״כנופיית ברמינגהאם״) ועל המסך אפשר למצוא גם את סאלי הוקינס, טימותי ספול, שון האריס וג׳ק פארתינג. מאחורי הקלעים השמות מרשימים לא פחות, הודות לצילום של קלייר מאתון (״דיוקן של נערה עולה באש״), המוזיקה שהלחין ג׳וני גרינווד (״כוחו של הכלב״), העיצוב האמנותי של גיא הנדריקס דייס (״התחלה״) ועוד שמות שהיו יכולים להיות מועמדים לאוסקר. אבל לא, רק קריסטן סטיוארט. ננסה ליישב את כל זה בסקירה המתקרבת.

מוות על הנילוס (Death on the Nile) – אי אפשר לעבור שבוע בלי סרט חדש של קנת׳ בראנה? בצירוף מקרים של עולם ההפצה הישראלי, יצא שסרטו האישי של הבמאי, ״בלפסט״, עלה לאקרנים סמוך לפרויקט ההוליוודי שלו שנדחה לא מעט. מגפה עולמית, כוכבים בעייתים, מה לא עבר על ההמשכון של ״רצח באוריינט אקספרס״, המשיב את בראנה אל כס הבימוי ואל מאחורי השפם של הרקול פוארו. הבלש המפורסם בסך הכל ניסה לצאת לחופשה בספינה המפליגה על הנילוס, אבל רצח המתרחש על הסיפון מאלץ אותו להתחיל לעבוד ולגלות מי עשה מה ולמה. שני הפרובלמטים של הקאסט מבחינת יחסי ציבור, אם כי מסיבות שונות, הם ארמי האמר ולטישיה רייט, אז אפשר לקוות שלא יעפילו בסרט עצמו על גל גדות, אנט בנינג, סופי אוקונדו, ראסל ברנד ואמה מקיי. מייקל גרין הבלתי אחיד (״ג׳אנגל קרוז״ אבל גם ״לוגאן״) עיבד את ספרה של אגתה כריסטי למסך, והתמונה בראש הפוסט היא מתוך הסרט.

חתונה בהפתעה (Marry Me) – ג׳ניפר לופז מגלמת בסרט גרסה של עצמה, כוכבת פופ מצליחה, העומדת להתחתן עם בחיר ליבה (הזמר מאלומה) באמצע הופעה חיה שלה. בעוד הוא מאחר לטקס היא למדה שבגד בה, ומחליטה להמשיך בתוכנית ולהינשא לגבר אקראי מהקהל עליו היא מצביעה. מגלם אותו אואן ווילסון, הוא אינו מעריץ שלה ולמעשה נגרר להופעה, וכעת על השניים להעמיד פני זוג. או עד שהארוס הקודם יחזור על ארבע או עד שיתאהבו בעצמם, או הכל ביחד אני מניח. מעולם לא הייתי בסיטואציה דומה, אז נותר רק לראות מה יעשו עם הסיטואציה הזו הבמאית קאט קוירו וחופן תסריטאים שעיבדו למסך נובלה גרפית. כי כמובן שזה מבוסס על נובלה גרפית. בקאסט נמצאים גם שרה סילברמן, ג׳ון ברדלי, ואוטקארש אמבודקאר, ובחלק מבתי הקולנוע אפשר יהיה לראות את הסרט גם בדיבוב לרוסית או לצרפתית.

משחק השנאה (The Hating Game) – סרט נוסף שכנראה הגיע לאקרנים לכבוד יום האהבה הלועזי מתחיל כאנטי-קומדיה רומנטית, על שני אנשים שחולקים מקום עבודה ותיעוב עמוק כלפי הקולגה שלהם. ברגע שהם מתחרים על אותו קידום התחרות ביניהם מסלימה, אבל מה אם הם בכלל נמשכים האחד לשנייה או אפילו ממש מתאהבים במסווה של שנאה עמוקה? תצטרכו לצפות כדי לגלות, בסרט בו מככבים לוסי הייל (״מת או חובה״) ואוסטין סטוול (״לבלוע״) ששיחקו יחד לא מזמן גם בסרט ״אי האשליות״. הבמאי הוא פיטר האצ׳ינגס (מכותבי ״אפשר לגלות לך סוד?״) והתסריט הוא עיבוד של כריסטינה מנגרט לספר מאת סאלי ת׳ורן.

סרטים חדשים ב-VOD

כנופיית רחוב: איך הגענו לרחוב סומסום

לפני הסרטים החדשים של השבוע על המסך הביתי, כמה תזכורות לגבי בואם של סרטים שכבר זכו להתייחסות במדור. ״דרומית לגן עדן״ של אהרון קשלס הגיע אתמול אל ה-VOD של יס (וכבר זמין בסלקום והוט ושות׳), בעוד ״מחברות שחורות״ של שלומי אלקבץ ממשיך להיות מוצג בקולנוע ובסינמטקים אבל החודש אפשר גם לראות את שני חלקי הפרויקט דרך דוקוסטרים של דוקאביב.
ובינתיים בנטפליקס, קטלוג 2022 הכולל 74 סרטים חדשים (עם בכורה שבועית לכל הפחות) הושק בצורת סרטון בן שלוש דקות ומיליון קאטים. אותי אישית היו מרשימים שמות הבמאים והבמאיות יותר מאשר הפרצופים של הכוכבים, אבל מהם יש הרבה מאוד. בכל זאת ולמען הסדר הטוב, צפויים לנו בין היתר סרטים חדשים של ריצ׳רד לינקלייטר, אנדרו דומיניק, ג׳אד אפטאו, טוביאס לינדהולם, האחים רוסו, גיירמו דל טורו, ריאן ג׳ונסון, ניקי קארו, האלי ברי, נורה טוומי, סקוט קופר, פול פיג, הנרי סליק, נואה באומבך, סבסטיאן לליו, ודב פאטל בסרטו הראשון כבמאי.

הבאג הגדול (BigBug) – דוגמה לאיך עושים זאת נכון: סרטו החדש של ז׳אן-פייר ז׳נה מגיע ביום שישי ה-11.2 אל שרתי נטפליקס והנה, זה כבר לא ממש משנה מה קורה בסרט ומי משחק בו כי יש במאי מעניין. את מי שזה לא מרשים, העלילה מתרחשת בעתיד צבעוני ואוטופי למראה, בו רובוטים מסוגים שונים מבצעים את רוב הפעולות עבור בני האנוש. עד שדגם חדש מחליט על עליית המכונות והאנושות בסכנה, במיוחד גיבורי הסיפור שצריכים להסתדר אחד עם השנייה בעודם מסוגרים בבית. מככבים: אלזה זילברשטיין, אנדרה דוסולייה ודומיניק פינון, הקבוע של הבמאי.

I Want You Back – לסרט הזה לא מצאתי שם עברי, מה שאומר שעברנו אל הממשק של אמזון ואל הסרט החדש שלהם, גם הוא מגיע בשישי הקרוב. צ׳ארלי דיי וג׳ני סלייט מגלמים פרודים טריים, לא אחד מהשנייה כי אם מגבר ואישה נוספים, שכבר המשיכו הלאה לקשר שנראה מושלם דרך הפילטר של הרשתות החברתיות. הגיבורים ישתפו פעולה כדי לפרק את החבילות החדשות ולהשיב לעצמם את האקס/ית, אבל זו קומדיה רומנטית אז נחשו לבד מה יקרה. את הרביעייה האחרת מגלמים סקוט איסטווד, ג׳ינה רודריגז, מני ג׳סינטו וקלארק באקו. ג׳ייסון אורלי (״מבוגר אחראי״) ביים.

איילי (Ailey) – נקפוץ אל תחילת השבוע הבא, יום ראשון ה-13.2, אז אפשר יהיה לראות ב-yes, HOT ובסלקום tv את הסרט התיעודי של ג׳מילה וויגנוט על חלוץ המחול אלווין איילי. האמת היא שהזכרתי את הסרט בפסטיבל סאנדנס הקודם, אז שוב ובקצרה אספר שמדובר בדוקומנטרי שמצד אחד מיועד למי שאפילו לא שמעו על הרקדן והכוריאוגרף ומצד אחר יש להניח שיספק גם את המעריצים.

כנופיית רחוב: איך הגענו לרחוב סומסום (Street Gang: How We Got to Sesame Street) – נדלג על ולנטיינז דיי כפי שהבטחתי מבעוד מועד ונעצור ביום שלישי ה-15.2, עדיין אצל יס, הוט וסלקום גם. אחד הדברים הכי מקסימים ומיטיבים כלפי עצמכם שתוכלו לעשות באותו יום הוא לצפות בהפקה התיעודית שהובילה מרילין אגרלו, השבה אל ימיה הראשון של ״רחוב סומסום״ האמריקאית ומנסה להסביר כיצד כמות לא סבירה של כישרון התקבצה סביב תוכנית חינוכית לילדים ושינתה את המרקע. גם על הסרט הזה כתבתי בסאנדנס הקודם, הפעם קצת יותר בהרחבה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.