• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״מטרה מאחורי סורגים״, ״הווילה״, ״סוס מנצח״, ״הסוד: האומץ לחלום״, ״בייבי בוס 2: עסק משפחתי״, ״לרכב על דרקון״, ״הרפתקאות תום ואווזי הבר״

15 בספטמבר 2021 מאת אורון שמיר

ערב יום הכיפורים מביא איתו את ההודעה הקבועה על השבתת הבלוג למשך יממה לפחות. זה לא שחסרות פה המלצות צפייה מעשר (בקרוב 11!) שנות כתיבה, אז גם הפעם לא הכנו רשימה (האמת שכן הכנתי ל״הארץ״, למי שרוצה). במקום זה נצבור כוחות לקראת מרתון הצפייה והכתיבה של סוכות, או בשמו הרשמי – פסטיבל הסרטים של חיפה. כאשר תגיחו מן העבר השני של יום כיפור, בכל דרך בה תבחרו לציין אותו, יחכו לא פחות משבעה סרטים חדשים בבתי הקולנוע. הוספתי להם רק סרט אחד לצפייה ביתית, שזמין החל מהיום בנטפליקס, כי נראה ששאר גופי השידור והתוכן למיניהם ויתרו על הסופש הזה. שימו לב גם שהסרט ה-25 בסדרת ג׳יימס בונד, ״לא זמן למות״ (No Time To Die), מתנהג כאילו באמת אין משמעות לזמן ואחרי שנה וחצי של דחיות הוחלט שכבר אפשר להזמין כרטיסים מהיום להקרנות הבכורה עוד שבועיים, תאריך היציאה הרשמי שלו. לי יש סבלנות וגם הרבה סרטים אחרים להתייחס אליהם קודם.

סוס מנצח (Dream Horse) – הדבר הכי קרוב לסרט מוביל השבוע הוא הדרמה הבריטית הדי צנועה הזו, על סוס מירוץ וולשי אגדי אך אמיתי. אם הסיפור יישמע לכם ולכן מוכר, אולי זה בזכות הסרט התיעודי שנוצר על המקרה לפני כמה שנים, ״Dark Horse״. בגרסה העליתית, טוני קולט מגלמת קופאית בעיירה שהמזל והשם שכחו, המשכנעת את תושבי המקום להשקיע את מעט הכסף שאין להם בסוס מירוץ בשם דרים אליינס. דמיאן לואיס מגלם את מי שמספק לה את הרעיון ובקיא בעולם מירוצי הסוסים, מה שמתגלה כהשקעה נבונה. יורוס לין ביים, ניל מקיי כתב. התמונות בפוסט הן מתוך הסרט כי הן חמודות מאוד.

מטרה מאחורי סורגים (Copshop) – אם זה נשמע כמו סרט של ג׳רארד באטלר, בעיקר בתרגום לעברית, זה בדיוק מה שזה. מוקד הסיפור הוא דווקא פושע בשם טדי (פרנק גרילו), הנמלט מחוזה שהוצא על ראשו ומחליט למצוא מקלט בתחנת משטרה בעיירה קטנה. לשם כך הוא נעצר בידי שוטרת טירונית (אלכסיס לאודר), אבל אחד המחסלים שבעקבותיו מגיע אף הוא לאותה תחנה (כן, ג׳רארד באטלר). זרקו פנימה עוד פסיכי אחד שמגלם טובי האס ויש לנו סרט, או לפחות כך מאמינים היוצרים: ג׳ו קרנאהן (״לתפוס את הבוס״) והתסריטאים השותפים קורט מקליוד ומארק וויליאמס (״גנב עם כבוד״, ״אוזרק״). האם אמשיך לראות סרטים של קרנאהן בתקווה שהוא ישחזר את תחילת הקריירה, או סתם יתפלק לו איזה ״שטח פראי״ מדי פעם? נגלה בקרוב.

הווילה (The Rental) – עוד שבוע, עוד סרט אימה, זה כבר נעשה קצת מפחיד אם תשאלו אותי. הפעם מדובר בבכורת הבימוי של דייב פרנקו, שגם כתב יחד עם ג׳ו סוואנברג ומייק דמסקי. פרנקו לא מופיע על המסך אבל זוגתו, אליסון ברי, בהחלט כן וכמוה דן סטיבנס, שילה ונד וג׳רמי אלן ווייט. הרביעייה הזו מגלמת שני זוגות חברים שהשכירו וילה לטובת סופש חגיגי אבל מוצאים עצמם בסיטואציה שמזכירה, ובכן סרט אימה. כמו בשבועות האחרונים, גם הפעם יש לנו טקסט מוכן, בזכות אימת החודש של יולי (הקודם) ובאדיבות אור. בנימה אישית, אני ממש אופתע אם יהיה סרט גרוע יותר מזה השבוע, כי גם אני צפיתי בו. מצד שני, תראו מי מגיע.

הסוד: האומץ לחלום (The Secret: Dare to Dream) – זוכרים וזוכרות את הספר ״הסוד״ שהיה רב-מכר לפני כשני עשורים? אפילו הפכו אותו לסרט דוקומנטרי ב-2006. אז מסתבר שרונדה בירן, מי שכתבה את ספר העזרה העצמית והמשכיו, לא מסתפקת בכך והפיקה גם סרט עלילתי המושפע מספרה המטיף לחשיבה חיובית. יש לו במאי אמיתי, אנדי טננט (״היצ׳״), ושחקנים דוגמת קייטי הולמס, ג׳וש לוקאס, סיליה ווסטון וג׳רי אוקונל. יש גם עלילה, אם הבנתי נכון למרות שמדובר בספר שאינו עלילתי, על מפגשים בין אנשים המשנים את חייהם בזכות דברים שאני ציני מדי בשבילם, אז נעצור כאן.

טוני קולט וידיד, מתוך ״סוס מנצח״

בייבי בוס 2: עסק משפחתי (The Boss Baby: Family Business) – הסרט שיפתח את החלק במדור המוקדש לסרטי ילדים, בתקווה שהם בעצם לכל המשפחה, הוא היחיד שמוצג גם בדיבוב המקורי באנגלית (וגם ברוסית, בחלק מבתי הקולנוע, דיבוב בו הצליחו איכשהו לחרוז את שם הסרט כי זו השפה החמודה בעולם). הזדמנות טובה להזכיר שהשם העברי של הסרט הפוך מהמשמעות המקורית. זה הרי לא ״מנהל זוטר״, אלא סרט על תינוק שהוא איש עסקים (בקולו של אלק בולדווין). הפעם הוא כבר איש עסקים בוגר, אבל מקבל הזדמנות נוספת לשוב לילדות כדי לתקן את הקשר הרעוע עם אחיו הבכור. טום מקגראת׳, שביים את הסרט הקודם ואת טרילוגיית ״מדגסקר״, שב אל כס הבימוי.

לרכב על דרקון (Dragon Rider) – למרות השם, והעלילה, אין קשר לסדרת סרטי האנימציה ״הדרקון הראשון שלי״. מדובר בהפקה גרמנית עם במאי ישראלי, תומר אשד, שתוצג בארץ בדיבוב לעברית כמובן ומבוססת על ספרה של קורנליה פיונקה. מעשה בדרקון שאינו בדיוק כמו השאר, שיוצא למסע עם שדונית יער כדי למצוא משהו שנקרא ״קצה השמיים״ שאמור לעזור לגזע שלו לשרוד, אם הבנתי נכון. הם חוברים לנער יתום וחסר בית המשכנע אותם שהוא רוכב דרקונים אגדי, וצריכים לנוס על נפשם מפני מפלץ דרקוני מוזהב.

הרפתקאות תום ואווזי הבר (Spread Your Wings) – עוד הפקה אירופאית שאני צריך להבהיר שאין לה קשר לסרט אחר, במקרה זה ״לעוף כל הדרך הביתה״. תום הוא תומאס במקור, שעובר מהעיר לכפר בעקבות אביו האורניתולוג, המנסה ללמד להקת אווזים מזן נכחד לנדוד למקום שעשוי להציל את מינם בעזרת שימוש במטוס זעיר. מבוסס על סיפור אמיתי, כי למה לא, ומוצג בישראל בדיבוב לעברית על אף שלא מדובר בסרט מונפש הפעם. סרטו של ניקולא ואנייה, עם ז׳אן-פול רוב בתור האב (שלא עומד להישמע כמו עצמו, כאמור). שמישהו יתקשר לנילס הולגרסון.

שומאכר (Schumacher) – נסיים עם החדש של נטפליקס, טרי מהיום ודוקומנטרי שכמו הסרט הראשון בפוסט מתקשר למירוצים. אלא שמדובר בעולם הפורמולה 1 ובדיוקן של אחד הנהגים הגדולים בתולדות הספורט המוטורי, מיכאל שומאכר. הסופרסטאר הגרמני היה כל-כך מהיר עד כי שלושה במאים נדרשו כדי להשיג אותו, אם לנסות לחשוב על סיבה שעל הסרט חתומים בצוותא השלישייה הנס-ברונו קאמרטונס, ונסה נוקר, ומיכאל וך. אני אישית משווה כל סרט מירוץ, ודאי שפורמולה 1, ל״Senna״ של אסיף קפדיה, נראה אם שומי ייתן לו פייט גם בגזרת הדוקו.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.