• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

אוסקר 2021/22: המועמדים לפרסי איגוד השחקנים, ומה אפשר ללמוד מהם

12 בינואר 2022 מאת אור סיגולי

איגוד השחקנים הוא הגילדה הראשונה החשובה שמכריזה על מועמדיה בעונת האוסקר ה-94, אחרי שרוב פרסי המבקרים כבר נחשפו. רשימת המועמדויות השנתית של האיגוד תמיד זוכה לעניין רב, בעיקר כי אחוז השחקנים שמרכיב את האקדמיה הוא הגדול ביותר מבין הענפים ולכן יש לא מעט חפיפות עם האוסקר, אבל השנה יש עליו משקל רב אפילו יותר. לאחר הגסיסה המכוערת של גלובוס הזהב והפאדיחה הלא נעימה של פרסי איגוד המבקרים, איגוד השחקנים עומד להיות הטקס המשודר האינדקטיבי ביותר לאוסקר. במונחי העונה, זה ממקם אותו כנקודת שיא בדרך אל הזהב.

איגוד השחקנים (סא"ג מרגע זה) פיזר את טובו על פני לא מעט סרטים השנה. "כוחו של הכלב", למשל, מועמד לשלושה פרסי משחק, אבל לא נכנס לפרס הצוות. לעומתו, "אל תסתכלו למעלה" מועמד רק לפרס הצוות. יש גם חדשות גרועות למדי ל"סיפור הפרברים" וקירסטן סטוארט, אבל יום חדש ומשמח ל"הזוג ריקרדו", "קודה" וקייט בלאנשט בין היתר.

המועמדים לפרסי הקולנוע של איגוד השחקנים 2021/22

צוות השחקנים הטוב ביותר:
"אל תסתכלו למעלה"
"בית גוצ'י"
"בלפסט"
"קודה"
"משפחה מנצחת"

כשיצאתי מהסרט על ריצ'רד וויליאמס אמרתי שזה הולך להגיע לפרס צוות השחקנים. האנרגיה של הקאסט מהסרט הזה ממש סוחפת. עם זאת, המועמדות הזו כן מפתיעה בהתחשב בכך שאנג'נו וואליס, המעולה כעזר כנגד וויל סמית', לא נכנסה לפרס שחקנית המשנה (ספויילר להמשך הרשימה).
אותו בלבול מגיע עם "בלפסט" שלא הכניס אף אחד משחקני המשנה לפרס, ונוכח רק כאן ובפרס שחקנית המשנה. הוא עדיין יציב, אל תדאגו.
"בית גוצ'י" בטח יביא לסא"ג המון עצבים וזעם מהמבקרים, ועל כך אומר – לא אתן לכם להמטיר על המצעד שלי! איזו מועמדות משובחת. כמו כן, אפשר לסמוך על כך ש"קודה" מטפס את דרכו להמון המון מועמדויות באוסקר.
בולטים בהיעדרם: "כוחו של הכלב" (גם "צורת המים" וגם "ארץ נוודים" זכו באוסקר בלי צוות בסא"ג אז לא צריך להיכנס לפאניקה), "סיפור הפרברים" (כנראה אנסל אלגורט הפיל את זה) ו"ליקריץ פיצה".

אל תסתכלו למעלה

השחקן הראשי הטוב ביותר:
חאוויר בארדם – "הזוג ריקרדו"
דנזל וושינגטון – "הטרגדיה של מקבת'"
אנדרו גארפילד – "טיק, טיק… בום!"
וויל סמית' – "משפחה מנצחת"
בנדיקט קמברבץ' – "כוחו של הכלב"

פה הסא"ג הלכו ממש כפי שהיה צפוי, מלבד בארדם. קולות בהוליווד טוענים כבר הרבה זמן שהאיגודים והאוסקר יאהבו את "הזוג ריקרדו" הרבה יותר מהמבקרים, ונראה שלשם זה מתקדם. כנראה שהוא יקפוץ עכשיו בטירוף בהימורים לפרס הסרט באוסקר.
אני מאושר כולי בזכות גארפילד, אבל מבואס ממש על סיימון רקס של "טיל אדום", חואקין פניקס ב"קדימה קדימה", ניקולס קייג' מ"פיג" וליאונרדו דיקפריו עם "אל תסתכלו למעלה" (ג'יזס, איזו שנה צפופה), אבל כנראה שזה לא היה אמור לקרות. אבל לא נורא – חדשות מאוד טובות מגיעות עוד רגע עם פרס השחקנית.

השחקנית הראשית הטובה ביותר:
ליידי גאגא – "בית גוצ'י"
ג'ניפר האדסון – "ריספקט"
ג'סיקה צ'סטיין – "העיניים של תמי פיי"
אוליביה קולמן – "הבת האפלה"
ניקול קידמן – "הזוג ריקרדו"

פה הסא"ג הביאו כמה סיבובים. החלק המופלא ביותר הוא שקריסטן סטיוארט לא נמצאת ברשימה עם "ספנסר", הופעה שזכתה לשבחים ואני מצאתי איומה בקטע קיצוני. איך אני שמח עכשיו שזה נגמר. גם שתי התגליות הצעירות של השנה, רייצ'ל זגלר מ"סיפור הפרברים" ואלנה האיים של "ליקריץ פיצה" לא הגיעו למעמד.
מצד שני, זה אומר שאצטרך לצפות ב"ריספקט" וקשה לי להסביר לכם כמה לא מתאים לי.

הזוג ריקרדו

שחקן המשנה הטוב ביותר:
בן אפלק – "The Tender Bar", או "מסבאה אומנת" אם אתם מתרגמי אמזון ביום מאוד קשה
ג'ארד לטו – "בית גוצ'י"
קודי סמיט-מקפי – "כוחו של הכלב"
טרוי קוסטר – "קודה"
ברדלי קופר – "ליקריץ פיצה"

מכה קשה למדי ל"בלפסט" שלא הצליח להכניס לא את קיארן היינדס ולא את ג'יימי דורנן לקטגוריה. כל ההימורים הולכים להשתנות מעכשיו. כך גם למייק פייסט של "סיפור הפרברים".
בן אפלק הוא הפתעה גדולה, מהסוג שהסא"ג די אוהבים, ומעניין לראות לאן זה ימשיך הלאה. גם קופר, שהתנדנד בהימורים בעיקר בגלל גודל התפקיד שלו בסרט של פת"א, הוא משהו שלא לגמרי היינו בטוחים שיקרה כאן.
ג'ארד לטו מועמד פה שנה שנייה ברציפות אחרי "הדברים הקטנים". אי אפשר להיפטר מהדבר הזה, הא? מזל שהוא מעולה בסרט של רידלי סקוט. נתנחם בכך.

שחקנית המשנה הטובה ביותר:
קייטריונה באלף – "בלפסט"
קייט בלאנשט – "סמטת הסיוטים"
קירסטן דאנסט – "כוחו של הכלב"
אריאנה דבוייז – "סיפור הפרברים"
רות נגה – "חוצה את הקו"

ההיעדרות הגדולה ביותר היא, כאמור, של אנג'נו וואליס על "משפחה מנצחת". הלם אמיתי. גם ריטה מורנו בולטת בהיעדרה על "סיפור הפרברים", במיוחד כי הסא"ג מאוד אוהב להביא לשורותיו אגדות שטרם זכו לכבוד. מכיוון שהופעתה זוכת האוסקר של מורנו הייתה לפני ייסוד הפרס, זה היה המקום לעשות זאת. ואגב דאבלים, כך גם השמטתה של ג'ודי דנץ' על "בלפסט" מהדהדת.
ההפתעה הגדולה היא ללא ספק זו בלאנשט, בסרט שנראה שאיבד מומנטום לאחרונה בעקבות הכישלון הקופתי. אולי עכשיו יהיו לו חיים חדשים.

צוות הפעלולנים הטובים ביותר:
"האלמנה השחורה"
"חולית"
"לא זמן למות"
"מטריקס: התחייה"
"שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות"

כוחו של הכלב

את מועמדי הטלוויזיה תוכלו למצוא למשל כאן.