• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: ״סאבלט״, ״שומר הראש ואשתו של המתנקש״, ״לזמן את הרוע 3: בשליחות השטן״

9 ביוני 2021 מאת אורון שמיר

כנראה שבתי הקולנוע הבחינו שהם מאכלסים בערך 30 סרטים שנחשבים חדשים, לכן אנחנו חוזרים למספרים הנורמליים השבוע. שלושה סרטים חדשים יצטרפו אל חבריהם באולמות, לא כולל ״סוף האהבה״ של קרן בן רפאל מהפסטיבל הצרפתי שנשאר להקרנות סינמטקיות קבועות. זה גם אומר שיהיה לי קצת יותר מרווח נשימה להתייחס לאירועים קולנועיים נוספים, כפי שניסיתי לעשות בתחילת השבוע במדור מיוחד וכפי שעופר עשה אתמול בסקירת התוכניה של פסטיבל קאן שיתקיים בעוד חודש. נתחיל עם סרטי הקולנוע, נעצור לרגע בסינמטקים ואז נעבור לצפייה ביתית.

סאבלט – אחרי שבוע של טרום בכורות, אז טרם הזכרתי אותו במדור, סרטו החדש של איתן פוקס (עבר יותר מדי זמן מאז ״בננות״) מרחיב כעת הפצתו. מי שכן כתב עליו אצלנו הוא עופר, בימי פסטיבל ירושלים, אותו פתח הסרט אחרי בכורה עולמית שהתפספסה בטרייבקה לפני יותר משנה. פוקס גם כתב את התסריט, יחד עם איתי סגל, סיפור על מפגש בין עיתונאי אמריקאי (השחקן ההוליוודי ג'ון בנג'מין היקי) למי שמסבלט לו את הדירה (ניב ניסים). כתב התיירות של הניו יורק טיימס הופך את הצעיר התל-אביבי למדריך שלו עבור מקומות נסתרים בעיר, חושף את הסיפורים האישיים של שני דורות הומוסקסואליים שונים זה מזה. לכן הסרט הגיע בדיוק בזמן לשבוע הגאווה, בתקווה לחגיגות תל-אביביות. מאחורי המצלמה דניאל מילר (״עץ תאנה״, ״אישה עובדת״), ולפניה אפשר למצוא בין היתר גם את ליהי קורנובסקי, מיקי קם ועמרי לוקאס. תמונה מתוך הסרט בראש הפוסט.

שומר הראש ואשתו של המתנקש (The Hitman's Wife's Bodyguard) – זוכרות וזוכרים את ״שומר הראש והמתנקש״? לא? גם אני לא. אבל זה לגמרי משהו שקרה, בקולנוע, לפני ארבע שנים. בסרט ההוא כיכבו ריאן ריינולדס וסמואל אל. ג׳קסון בתור הדמויות מן הכותרת, ועכשיו מצטרפת אשתו של אחד מהם, סלמה הייק ירום הודה. וגם גארי אולדמן, מורגן פרימן, אנטוניו בנדרס, פרנק גרילו, ריצ׳ארד אי. גרנט וטוב, שוכנעתי שזו לא סתם דאחקה. אולי אפילו נסקור אותו, למרות שאני לא יכול לומר שהבנתי את העלילה מהתקציר והטריילר. שומר הראש (ריינולדס) חובר בשנית למתנקש (ג׳קסון) וזוגתו (הייק), במטרה לעצור פסיכופט (בנדרס) מלהבעיר את אירופה. הבמאי פיטר יוז והתסריטאי טום אוקונר שבים לשתף פעולה.

לזמן את הרוע 3: בשליחות השטן (The Conjuring: The Devil Made Me Do It) – חלפו חמש שנים מאז ״לזמן את הרוע 2״, בזמן שעברנו להתמקד בספין-אופים של הבובה הרדופה אנאבל. בצירוף מקרים שטני, ״שומר הראש והמתנקש״ יצא בארץ באותו יום כמו ״אנאבל 2״, חלק מן היקום של ״לזמן את הרוע״ שעכשיו סוגר טרילוגיה משלו. זוג החוקרים אד ולוריין וורן (ורה פרמיגה ופטריק ווילסון), מומחים בעל-טבעי שכבר ראו דבר או שניים בסרטים הקודמים, מובלים הפעם אל מקרה רצח בו התוקף טוען להגנתו את מה שכתוב בשמו הלועזי של הסרט. מבוסס באופן רופף, אני מניח, על המקרה האמיתי הראשון בארה״ב בו קו הגנה ברצח היה האשמת ישות דמונית. הבמאי הוא מייקל צ׳ייבס, שאחראי ל״מקוללת״ הפחות נחשב בתוך יקום הסרטים הנ״ל, ואת התסריט כתב דייויד לזלי ג׳ונסון מקגולדריק (זה אדם אחד והוא בין כותבי ״לזמן את הרוע 2״). על הסרט הזה בטוח תהיה סקירה, אין פה שאלה בכלל.

סיבוב סינמטקים – נקרא לזה בונוס ונקדיש רגע להציץ בנעשה בבתי הקולנוע האלטרנטיביים של ישראל. בכולם צובר תאוצה הפסטיבל לקולנוע איטלקי המתקרא צ׳ינמה איטליה, עליו כתבתי במרוכז במדריך אירועי חודש יוני, כולל לינקים לסרטים שכבר כתבנו עליהם בסריטה. שם גם אפשר לקרוא על שבוע הגאווה של הפסטיבל לקולנוע גאה, שיתקיים בסינמטק תל-אביב החל מהערב ועד יום ראשון. בסינמטק ירושלים תוכלו לראות ברביעי הבא את ״זיעה״ שמאוד אהבתי וכתבתי עליו במסגרת פסטיבל סרטים בערבה הקודם. באותו יום, רביעי ה-16.6, יוקרן בסינמטק הרצליה ״טעם הדבש״ (A Taste of Honey), הדרמה הבריטית החברתית של טוני ריצ׳רדסון. ההקרנה בשיתוף החוג לתולדות המוזיקה ותקדים אותה הרצאה מפי דנה קסלר על הקשר בין הסרט, העיר מנצ’סטר ולהקת הסמית׳ס. אותו הסרט יוקרן גם בסינמטק חולון עוד קודם לכן, ביום ב׳ ה-14.6. בסינמטק שדרות מקרינים את סרטי הבוגרים של מכללת ספיר תחת הכותרת ״קולנוע דרום חדש״, וממש הערב תוכלו לראות מקבץ של שלושה כאלה. גם בסינמטק ראש פינה האווירה הערב לוקאלית, עם אירוע הסיום של ״סינמה גליל״, כולל סרטים קצרים והקרנת הסרט תיעודי זוכה פסטיבל חיפה "לעזוב את גן עדן", ואחריה מפגש עם הבמאי עופר פריימן והעורך קובי נתנאל.

סרטים חדשים ב-VOD

ערים (Awake) – יש דאבל נטפליקס להיום (רביעי) אז נתחיל עם הסרט דובר האנגלית. במותחן האפוקליפטי הנ״ל אירוע חובק עולם מוציא את כל האלקטרוניקה מכלל שימוש ומונע מבני האדם להירדם. כמובן שיש גם מי שמצליחה לישון, בתה של חיילת (ג׳ינה רודריגז) שתעשה הכל כדי להגן על ילדתה ואולי למצוא בעזרתה תרופה למצב. אריאנה גרינבלט מ״אהבה ומפלצות״ היא הנרדמת, ג׳ניפר ג׳ייסון לי ושמיר אנדרסון, השחקן עם השם החביב עליי, ינסו להחזיק את הקהל ער גם הם. סרטו של מארק ראסו (״קופנהגן״, ״קודאכרום״).

ייסורי הג׳ונגל (Tragic Jungle) – עדיין נטפליקס ושוב רביעי שהוא היום, אבל מעבר די חד לסרט מקסיקני שהיה בכל הפסטיבלים בסתיו מאז ונציה ועד סן סבסטיאן, ניו יורק בוסאן, בסדר הזה ורק חצי רשימה. העלילה מתרחשת ב-1920, אז אישה המיועדת להינשא בשידוך בורחת אל מעמקי היער של המאיה, פוגשת בחבורת גברים ומעוררת ישות מיסטית קדומה. זו בערך העלילה של ״גאיה״ שביאס אותי לפני כמה חודשים בפסטיבל SXSW אבל נראה לי שאתן צ׳אנס לסרט של יולנה אולאיסולה, שגם כתבה יחד עם רובן אימאז.

לצאת עם אמבר (Dating Amber) – עוברים אל מחר (חמישי ה-10.6) ואל ה-VOD של yes שימשיכו לככב עד סוף המדור. הסרט הבריטי הזה מתוזמן אף הוא עם שבוע הגאווה, שכן נקודת המוצא העלילתית שלו מספרת על צמד תיכוניסטים גאים שמחליטים להעמיד פנים שהם בקשר הטרוסקסואלי כדי להשתלב. פיון אושה (״אנשים נורמלים״) הוא הבחור, לולה פטיקרו הוא הבחורה, והמבוגרים האחראים הם שרון הורגן ובארי וורד. הבמאי והתסריטאי דייויד פריין כבר עסק בנושאים להט״ביים, ואופן קליל פחות, בסרטו הקודם ״The Cured״.

לשיר מהלב (A Piece of My Heart) – רק היה בבתי הקולנוע וכבר מגיע אל יס וסלקום tv. לפני פחות מחודשיים הזכרתי כאן על הקומדיה הרומנטית והמוזיקלית של אדווארד אף סילן. מככבת בה מאלין אקרמן החוזרת לכפר הולדתה בשוודיה לכבוד יום ההולדת של אביה, אך מגלה שאחותה מתחתנת עם האקס שלה. כיוון שבעצם כבר כתבתי את כל זה ואנחנו על מדור של פחות מאלף מילה לראשונה מזה תקופה, מצורפת לעיל תמונה שוות אלף מילים נוספות, של מאלין אקרמן נהנית מהחיים בצילומי הסרט.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.