• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: "אגדת חורבן", "הרפסודה", "מילקשייק אבק שריפה", "נשים בחזית", "אסקייפ רום: השלב הבא", "ספייס ג'אם: אגדה חדשה"

14 ביולי 2021 מאת אור סיגולי

קאן עוד משתולל שם בריביירה, ולכן הצעתי לאורון שאקח ממנו את מדורו השבועי "סרטים חדשים" באופן חד פעמי. זה לא נעשה ממקום אלטרואיסטי מרהיב (אם כי זה בסדר שתחשבו ככה), אלא כי ככה אולי עוד נשיג ממנו איזה דיווח מהפסטיבל היוקרתי בימים הקרובים. אז מתנצל שהפעם המדור בידיים פחות מהימנות, זה ישתלם לנו בהמשך יש לקוות.

אבל עוד לפני שנדבר על הסרטים החדשים (הפעם רק כאלו שיוצאים אל המסכים הגדולים), קצת אינפו על סרטים עתידיים, ישראלים אפילו.
לאחרונה התבשרנו ש"הברך", שממש לאחרונה עשה את בכורתו בקאן, נדחה מעט. אני בטוח שזה קשור לענייני ההפצה העולמית של הסרט המאוד מעניין הזה – שכמו עם שאר סרטיו של נדב לפיד, גם הוא שבה אותי לחלוטין – אז נחכה לראות. בינתיים הוא מתמודד לאופיר, אז אם אתם חברי אקדמיה (אני, אגב, ויתרתי השנה על התענוג), או חברים של חברי אקדמיה, תוכלו לתפוס אותו בסינמטק תל אביב יחד עם שאר המייחלים למועמדות.
ומכיוון שאני הכותב הפעם, ואני יכול לנצל את המדור לאינטרסים אפלים שלי מבלי שיעצרו אותי, אספר לכם שמחר (חמישי) ב-20:30 תיערך בסינמטק חולון טרום בכורה של סרט ישראלי נוסף המתחרה באופיר, "אחד בלב" של יקירתנו טליה לביא. הוא ייצא מסחרית שבוע לאחר מכן, אבל אם תרצו להרים לו לפני כולם, זה המקום לעשות זאת.

ועכשיו לסרטים החדשים שיוצאים השבוע, חלקם מסקרנים מאוד יש לציין. נתחיל עם הישראלים, נמשיך עם במאי ישראלי בסרט בינלאומי, ונמשיך אל הבינלאומי על מלא.

"אגדת חורבן" – כמו השניים שהוזכרו בפתיחה, גם הסרט הזה משווע ליקרם של חברי האקדמיה במרוץ לאופיר 2021. אך בשונה מרוב המתמודדים, הוא עשה בשכל ויצא לקהל הרחב במקביל, מה שבוודאי יביא לו תשומת לב משמעותית בשלב ההצבעות. האם זה יעזור לו במאני-טיים? זו שאלה מצוינת, מכיוון שזה בהחלט איננו סרט שגרתי, אלא הייבריד בין הנפשה, סטילס ונראטיב. מסקרן לדעת כיצד יגיבו אליו.
שניים מאנשי "האושפיזין" הזכור לטובה, גידי דר (בימוי, תסריט) ושולי רנד (תסריט, משחק), בחרו להביא למסך את סיפור חורבן בית המקדש השני דרך ציוריהם של דוד פולונסקי ("וואלס עם באשיר") ומיכאל פאוסט. כ-1,500 ציורים, כך דווח לנו, מרכיבים את הסיפור האפי הזה על שנאת חינם, ממנו נראה שעדיין לא למדנו כלום.
צפו לסקירה.

"הרפסודה" – עם החופש הגדול מגיע סרט הילדים הישראלי של עודד רז ("מכתוב"), שאם אינני טועה מחכה להזדמנות לצאת החוצה לאולמות כבר לא מעט זמן. אז הנה הגיע היום, ואנחנו מחזיקים לו אצבעות. תיק העיתונות של הסרט חושף לנו שמדובר בסיפור על "שלושה נערים שמחליטים לבנות רפסודה ולשוט למשחק מכריע והיסטורי של מכבי חיפה נגד ליברפול, שהוזז לקפריסין בשל המצב הביטחוני בישראל. נערה מהשכבה (וולוגרית) מתגנבת למסע הימי, במהלכו החברות בניהם תעמוד למבחן, הם יטעמו את טעמה של אהבה ראשונה ויגלו בעצמם תכונות ויכולות שלא הכירו קודם לכן. ההרפתקה התמימה תהפוך למסע של התבגרות".
על התסריט חתומים עמיקם קובנר ("עיר מקלט" ו"הד") ודניאל קוץ'. השחקנים הם אנה זק, עומר דהן, עידן שקרוקה, שחף כרמל יעקובוביץ, קובי מאור, אולה שור סלקטר, ברק שמיר ואריה צ'רנר.

"מילקשייק אבק שריפה" (Gunpowder Milkshake) – חיכינו, פיללנו, ייחלנו, והנה זה קורה. נבות פפושדו, חצי מהצמד מאחורי "כלבת" ו"מי מפחד מהזאב הרע" (יחד עם אהרון קשלס), יצא לסרט סולו ראשון ולא השאיר דבר במחסנית. בהפקה צרפתית-אמריקאית-גרמנית שכוללת כמה מהשחקניות המשובחות של תקופתנו, אנחנו פוגשים מתנקשת צעירה שמסתבכת כאשר אחת ממשימותיה כוללת לפתע ילדה קטנה. כעת היא נאלצת להילחם על חייה בעזרת אמה אותה לא ראתה שנים, ושלוש ספרניות שמחביאות הרבה… אה… ידע בין הספרים.
את התסריט כתב פפושדו יחד עם אהוד לבסקי, ובקאסט תוכלו למצוא את קארן גילן ("הנוקמים: סוף משחק"), לינה הידי ("משחקי הכס"), אנג'לה באסט ("הפנתר השחור"), קרלה גוג'ינו ("המשחקים של ג'ראלד"), מישל יו ("נמר, דרקון") ומר פול ג'יאמטי.
בהקשר של הסרט הזה האובייקטיביות היא ממני והלאה, אז סקירה בטח תגיע מחברי סריטה שאינם אני. התמונה בראש הפוסט לקוחה ממנו, והיא באדיבות רד קייפ הפצה.

"נשים בחזית" (Military Wives) – עוברים לאנגליה ולסרט שגם הוא זכה לגורל מעט עגום בגלל הקורונה, אבל צץ בסינמטקים במהלך השנה, ועכשיו יוצא להקרנות מסחריות ברחבי הארץ. זהו סרטו של לא אחר מפיטר קטנאו, האיש מאחורי "ללכת עד הסוף" שהפך לגמרי את הניינטיז, ובמרכזו קבוצת נשים, כולן רעיות של אנשי צבא המשרתים מעבר לים, המחליטות להתאגד יחדיו כדי להפיג את הבדידות ומקימות להקה. אך כשהתהילה מגיעה, באים גם הסיבוכים.
קריסטין סקוט תומס ושרון הורגן בתפקידים הראשיים. סיבה מספיק טובה לראות סרט בעיני.

"אסקייפ רום: השלב הבא" (Escape Room: Tournament of Champions) – ב-2019 יצא לעולם סרט שבישראל קיבל את השם "אסקייפ רום" (בעיקר כי סרט אחר שהקדים אותו במעט נקרא "חדר הבריחה", אז אל תתבלבלו). הבמאי שלו היה אדם רוביטל ("ההשתלטות על דבורה לוגן"), ולמרבה ההפתעה הוא התגלה כממש סבבה של סרט. את העלילה אפשר היה להבין כבר מהשם, ולמרות שזה באמת לא הפורמט הכי מבריק אי פעם, המשחק והעיצוב המרשימים שדרגו אותו מאוד סתם סרט אימה זניח. ההצלחה שלו הביאה לסרט המשך, גם אותו ביים רוביטל יחד עם חלק מהשחקנים ששרדו את הקודם, והוא ינסה לעשות את המספרים שעשה קודמו.

"ספייס ג'אם: אגדה חדשה" (Space Jam: A New Legacy) – סרט הקיץ הגדול ביותר של השבוע הוא חזרתם של הלוני טונס האהובים אל המסך הגדול ואל מגרש הכדורסל, בפעם השנייה מאז הלהיט "ספייס ג'אם" מ-1996 – שנה שבה קהל היעד של הסרט הנוכחי אפילו לא היו בגדר מחשבה. אבל לא נכנס לזה עכשיו.
הרבה דברים קרו מאז שהסרט הזה קרם עור וגידים ועד שיצא לקולנוע, כשהקורונה הייתה אולי הדבר הכי פחות דרמטי. אתם אולי זוכרים איך הבואש פיפי לה-פו בוטל בעקבות הטרדות מיניות, והמעמד של לולה באני, כנציגה הנשית של החבורה, יצר לא מעט עניינים.
הפעם זה איננו מייקל ג'ורדן, אלא לברון ג'יימס שנסחף לעולמם של המצוירים על מנת לנצח בטורניר כדורסל, וזאת על מנת שיוכל להחזיר את בנו שנחטף על ידי אינטילגנציה מלאכותית שמנסה להשתלט על המרחב הווירטואלי. הבמאי הוא מלקולם ד. לי, והתסריט כולל שישה אנשים, אז בהצלחה עם זה.

"אסקייפ רום: השלב הבא". באדיבות א.ד. מטלון ופורום פילם

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.