• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים חדשים: ״האלמנה השחורה״, ״המסור: המעגל נסגר״, ״תנו לו ללכת״, ״פיטר ראביט 2״

7 ביולי 2021 מאת אורון שמיר

בעוד דוקאביב מחלקים פרסים ונכנסים לישורת האחרונה של הפסטיבל, בריביירה הצרפתית נפתח פסטיבל הקולנוע של קאן. זה קרה אחרי למעלה משנתיים מאז המהדורה הקודמת. אני כאן, וקאן, אז סליחה מראש אם הטקסט משובש בעקבות יעפת ועייפות של תחילת האירוע. כיוון שלפנינו שמונה סרטים בקולנוע, לפחות חצי מהם לילדים ונוער, נראה לי שזה עמוס מספיק בכדי לוותר על סטרימינג להפעם. בכל זאת אזכיר סרט אחד בולט שיזכה לסקירה – ״רוכבי הצדק״ (Riders of Justice). סרטו של אנדרס תומאס ינסן (תסריטאי ״בעולם טוב יותר״ ועוד הרבה סרטים מדנמרק) מציב בתפקיד הראשי את מאס מיקלסן, כאיש משפחה שמבקש להתמודד עם תאונה טרגית. אלא שזרים הדופקים על דלתו טוענים שלא מדובר בתאונה כלל, מה שמרחיב את גלריית הדמויות ומכניס את העלילה לסחרור ז׳אנרי. אולי זה רק אני אבל נזכרתי ב״מי מפחד מהזאב הרע״, למשל, בעירוב בין הקומי והנקמני. אבל מי שיכתוב יהיה אור והוא יעשה זאת בקרוב (את דעתי אפשר יהיה לקרוא ב״הארץ״).
יש גם סרט אחד מבין השמונה שהזכרתי כאן לא פעם, ״הציור״ (The Burnt Orange Heresy) וכבר זכה למקום שלו במדור סרטים חדשים.

האלמנה השחורה (Black Widow) – היקום הקולנועי של מארוול חוזר להצדיק את שמו, מעצם העובדה שסרט של אולפני מארוול יגיע לקולנוע, אחרי שלוש סדרות טלוויזיה בשנה וחצי האחרונות. מזמן מזמן הבטיחו לנו סרט על האלמנה השחורה, הדמות של סקרלט ג׳והנסון בסרטי הנוקמים, כאשר מפגן הסולו שלה יתמלא בפרטים על עברה המסתורי. ג׳והנסון שבה לגלם את נטשה רומנוף, פלורנס פיו תהיה אחותה, דייויד הארבור בתפקיד אבא שלהן, ובתור הנבלית התורנית – רייצ׳ל וייס. הבמאית היא קייט שורטלנד (״Lore״) וכמובן שלא נשאיר אתכם ואתכן ללא סקירה.

המסור: המעגל נסגר (Spiral: From the Book of Saw) – רוצים לשחק משחק? התגעגתן לג׳יגסו? כי מישהו חשב שזה יהיה רעיון טוב להחיות שלישית (אם ספרתי נכון) את סדרת סרטי ״המסור״, שהתחילה צנוע וטוב לפני שני עשורים. המישהו הזה הוא כריס רוק שלא רק מככב אלא גם שותף להפקה והשיב אל כס הבמאי את דארן לין בוסמן, שביים את רוב פרקיה. טכנית הסרט נחשב ספין-אוף, משום מה, אז אני לא צריך לבדוק אפילו איזה מספר הוא (יותר משמונה, פחות מעשר?). ועל השאלה ״האם זה רעיון טוב לעשות סרט מסורי עם רוק בתפקיד די רציני כשוטר בעקבות רוצח סדרתי שכנראה מחקה את ג׳יגסו״, אני מניח שלא צריך להרחיב. עוד בקאסט: סמואל אל. ג׳קסון, מקס מינגלה, ומריסול ניקולס.

תנו לו ללכת (Let Him Go) – הסרט הזה בא והלך בכל מיני מדינות בעולם בסתיו האחרון וכעת מגיע תורה של ישראל. קווין קוסטנר ודיאן ליין מככבים כשריף לשעבר ואשתו, המתאבלים על מות בנם. חלק מן התהליך הוא איתור ויצירת קשר עם הנכד היחיד שלהם. הבמאי הוא תומאס בזוקה, כן כן, שגם כתב את התסריט בהתבסס על ספר של לארי ווטסון. ואני מקווה שכך כותבים את שמו של מי שביים גם את ״עד שהמשפחה תפריד בינינו״ ו״מונטה קרלו״, בין היתר, כי אם זה ״בזוכה״ או ״בזוצ׳ה״ אני אתבאס קלות. בכל מקרה, התמונות בפוסט הן מתוך הסרט.

פיטר ראביט 2 (Peter Rabbit 2: The Runaway) – בקפיצת ארנב נעבור אל החלק של סרטי הילדים, רובם בדיבוב לעברית בלבד. במקרה של סרט עם ג׳יימס קורדן, זה דווקא יתרון וזה המקרה של פיטר ראביט, הלא הוא פיטר הארנב מספרי ביאטריקס פוטר. ההמשכון משיב אל המסך את רוז ביירן, דונל גליסון וכל חבריהם או אויביהם הפרוותיים מהסרט הראשון, וכפי שרומזת הכותרת הלועזית גיבורנו זקור האוזניים נמצא במנוסה. חיי החווה והנישואין של בני האדם סביבו משעממים את פיטר, שבורח לעיר הגדולה וזורע שם הרס, לטענת התקציר. מקווה שאין בדיחות על חשבון ילדים אלרגים הפעם.

גנובים על הקרח (Arctic Justice) – כי למה לא לשלב בין שתיים מסדרות הסרטים המצליחות של העשור החולף, אלו עם הקרח והגנובים על כל מיני דברים. לא תמצאו כאן מיניונים או את אנה ואלזה, אלא כל מיני חיות מואנשות, בראשות שואל ארקטי שנמאס לו לעבוד בחדר הדואר והוא מעוניין לעבור לבצע משלוחים בעצמו. בחיי שזו העלילה. אהרון וודלי ביים את סרט האנימציה הזה, תוצרת הודו-בריטניה ועם מדבבים מפורסמים בגרסת המקור (אך לא בישראל אז אחסוך זאת). הסרט מ-2019, אגב.

סינדרלה והנסיך הסודי (Cinderella and the Secret Prince) – נרד שנה אחת מטה אל יצירת אנימציה מודל 2018, הפעם אמריקאית אבל נטולת סלבריטאים. בסרטה של לין סאות׳רלנד (עובדת ותיקה של דיסני והבמאית של ״מולאן 2״), סינדרלה מגלה כי אחד העכברים שלה הוא למעשה הנסיך. זאת בעוד מי שמצוי בארמון בדמות אדם הוא מתחזה שיש לחשוף ובכך לטלטל את הממלכה. לפחות מהטריילר ותמונות יח״צ, האנימציה לא מקריפה כמו בסרט הקודם או זה הבא.

קרקס החיות (Animal Crackers) – אם בא לכם ולכן דווקא סרט מ-2017 עבור הילדים והילדות, הנה הפתרון. ההפקה הסינית הזו (יחד עם עוד ארבע מדינות מסתבר) מספרת על משפחה המבקשת להציל קרקס חיות מהשתלטות עוינת בעזרת חפץ קסום. יש גם שלושה במאים לסרט ושמותיהם טוני בנקרופט, סקוט כריסטיאן סאווה, וג׳יימי מאסטרו. אני מקווה שזה יהיה מצלק פחות מ״דמבו״ על שלל הגרסאות שלו.

תגובות

  1. טאי הגיב:

    מישהו מכיר אתר עם טבלה שמסכמת את הציונים של הביקורות על הסרטים המוצגים בקאן? היו כמה כאלה בשנים קודמות.
    תודה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.