• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״האביר הירוק״, ״ג'אנגל קרוז״, ״מורטל קומבט״, ״הנוסעים״, ״ספיריט: לחופש נולד״, ״בקצב הג'ונגל״

28 ביולי 2021 מאת אורון שמיר

מדור אחרון לחודש יולי ונשאלת השאלה: מהו סופש קולנוע קיצי בלי סרט ישראלי חדש. מזל שבשבועות הקודמים היו מספיק והם עדיין מוקרנים. עוד בנושא קולנוע ישראלי, הקרנות האקדמיה בסיבוב הראשון של פרסי אופיר צובר תאוצה וחברי הבלוג צוברים צפיות. אולי עוד אזדקק לפוסט על שלב א׳ של התחרות אחרי הכל. ובהזדמנות זו, ברכות על בית קולנוע חדש בישראל – קולנוע יפו, שמקרין בין היתר מסרטי האקדמיה לציבור הרחב. נבדוק אותו בהזדמנות הראשונה. בינתיים הרבה קולנוע בינלאומי מתדפק גם הוא על הדלת, עם שישה סרטים חדשים באולמות. ניסיתי לעגל למעלה בחלק של המדור שמוקדש לצפייה ביתית. מצאתי גם טרום בכורה או שתיים של ״סוס מנצח״ (Dream Horse) בסניפי קולנוע לב, אבל נדמה לי שזו עוד לא הפצה ונתייחס אליו בהמשך אם וכאשר יורחב ההיצע.

האביר הירוק (The Green Knight) – הסרט שאני הכי מצפה לו השנה שאינו ״חולית״ של וילנב, מגיע ארצה כמעט בהתגנבות. לא ראיתי מסע פרסום או שמעתי על הקרנות מוקדמות, בזמן שבארה״ב הציפייה רבה, הטריילרים היו מושלמים והביקורות כבר מהללות. על מה המהומה? סרט חדש של דייויד לאורי (״סיפור רפאים״ אבל גם ״חברי הדרקון אליוט״), שנשמע כמו מיקסום היכולות של הבמאי: עיבוד לפואמה מן המאה ה-14 על סר גאווין והאביר הירוק, אחד מהסיפורים הצדדיים המרהיבים של אגדות המלך ארתור ואבירי השולחן העגול. דב פאטל הוא גאווין, הקורא תיגר על היצור המיתולוגי שמכונה ״האביר הירוק״ (אין קשר למונטי פייתון) ויוצא בעקבותיו למסע פיזי ורוחני בממלכה פנטסטית. עוד בקאסט: אליסיה ויקנדר, ג׳ואל אדג׳רטון, שון האריס, בארי קיוהן, שועל מדבר ועוד. כן, כתבתי שועל מדבר, כלומר משוחח.

מורטל קומבט (Mortal Kombat) – מי שהתבגרו בשנות ה-90, נא לקרוא עם נעימת הנושא של משחק המחשב האייקוני ברקע. זה שכבר הפך לסרט קולנוע עוד בזמן אמת (1995) השנה שכנראה אליה הגענו מבחינת סל המחזור שהוליווד חושבת בטעות לתיקיית טיוטות חדשות. מי שלא מכירים את משחק המכות הוותיק והאלים אולי דווקא יהנו יותר, משום שלפחות אני (וממש לא רק אני) מצאנו את העיבוד חופשי מאוד מחד ומאידך מתרכז יותר מדי בעלילה ופחות בקרבות מדממים של אמני לחימה שחלקם בעלי כוחות-על. אז יש עלילה, על טורניר אמנויות לחימה בין-גלקטי, כאשר הסרט מתמקד בלוחמי כדור הארץ שחווים מתקפת פתע מאת המנצחים התמידיים והאפלים. צפו לפגוש על המסך את סוניה, ג׳קס, לו קנג, קונג לאו, ריידן, שנג טסונג, מילנה, גורו וכמובן קול יאנג. סליחה, הוא דמות חדשה בכלל, שהיא משום מה הראשית. הכי כיף עם קיינו (ג׳וש לוסון), סקורפיון (הירויוקי סאנאדה) וסאב-זירו (ג׳ו טסלים), ממש השתעממתי בכל סצנה שאף אחד מהם לא הופיע. סיימון מקוויד ביים, גרג רוסו, דייב קאלהן ואורן עוזיאל כתבו. אור התייחס לסרט בקצרה בטקסט שלו על גאולתם של הסרטים הגרועים השנה.

ג'אנגל קרוז (Jungle Cruise) – עוד מתקן בפארק השעשועים של דיסנילנד הופך לסרט, בתקווה לשחזר את ״שודדי הקאריביים״ שכבר עשה זאת נכון (ואז לא נכון, ושוב וכן הלאה). במתקן עצמו, סירה מובילה את הנוסעים לאורך נהר ודרך ג׳ונגל, סליחה, ג׳אנגל שורץ מפלצות מכל מיני סוגים. בהצלחה אם לתפור מזה עלילה, המשימה שהוטלה על חמישה תסריטאים והבמאי חאומה קולט-סרה, מי שאחראי להרבה סרטי ליאם ניסן עצבני לאחרונה ובקרוב על ״בלק אדם״ עם דווין ג׳ונסון. רק אמרתי ״דה רוק״ והנה הוא גם בסרט הנוכחי, מוביל את הקאסט לצידה של אמילי בלאנט, אדגר רמירז, ג׳סי פלמונס, פול ג׳יאמטי, ג׳ק ווייטהול ועוד.

הנוסעים (Voyagers) – לפעמים מנחיתים עלינו סרטי מד״ב ככה סתם, וזה תמיד משמח אותי עוד לפני קריאת התקציר. סרטו החדש של ניל ברגר (״אמן האשליות״, ״ללא גבולות״), מתמקד באסטרונואטים המצויים במשימה ארוכת שנים ורבת דורות. הם מקווים למצוא בית חדש לאנושות במעמקי החלל, אך מאבדים אט-אט קשר למציאות ואת שפיות דעתם. קולין פארל, טיי שרידן, לילי-רוז דפ, פיון ווייטהד ושנטה אדמס מובילים את הקאסט.

ספיריט: לחופש נולד (Spirit Untamed) – נעבור אל החלק במדור שמוקדש לסרטי ילדים מונפשים ומדובבים לעברית, שאי אפשר בלעדיהם בהתחשב בעונה. במקרה זה מדובר בעיבוד חדש לסרט של אולפני דרימוורקס על סוס פרא אצילי ושמו ספיריט, שהפעם מתיידד עם ילדה עירונית העוברת לגור ביישוב ספר. הבמאים הם איליין בוגן ואניו טורסן, שניהם אנימטורים ותיקים אך להם זהו סרט קולנוע ראשון באורך מלא.

בקצב הג'ונגל (Jungle Beat: The Movie) – שימו לב שזה ג׳ונגל ולא ג׳אנגל כמו מקודם, אז אין קשר בין הסרטים. כאן מדובר בסרט המבוסס על סדרת ילדים מונפשת ודי ותיקה מסתבר. חייזר המתרסק בכדור הארץ אי שם באפריקה, מתיידד עם החיות המקומיות ועל פי התקציר ילמד דבר או שניים על ידידות ועל כיף לפני שמשפחתו הכובשת תגיע אף היא אל עולמנו. ברנט דווס, מהסדרה המקורית, הוא הבמאי.

בונוס – ג׳וליה דוקורנו, הבמאית של ״טיטניום״ זוכה דקל הזהב ושל ״נא״ המפורסם לא פחות, החלה את דרכה בפסטיבל קאן במסגרת ״שבוע הביקורת״, עם סרט קצר בשם ״ג׳וניור״. תרצו לצפות בו? עכשיו אפשר. ואני מאמין שגם הטיטאן שלה יגיע ארצה ממש בקרוב, עם התאריך האמריקאי של ראשית אוקטובר ושני פסטיבלי קולנוע גדולים בישראל עוד לפני כן (הזכויות בארץ שייכות לקולנוע לב).

סרטים חדשים ב-VOD

כסף צעיר (Echo Boomers) – בשביל ההרגשה הטובה, נתחיל עם התאריך של היום (רביעי ה-28.7) ועם סרט שזמין בכל הפלטפורמות אם ספרתי נכון (yes, HOT, סלקום tv ופרטנר tv). בדרמת הפשע והפעולה האמריקאית הזו מככבים מייקל שאנון, פטריק שוורצנגר, אלכס פטיפר והיילי לאו. השחקן המבוגר והבכיר בקאסט מגלם את מי שמנהל חבורה של מילניאלים חבוטים כלכלים, המתפרצים לבתים של עשירים כדי לגנוב רכוש ולהעביר מסר מחתרתי על ידי ריסוק וניפוץ הסביבה, מה שכמובן יוצא משליטה. סרט הביכורים של סת׳ סאבוי.

שוד המאה (The Heist of the Century) – נקפוץ לתאריך של מחר ונישאר אצל יס, שם ורק שם להבנתי אפשר יהיה לצפות בקומדיית השוד הארגנטינאית הזו, המבוססת על מקרה אמיתי. בשנת 2006 בוצע שוד בקנה מידה עצום בסניף של בנק ריו בעיירה אקוססו שבמטרופולין בואנוס איירס – שישה שודדים, 23 בני ערובה, 147 כספות שנפרצו ו-15 מיליון דולר שנגנבו. הכל עם אקדחי צעצוע ותוכנית שנחשבת להכי מורכבת לביצוע בתולדות הפשע במדינה. הבמאי הארגנטינאי ממוצא יהודי, אריאל וינוגרד, לקח על עצמו את האתגר שבהבאת הסיפור למסך.

ברטקוביאק (Bartkowiak) – נטפליקס פותחים את סוף השבוע עם רכש פולני נוסף להיצע המרשים שלהם מן המדינה המזרח-אירופאית, אבל הנושא שלו אולי יפתיע. במרכז הסיפור לוחם MMA שירד מגדולתו, עליו נופלת גם טרגדיה משפחתית עם מות אחיו. הוא מבקש לנהל את מועדון הלילה בו היה שותף האח המנוח, מגלה את הצד האפל של חיי הלילה מרובי הפרוטקשן והפשע, ולומד שאולי לא תאונה היא שלקחה ממנו את אחיו. כל זאת ועוד בשעה וחצי בלבד, מאת הבמאי דניאל מרקוביץ והתסריטאי דניאל ברנרדי.

שכיר החרב האחרון (The Last Mercenary) – נקנח עם סרט נוסף בנטפליקס המשתייך לז׳אנר ״מכות״ (במלעיל), הפעם עם אחד האלופים בתחומו, האיש והשפגט ז׳אן קלוד ואן דאם (בתמונה מתוך הסרט קצת למעלה מכאן). גיבור הפעולה מגלם סוכן חשאי לשעבר שנאלץ לשוב אל צרפת אחרי רבע מאה כדי להציל את בנו אותו לא זכה להכיר, שהסתבך עם המאפיה. הטריילר מבטיח לא רק שפגטים אלא גם דראג של ואן דאם, ובדיחות בצרפתית שלא הבנתי. הבמאי הוא דייויד שרהון וניתן יהיה להתרשם מהסרט שלו רגע לפני שהחודש נגמר, ביום שישי ה-30.7.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.